Očekivano, vijesti u avgustu su prema kraju mjeseca postajale brojnije. I dalje ih ima nepotpunih i neprofesionalnih. Iz jedne smo saznali, naprimjer, da se na Univerzitetu Džemal Bijedić u Mostaru otvara studentski dom Antalija, čemu su doprinijeli Metropolitanska općina Antalija i Savez općina turskog svijeta, ali ne i koliki je, recimo, kapacitet, niti ko će se i pod kojim uslovima u taj dom useliti. Moglo nas je obradovati treće mjesto na uglednom takmičenju iz simboličke regresije, koje je održano prošli mjesec u Lisabonu, koje su osvojili Marko Đukanović iz Novog Grada, docent na Prirodno-matematičkom fakultetu u Banjaluci i njegov kolega Aleksandar Kartelј, mada smo ostali uskraćeni za objašnjenje o kakvom se zapravo takmičenju radi. Kako se to takmiči iz simboličke regresije? Ni radosna vijest da će tri srednje škole u sarajevskoj opštini Centar dobiti igrališta nije dovršena: nismo saznali koliko će, pored 100.000 KM iz Ministarstva, u projekat uložiti Općina.
Malo osvježenje u vrelim danima mogle su biti, kao neka naznaka pomjeranja interesa na Daleki istok, vijesti o tome da se sarajevska Treća gimnazija povezala kroz program Miraoba – mjesto budućnosti s jednom od najboljih gimnazija iz Tokija, Kaichi Nihonbashi Gauken, a da na Konfucijevom institutu u Banjaluci počinju kursevi kineskog jezika, za zaposlene na univerzitetu, studente i đake besplatni, a za ostale po cijeni od 150 KM.
Vjetar u krila optimizmu na početku školske godine zapuhao je i iz Bile, gdje su odlučili zabraniti đacima da donose mobitele u školu. Zanimljivo će biti saznati i kako će se završiti sada započeti projekat ugradnje sistema grijanja i hlađenja škole u Blagaju, korištenjem prirodnih resursa (podzemnih voda).
Da sve ove ohrabrujuće vijesti ipak ostanu rijetke oaze u pustinji optimizma koju oko sebe šire obrazovne vlasti postarala se agilnost kojom su ministri(ce) obrazovanja zatrpale javnost svojim planovima i obećanjima za narednu školsku godinu. U najkraćem, škola ostaje talac konfrontiranih nacionalizama; s jedne strane entitetske granice nastaviće se vozati djecu po stratištima, prema revidiranom školskom materijalu o opsadi i genocidu, s druge su ministrice obrazovanja Srpske i Srbije – Željka Stojičić i Maja Gojković – dogovorile Dane Srpske u Srbiji i Dane Srbije u Srpskoj sa fokusom na zaštitu nacionalnih identitetskih disciplina. Riječima sarajevske ministrice: Škola mora biti konkurentna agresivnoj industriji zabave, hedonizma i konzumerizma.
Još malo avgusta u brojkama
121.000 – konvertibilnih maraka, koje je Upravni odbor Banjalučkog univerziteta namijenio za nagrade svojim uposlenicima
9 – broj učenika upisanih u OŠ Njegoš u Berkovićima, kao i broj đaka upisanih u Srednju rudarsku školu u Tuzli, zbog čega se razmišlja o njenom zatvaranju
150 – broj policajaca dodijeljenih svim većim školama u RS-u s ciljem osiguranja bezbjednosti učenika
5 – miliona konvertibilnih maraka planiranih budžetom KS za unapređenje mentalnog zdravlja djece
29 – škola u RS u kojima će se učiti ruski jezik