U učionicama u Ujedinjenom Kraljevstvu moguće je pronaći životinje kao što su hrčci, ribice, zamorci ili kornjače. One su tu kako bi učinile časove o prirodi zanimljivijim, ali mnoge organizacije za pomoć životinjama upozoravaju kako držanje ovih životinja u učionicama djecu uči pogrešnim stvarima.
Problem predstavlja činjenica da ne postoji sistem koji štiti i brine o potrebama ovih životinja. U nekim školama ih ostavljaju bez ikakve brige tokom školskih praznika, dok u drugim životinje promijene previše domova i staratelja. Neke jednostavno uginu jer škole nemaju dovoljno sredstava za veterinarske usluge. Zbog toga se ove organizacije zalažu za pronalaženje novih načina o učenju o prirodi i od škola traže da budu odgovornije ukoliko u nastavi koriste životinje. Jedan od prijedloga je kreiranje posebnih prostora unutar škole u kojima bi one mogle voditi normalan život.
Učionice su često preglasna i zastrašujuća mjesta za neke životinje, upozoravaju iz organizacija RSPCA i PETA.
Mnogi nastavnici u učionicama drže životinje iz najboljih namjera, ali moramo imati na umu da učionica nije prikladno mjesto za jednu životinju. Ovi nastavnici moraju uzeti u obzir niz faktora kada odlučuju o tome da li životinje uključiti u nastavni proces. Ciklus sna za noćne životinje, kao što su miševi i hrčci, bit će poremećen tokom dana zbog dnevne svjetlosti i djece koja ih vade iz kaveza, naglašava Elisa Allen, direktorica britanskog odjeljenja organizacije PETA.
Helen Chadwick iz organizacije Guinea Pig Rescue kaže da je broj zamoraca o kojima škole nisu u stanju brinuti jako velik.
Jako je važno da u današnje vrijeme, u kojem su nemar i okrutnost prema životinjama još uvijek prisutni, damo pravi primjer djeci i naučimo ih kako da budu odgovorna prema njima, dodaje. Nema ništa gore od držanja životinje u kavezu u bučnoj učionici, kaže Helen Chadwick.
Debs Howe, bivša nastavnica biologije koja danas vodi organizaciju Eggucation, pak smatra da, kada se radi na pravi način, za životinje ima mjesta u učionici.
Mislim da ova praksa djeci pruža inspiraciju i budi želju da saznaju više o prirodnom svijetu. Za mnogu djecu koja imaju poteškoća u učenju, odnosno prolaze kroz emocionalne ili probleme sa ponašanjem, to što će, recimo, pratiti proces izlijeganja jaja, može imati nevjerovatan efekat. Uzmimo za primjer i djecu iz gradskih škola, koja nemaju priliku otići na farmu ili na selo. Iskustvo koje im može pružiti ova nastava, može ih naučiti dosta o prirodi i o brizi o životinjama, kaže Debs Howe.
Bez obzira na podijeljena mišljenja, u nekim školama osoblje, roditelji ili nastavnice dovode vlastite ljubimce. Osnovna škola Kings Hill ima dva psa, Charlija koji je uključen u program terapije, i Dukea koji pomaže u programu čitanja.
Izvor: The Guardian: Should pets ever be kept in classrooms?