Sindikati obrazovanja u Madridu žalili su se Vrhovnom sudu sa tvrdnjom da su smjernice o početku nove školske godine koje je pokrajinska vlada objavila nelegalne i ostavljaju na cjedilu obrazovnu zajednicu. Zbog toga će novu školsku godinu nastavnici i nastavnice osnovnih, srednjih i strukovnih škola početi štrajkom.
Vlada predsjednice Isabel Diaz Ayuso neodgovorna je i nemarna, stoji u saopćenju sindikata Comisiones obreras koji je organizator štrajka. Poručuju kako će se žaliti i na naredne odluke Vlade koje budu išle u sličnom smjeru, ali da će kontaktirati i inspekciju rada zbog jasnog narušavanja uslova rada u školama.
Iz sindikata također kažu da, iako se pokrajinski Savjet za obrazovanje hvali kompetentnošću u procesu prilagođavanja nastave trenutnoj zdravstvenoj situaciji, nisu određene konkretne i efikasne mjere za zaštitu zdravlja. Između ostalog, odgovornost za dezinficiranje i prilagođavanje školskih objekata prebačena je na direktore škola, a nisu im date nikakve smjernice ili sredstva za taj posao.
Prema odlukama Vlade madridske pokrajine, postoje četiri potencijalna plana pohađanja nastave, u zavisnosti od toga kako se pandemija bude razvijala. S jedne strane je pohađanje nastave uz jake higijenske mjere, a s druge online nastava. Međutim, postoje i dva plana djelimičnog pohađanja časova. U predškolskom, osnovnom i obrazovanju djece s posebnim potrebama formirat će se takozvani mjehuri – grupe od 25 đaka koji se socijaliziraju bez distanciranja. Oni čine grupu koja funkcionira na isti način kao porodica ili grupa osoba što žive zajedno. U srednjim i strukovnim školama, odnosno obrazovnim ustanovama za odrasle, previđeno je uspostavljanje distance od 1,5 metar, odnosno nošenje maski ukoliko distanca nije moguća. Predviđeno je da se za srednjoškolce neki časovi organiziraju online, a za đake dvije završne godine srednje škole Vlada predlaže da svaki peti dan nastava bude održana preko interneta.
Organizatorice štrajka naglašavaju da traže poništavanje političkih odluka donesenih kako bi se privatizirao državni sistem obrazovanja, odnosno odliv državnih fondova u privatne džepove, a od Vlade zahtijevaju smanjenje broja đaka u razredima (posebno u slučajevima inkluzivnog obrazovanja), podjelu razreda na grupe kako bi se poštovale mjere fizičkog distanciranja, zapošljavanje novih nastavnika i nastavnica, ali i osoblja za čišćenje, odnosno medicinskih radnika u školama, kao i donošenje novih mjera s ciljem borbe protiv digitalne nejednakosti.