U studiji u kojoj je učestvovalo preko hiljadu đaka u Hrvatskoj, dvojica istraživača sa Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu došla su do podataka koji otkrivaju koji su faktori bitni pri donošenju odluke o nastavljanju obrazovanja na univerzitetskom nivou.
Oni su u 23 škole đake od 13, 14 i 15 godina pitali sljedeće:
- da li žele nastaviti školovanje na fakultetu
- koje želje imaju njihovi roditelji u vezi s njihovim školovanjem
- koliko su im roditelji podrška u akademskom smislu
- da li imaju vlastitu sobu, kompjuter i radni sto
- da li uživaju u školovanju
U istraživanje su također uvršteni podaci o akademskom uspjehu tih đaka, kao i o veličini škole, odnosno broju učenika u razredima, prosječnim ocjenama u školama i cijeni nekretnina u užem području škola.
Prema rezultatima do kojih su došli, faktori na nivou škole kao institucije uopće nemaju utjecaja na odluke učenica i učenika o odlasku na fakultet. Međutim, roditelji i dom pokazali su se veoma bitnim, kao i rod – više djevojčica izrazilo je želju za odlaskom na fakultet.
Najbitniji pokazatelj su, ipak, dobre ocjene u dosadašnjem dijelu školovanja.
Jedan od bitnijih zaključaka ove studije jeste taj da roditelji imaju velik utjecaj na aspiracije djeteta kroz vlastita očekivanja vezana za akademski uspjeh svoje djece. Isto tako pozitivno utječu na te aspiracije ukoliko djeci obezbijede osnovne uslove za učenje (kao što je radni stol), stoji u izvještaju.
Potrebno je napomenuti da su u studiji učestvovali đaci iz glavnog grada, te da se socioekonomski parametri u ruralnim područjima vjerovatno dosta razlikuju od onih u Zagrebu.
Izvor: BBC: Good grades and a desk 'key for university hopes'