U hotelu „Prijedor“ u Prijedoru, u periodu od 22. do 25. februara 2020. godine, postavljena je izložba fotografija američkog fotografa Rona Haviva pod nazivom „Sloboda“. Haviv je na otvaranju izložbe rekao da mu je želja da njegove fotografije posluže stvaranju bolje budućnosti, da budu sredstvo iz kojeg će nove generacije učiti o prošlosti kako nikad ne bi ponovili greške svojih roditelja. Plemenita namjera umjetnika, ipak, udara u zid naše stvarnosti: nijedna škola u Prijedoru ili drugim gradovima u kojima je planirana njena postavka neće organizovati posjetu svojih učenika ovoj izložbi, sa učenicima niko neće razgovarati o onom što je kroz svoj objektiv vidio Ron Haviv, niko se neće potruditi da objasni „kako“ i zašto „nikad više“.
Ron Haviv je fotoreporter koji je za vrijeme rata u BiH svojim fotografijama dokumentovao svu silinu ratnih užasa. Autor je svjetski poznate fotografije koju je snimio u Bijeljini 1992. godine, a na kojoj Bojan Golubović, pripadnik „arkanovih tigrova“, šutira tijelo ubijene Tife Šabanović.
Izložba fotografija „Sloboda“ izbor je Havivovih fotografija snimljenih u koncentracionim logorima i ratnim zatvorima u različitim krajevima BiH u periodu 1992–1995. Fotografije dokumentuju poniženje i patnju ljudi – zatvorenika Trnopolja, Manjače, Heliodroma, Mrkonjić Grada. Sa nekoliko fotografija sa razmjene zarobljenika ili njihovog ponovnog susreta sa najbližima, nakon oslobađanja, dodatno potcrtava tragediju gubitka slobode.
Za opis konteksta u kojem se sve događa treba spomenuti da je tri dana prije otvaranja izložbe u prepunom Narodnom pozorištu u Prijedoru prikazan dokumentarni film o Draži Mihailoviću. Organizator, politička stranka „Ujedinjena Srpska“, najavila je ovo revizionističko smeće kao „neispričanu povesnu priču o junaku Drugog svetskog rata“. Poznavajući prilike u obrazovnom sistemu Republike Srpske prije će u školama biti prikazan ovaj film, nego ijedna Havivova fotografija.