Nakon što je portal Buzzfeed u martu 2021. objavio vijest da kompanija Facebook radi na kreiranju verzije Instagrama za djecu, odnosno korisnike i korisnice mlađe od 13 godina, uslijedile su oštre kritike međunarodnih stručnjaka i stručnjakinja u oblasti dječijeg zdravlja. Oni od Facebooka zahtijevaju da odustanu od ovog projekta, a kao razlog navode opasnost koju društvene mreže imaju po zdravlje djece i tinejdžera i tinejdžerki.
Mlađa djeca podložnija su prihvatanju sugestija koje im algoritmi društvenih mreža plasiraju i lakše će kliknuti na nešto što im se pojavi kao preporuka. Brine nas da će ovakvo automatsko donošenje odluka oblikovati njihovo iskustvo na Instagramu, odnosno ono što vide i čuju... Kada mladi misle da nešto propuštaju ili kada osjećaju želju da se dopadnu vršnjacima i vršnjakinjama, onda se taj strah na Instagramu manifestira stalnim provjeravanjem poruka i obavijesti, odnosno dijeljenjem sadržaja na profilima. Stalna opsjednutost izgledom, samoprezentiranje i etiketiranje predstavlja ogromnu opasnost po njihovu privatnost, ali i zdravlje, stoji u pismu koje je Kampanja za djetinjstvo bez komercijalizacije uputila vlasniku Facebooka.
U pismu navode i kako je dokazano da Instagram ima negativan utjecaj na starije tinejdžere, a da u slučaju djece to može biti još ozbiljnije.
Nekoliko članova američkog kongresa također je uputilo pismo vlasniku Facebooka s upitom o detaljnijim informacijama o ovom projektu, a u decembru je američka Federalna komisija za trgovinu objavila da podržava ideju o istraživanju utjecaja društvenih mreža na dječije zdravlje.
Izvor: The Guardian: Advocates say kids’ Instagram product would ‘put young users at great risk’