U gradu Prijedoru postoji pješački prelaz koji pješake što krenu preko njega dovodi pred rupu u ogradi na suprotnoj strani ulice, pored koje stoji znak Zabranjen prelazak pruge. I stvarno, ukoliko ignorišete upozorenje, jedino i možete nastaviti s pješačenjem preko nekoliko kolosijeka pruge i tako doći do zgrade Željezničke stanice u ovom gradu. Dakle, neko je osmislio, dozvolio, naredio i realizirao postavljanje pješačkog prelaza na mjestu koje pješake vodi samo u opasnost, odnosno omogućuje im da urade nešto što je istovremeno zabranjeno. Logiku je u ovom slučaju pregazio šleper ili lokomotiva nekog od rijetkih vozova koji prolaze kroz grad.
Realizatori ideje kao argument u svoju odbranu mogu navesti naviku pješaka da prolaze tim pravcem, i da se njihova sigurnost ovako djelimično povećala, jer umjesto zabrane prelaska i puta i pruge, sada imaju samo zabranu prelaska pruge, dok put mogu preći lagano šetajući ispred zaustavljenih automobila. Neusklađenost dva saobraćajna sistema, koji su tako usko naslonjeni jedan na drugi, nikog nije zabrinula. Niko ne razmišlja o posljedicama koje može izazvati sistemska institucionalna podrška i ohrabrivanje pješaka da čine nešto što ih očito vodi u opasnost. Kao da je na drugoj strani puta kraj svijeta, prazan prostor ili ono što se sve češće naziva nenadležnost.
Mali test za đake pješake:
Ako je svjetlo za pješake crveno:
- zamisli da si auto i vozi
- zažmiri i pretrči
- ponašaj se kao daltonista
Zebra se prelazi:
- kad prozuji buba
- kad se majmun u jaguaru zaustavi
- kad jaganjci utihnu
Neko je ukrao poklopac šahta na trotoaru i sad zjapi rupa:
- pokrij je nečim da se ne prehladi
- spremi se da snimiš nečiji upad u rupu
- baci u rupu novčić i poželi da joj profesor matematike izmjeri dubinu
Rješenje testa:
Svi odgovori su tačni dok su na vlasti pogrešni ljudi.