Zašto ne bismo trebali zabraniti mobitele u školi
The Conversation
Stephen Corbett, šef odsjeka za obrazovanje Univerziteta Portsmouth, napisao je interesantan osvrt na sve češći trend zabrane korištenja mobitela u školama. Povod je bila izjava Matta Hancocka, koji je u britanskom ministarstvu kulture zadužen za digitalnu politiku.
Cijenim direktore koji zabranjuju mobitele tokom nastave. Ovaj potez preporučujem svim školama jer postoji dovoljno dokaza da zabrana mobitela ide u korist obrazovanju. Studije pokazuju kako mobilni telefoni mogu imati snažan utjecaj na radnu memoriju i fluidnu inteligenciju, čak i kada se nalaze na stolu ili u torbi – rekao je Corbett.
On smatra da je ovakav stav donekle razumljiv jer mnogi misle da se uklanjanjem mobitela sprečava loše ponašanje. Međutim, problem se neće riješiti na taj način. Štaviše, kaže on, nastavnike smo opteretili raznoraznim obavezama, pa je previše od njih tražiti još i da izigravaju policajce koji pregledaju i djeci oduzimaju mobilne telefone.
Drugi važan argument jeste da se uklanjanjem mobitela kratkotrajno rješava problem lošeg ponašanja. Isto tako, zabranom se zanemaruje uloga škole u pripremanju đaka za stvarni život, ali i budućnost u kojoj su mobiteli i slični uređaji neizostavan dio svakodnevnice.
Današnji će đaci imati poslove koji su usko povezani s tehnologijom i jednostavno moraju biti dovoljno zreli da tehnologiju koriste na pametan i prikladan način.
Kao đak, želio bih da mi se ne uskraćuje prilika da imam mobitel, niti da mi se ne vjeruje kako ću ga koristiti na pravilan način. Želio bih naučiti što više o njegovim funkcijama, uz podršku i savjete nastavnica. Kao roditelj, bio bih zahvalan nastavnicama na vremenu koje posvete mom djetetu kako bi mu pokazali kako da koristi mobitel, a umoran sam jer djeci stalno ponavljam istu rečenicu: Stalno si na mobitelu! Kao nastavnik, zahvalan sam na izazovu koji mobiteli donose u učionici. Ali isto tako, hoću da đake pripremim za ono što slijedi. Mobitel neće nikuda, a ima mnogo funkcija: na njemu se može pisati, računati, a u sebi nosi i ogromnu enciklopediju. Teško da se ove tri stvari mogu zabraniti u školi, dodao je Corbett.
The Conversation: No, mobile phones should not be banned in schools
Prestižne njujorške škole za djevojčice primat će i transrodne đake
The New York Times
Škola za djevojčice Brearley na Manhattanu, jedna od akademski najstrožijih škola u New Yorku, u junu je objavila kako će prihvatati prijave sve djece koja se identificiraju kao osobe ženskog roda. Istu je odluku donijela škola Spence u maju ove godine.
Naša je misija ostati jedna od vodećih škola za obrazovanje djevojčica, a od sada ćemo u obzir uzimati prijave djece koja se identificiraju kao djevojčice. Ukoliko se desi da neka od naših učenica prestane da se smatra djevojčicom – mi ćemo i dalje pružati našu podršku tom djetetu i njegovoj porodici, kako bismo zajedno prevazišle poteškoće s kojima se transrodna osoba može susresti u školi za djevojčice, stoji u oficijelnoj izjavi škole.
Na nivou visokog obrazovanja postoji mnogo razilaženja. Barnard koledž je 2015. godine donio odluku da prihvata prijave osoba koje dosljedno žive kao žene i identificiraju se kao žene, ali ne i onih koji su rođeni kao žene, a identificiraju se kao muškarci. Koledž Mount Holyoke u Massachusettsu, s druge strane, prihvata prijave ovih đaka, kao i onih koji se ne identificiraju ni kao muškarci ni kao žene.
The New York Times: New York’s Elite Girls’ Schools Are Starting to Admit Transgender Students