Npr.com donosi priču o direktoru jedne osnovne škole u Baltimoreu, Marku Gaitheru, koji svaki dan u 7:30 stoji na ulici ispred škole kako bi dočekao đake i pozdravio roditelje – svako jutro bar 225 puta kaže dobro jutro. U školi gdje se procenat od 96 % djece kvalificira za besplatan ili sufinansiran obrok, direktor smatra da je hronična odsutnost jedan od ključnih aspekata njihovog neuspjeha u akademskom smislu. Kada kažemo hronična odsutnost, mislimo na više od 10 % propuštenih časova tokom godine, odnosno 2 dana svakog mjeseca. Robert Balfanz na univerzitetu John Hopkins istražuje izostajanje iz škole, kao i razloge zbog kojih đaci prestaju ići u školu. Ono što jako često viđa kod djece u osnovnoj školi jeste da hronično izostajanje znači da djeca teže savladavaju čitanje i da upravo zbog toga nisu u stanju položiti testove. Spisak razloga za izostajanje u osnovnoj školi najčešće uključuje probleme sa zubima, mentalne poteškoće i nedostatak (često zimske) odjeće. Zbog toga je Mark Gaither odlučio stati ukraj hroničnom izostajanju uključivši u svoj plan cijelu zajednicu: Univerzitet Maryland im šalje studente i studentice stomatologije, kako bi djeca imala besplatan stomatološki pregled u školi, Univerzitet John Hopkins šalje stručnjake i stručnjakinje za mentalno zdravlje, a u školskoj kafeteriji postavljena je kutija sa doniranom odjećom za one kojima je potrebna. I roditelji učestvuju: svakog ponedjeljka otvaraju im se vrata školske biblioteke u kojoj mogu pogledati knjige, saznati na koji način mogu pomoći djeci sa zadaćom i jednostavno se osjećati dijelom škole.
Originalni tekst dostupan ovdje.
Prevela i prilagodila: Merima Dervišić