Praksa pokazuje kako u izvođenju nastave iz predmeta Muzička/Glazbena kultura nedostaje bitan segment, bez kojeg su djeca ostavljena potpuno nepripremljena za estradu, tačnije za život. Sami znate, radi se o teoretskom i praktičnom poznavanju šou-biznisa i industrije entertejnmenta. Predloženom dopunom nastavnog plana i programaza ovaj važan školski predmet olakšaćemo svoj djeci pripreme za nastup u bilo kojem rijaliti-šou, u kojem će na najbolji način iskoristiti svoj talent, čak i ako ga nemaju.
Nastavna jedinica: Nema biznisa bez šou biznisa
Učenike treba upoznati sa visinom honorara za pojedine nastupe (razlike između kafane, šatora, koncertne dvorane i fudbalskog stadiona). Poređenja radi, predstaviti visinu zarade prosvjetnih radnika, te razliku između plaćanja unaprijed i plaćanja po mogućnostima budžeta. Izostaviti dio o porezima, jer su za estradu nebitni. Povezati sa gradivom iz matematike (proporcijalni račun). Za domaću zadaću uraditi zadatak: Izračunaj: Koliko koncerata treba održati u dijaspori, kako bi se zaradilo ljetovanje na Karibima, ako ti je sponzor Fabrika duhana?
Nastavna jedinica: Talenat i kako ga steći
Definiciju talenta Talenat – to sam ja! svaki učenik treba napisati u svesku trista puta, kako bi se autosugestijom ojačalo samopouzdanje. Istovremeno, radimo na eliminaciji treme, kao najvećeg neprijatelja uspjeha. Gradivo povezujemo sa nastavom gramatike, jer vježbamo rukopis, da bi se djeca znala potpisati na budući ugovor. Za domaću zadaću učenici trebaju sastaviti listu svih regionalnih takmičenja muzičkih i drugih talenata, uključujući i članove njihovih žirija, te je naučiti napamet umjesto tablice množenja.
Nastavna jedinica: Slika pjeva hiljada nota
Ovaj čas je zamišljen kao radionica u kojoj svaki učenik/učenica pravi kolaž na kojem ispod slike svog lica dodaje odjevne kombinacije izrezane iz modnih časopisa ili žute štampe. Flomasterima iscrtavati šminku na licu. Cilj časa je napraviti po jednu scensku kombinaciju koja odgovara pop, turbofolk i tradicionalnoj muzici. Učenicima objasniti estradne trendove i važnost izgleda. Objasniti da izraz prezentnost nema veze sa sadašnjim vremenom u gramatici. Ocijeniti radove po kriteriju: maksi – 1 (nedovoljno) do mini – 5 (ističe se). Za zadaću lektira Marko Lopušina Ceca – Između ljubavi i mržnje.
Nastavna jedinica: I will always love you
U prvom dijelu časa izvršiti kratku analizu pročitane lektire pri kojoj treba sa učenicima proći kroz prelomne tačke radnje, bez detaljne karakterizacije likova, što će ionako biti urađeno na časovima književnosti. Ostatak časa svi učenici uče tekst i pjevaju hit Whitney Houston I will always love you, džoker pjesmu sa kojom se sigurno pridobija naklonost žirija, publike i sms glasača, bez obzira kako ste je otpjevali. Gradivo se povezuje sa nastavom engleskog jezika u lekciji Prosto buduće vrijeme.
Nastavna jedinica: Škola, sise, bedra i bombone
Na ovom času objasniti učenicima ulogu teretane i estetske hirurgije u razvoju pjevačkog talenta. Uporediti savjete iz ženskih magazina i dres-kod škole i razumjeti zašto se djevojčice radije ugledaju na pjevačice, prije nego na nastavnice. U korelaciji s nastavom fizičkog vježbati oponašanje kretnji karakterističnih za snošaj, kako bi djeca ovladala osnovnim elementima koreografije.
Nastavna jedinica: Više od igre
Na ovom času vježba se predstavljanje na sceni na način da se pripremi biografija koja će emotivno dotaći žiri, publiku i glasače. S tim u vezi uključiti u biografiju podatke o teškom djetinjstvu, izbjeglištvu, rastavljenim roditeljima, o beskućništvu, siromaštvu, o usvajanju i sl. Vježbati recitovanje biografije pred kamerom. Objasniti učenicima uticaj empatije publike na televoting, kao i uticaj simpatija producenata i sponzora na finalni rezultat. Televoting objasniti u varijantama sa i bez uključenog PDV-a. Na nekoliko sljedećih časova izvršiti provjeru usvojenog znanja izvođenjem na scenu, tj. pred tablu. Na kraju svakog polugodišta organizovati ekskurziju učenika na snimanje neke od audicija za nove muzičke talente.
Realizacijom ovog projekta značajno će se unaprijediti kvalitet nastave Muzičke/Glazbene kulture, na radost djece, roditelja, TV producenata i proizvođača žvakaćih guma i gaziranih pića.
Pedagoško-metodičke napomene:
Stimulacija i negativna stimulacija
Tokom školske godine organizovati takmičenja iz mirnog slušanja klasične muzike. Učenik koji najduže izdrži slušanje npr. Bramsa (diskvalifikaciji vode češanje, vrpoljenje, okretanje, pravljenje grimasa) dobija peticu. Također djeci treba puštati videosnimke sahrana, kako bi shvatili funkciju klasične muzike u domaćoj kulturi.
Pažnja! Ako vam se sviđa pročitano, prionite i na ostale tekstove Enesa Kurtovića:
... i još mnogo drugih.
Ko čita, ne skita!