Različita odjeća različito utječe na to koliko ćemo uspješno odgovoriti na ispitna pitanja. To što ćemo na ispit doći formalnije obučene nego naše kolegice, govori studija objavljena prošle godine u magazinu Social Psychological & Personality Science, može značiti da ćemo početi razmišljati na apstraktniji način, holistički i kreativno.
U studiji je učestvovalo 60 dodiplomskih studenata i studentica, a pitanja na koja su odgovarale bila su iz svakodnevnog života: oni koji su na početku odjeću koju nose opisali kao formalniju od one koju nose drugi davali su apstraktnije odgovore na postavljena pitanja.
Abraham A. Rutchick, profesor sa Odsjeka za psihologiju Univerziteta California State, nije stao samo na gore pomenutoj studiji, nego je pokušao da dokaže kako se osjećaji potaknuti određenom vrstom odjeće mogu odraziti na naše ponašanje. To koliko je naša odjeća formalna ne znači da utječe tek na način na koji nas drugi percipiraju, nego i na način na koji se sami percipiramo. Štaviše, odjeća utječe i na donošenje odluka kroz način na koji procesiramo informacije, tvrdi on.
To znači da smo pametniji što se formalnije obučemo?! Pa i ne baš. To što ćete na ispitu inženjerstva biti formalnije obučeni nego vaše kolege, može značiti lošije rezultate. U isto vrijeme, na ispitu iz matematike, koji je apstraktniji, vjerovatno imate bolje šanse.
Neke situacije, nastavlja, zahtijevaju konkretnije razmišljanje, ono koje se bazira na proceduru ili detalje: posao zanatlija, sportistkinja i onih čiji su rezultati rada opipljivi. U tom je slučaju bolje biti obučen neformalnije od ostalih.
Na Oxfordu su 2015. godine studentice i sudenti glasali da se na ispitima zadrži običaj nošenja formalne uniforme iste za sve. To šalje pozitivnu poruku da ova praksa nije elitistička, nego egalitarna: bez obzira na reputaciju, rasu, klasu ili spol, na ispitu smo svi isti, kazao je student Harrison Edmonds za Guardian.
Tekst u cijelosti možete pročitati ovdje.
Prevela: Merima Dervišić