Korelacija književnosti i geografije nije neobična, ali kada se u nju uplete i informatika, može biti zaista magična. Ovu magiju iskusili su učenici i učenice Desete osnovne škole Ilidža pri obradi pripovijetke „Hrt“ Ćamila Sijarića koristeći aplikaciju Google Earth i elektronsku učionicu.
Kako hrtovi nisu česti na našim prostorima, učenici su, koristeći elektronsku učionicu, istražili karakteristike te pasmine, te stekli predznanja koja su im potrebna kako bi pratila i doživjela pripovijetku na najbolji način.
Radnja pripovijetke, ali i osjećanja i, u konačnici, kulminacija, povezani su sa određenim, opisanim prostorima, te su pri obradi ove pripovijetke pomogli upravo nastavni sadržaji iz geografije i informatike.
Kako svaka nastavna jedinica nije pogodna za korelaciju sa nastavnim sadržajima drugih predmeta, tako ni sva književna djela nisu pogodna za korištenje Google Eartha. Prvi uslov za korištenje ovog alata svakako je jasno opisano (ili imenovano) mjesto radnje u književnom djelu, ali je važno voditi računa o tome koliko je za samo razumijevanje književnog djela mjesto radnje važno. S obzirom na to da su prostori u pripovijeci Hrt Ćamila Sijarića uveliko doprinijeli razvoju događaja, te da su opisani i imenovani (Doliće, Peštar i Bihor), ona se pokazala kao veoma pogodna.
Radnja pripovijetke smještena je u Bihor, predio brdovit i gorovit kako ga opisuje Sijarić, a pas je u njega poslan iz sela Doliće na Pešterskoj visoravni. Pas je nesretan jer nema kuda trčati, vlasnici su nezadovoljni jer ne zna loviti, a za sve je kriv reljef, odnosno geografski prostor po kojem se hrtovi kreću.
Kako bi učenice i učenici shvatili razliku u opisanim prostorima, te u konačnici shvatili nesreću i smrt hrta, poslužila je upravo aplikacija Google Earth na kojoj su im prikazani opisani prostori – prostor Pešterske visoravni sa svim njenima ravnicama kojima je pas trčao prije nego što je poklonjen u Bihor, kao i prostor Bihora, taj, kako Sijarić kaže, brdoviti i goroviti prostor koji nikako nije pogodan za brze pse poput hrtova.
Učenici su veoma brzo shvatili razliku među reljefima opisanih prostora, te su im psihička i fizička stanja ovog nesretnog psa bila jasna.
Aplikacija Google Earth ima mogućnost posmatranja prostora u 2D, 3D, ali i mogućnost šetnje prostorima, što je učenicima poseban doživljaj.
Ovo je samo jedan primjer primjene aplikacije Google Earth u nastavi književnosti koja je veoma pogodna za ovu korelaciju te je iskreno preporučujem.