Školegijum nas tjera da se suočimo s realnošću koju ne vidimo i nagovara nas da skupimo mentalnu snagu i energiju da priznamo kakva nam je obrazovna svakodnevnica ne bi li je počeli mijenjati, rekla je Ivana Zečević, profesorica na Filozofskom fakultetu u Banjaluci, na promociji novog broja Magazina za pravedno obrazovanje Školegijum koja je održavana 20. aprila u prostorijama Muzičkog paviljona Staklenac.
Osim profesorice Zečević, na promociji su govorili glavni i odgovorni urednik Nenad Veličković, urednica portala Rubina Čengić i član redakcije Enes Kurtović, čija je knjiga Muha na času lektire objavljena u ediciji Lektira narodu uz posljednji broj.
Zamislili smo sliku o sebi kao uspješnima u obrazovnom procesu i ne želimo razmišljati o tome. Djecu ne učimo da kritički promišljaju, niti ih učimo da prihvate kritiku i razmisle o svojim djelima. Čitanjem svakog teksta u Školegijumu doći ćete do jasno formulisanih zaključaka i stavova koji nas navode na razmišljanje o obrazovanju, dodala je profesorica Zečević.
Kazala je još da Školegijum u Republici Srpskoj nije popularan iz nekoliko razloga.
Navodi nas na kritičko razmišljanje o našem poslu u obrazovanju. Dok čitaju tekstove u Školegijumu, nastavnici kao da su u sukobu sa samim sobom jer ne žele priznati da nam je obrazovanje takvo kakvo jeste – loše – i da oni tome doprinose. Kao društvo nismo spremni reformisati sistem i krenuti iz početka. Školegijum može biti partner nastavnicima i oni bi to trebali iskoristiti, nastavila je Zečević dodavši da su nastavnički i učiteljski fakulteti odgovorni za ono što danas imamo u obrazovanju.
Nenad Veličković je objasnio da se autori zalažu za promociju dobrog, pravednog i slobodnog obrazovanja, što je osnovna zadaća redakcije, po čemu je jedinstven magazin te vrste u regionu. Naglasio je da je Školegijum otvoren za nove saradnike kao platforma za dijalog o obrazovanju, o čemu će biti govora u subotu tokom radionice Kako izvještavati o obrazovanju koja će se održati u Staklencu s početkom u 10 sati. Radionici mogu prisustvovati svi koji su zainteresirani da pišu o obrazovnim temama.
Ne govorimo o obrazovanju isključivo kritikujući obrazovne prakse. Pokušavamo također biti konstruktivni: objavljujemo i priče o dobrim praksama iz škola, medijski smo partner Agenciji za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje u BiH tokom procesa PISA 2018 testiranja. Predstavili smo primjere zadataka iz testa i govorili o važnosti testiranja. Objavljujemo knjige u ediciji Lektira narodu sa željom da isprovociramo nastavnike da o nastavi književnosti misle drugačije i da je organiziraju drugačije, rekao je urednik Veličković.
Publika u Banjaluci je imala priliku da se upozna i s onim što su i što bi trebali biti sadržaji portala Školegijum, na kome se svakodnevno može čitati o obrazovnim praksama.
Više od trećine budžeta odlazi na obrazovanje i svaka osoba je značajan dio života vezana za obrazovanje. Svi trebamo da pratimo gdje ide taj novac. Zato je pisati i pratiti šta se dešava u obrazovanju tako važno. Pratili smo trošenje javnog novca i dokazali smo da ne postoje plan i razlozi zašto se novac troši tako kako se troši. Jedno ministarstvo u BiH troši javna sredstva bez jasnog i transparentnog plana tako što kupuje opremu razvodnjavajući javnu nabavku na više njih, te tako izbjegavajući zakonske regulative, rekla je urednica Čengić.
Istakla je da treba uporno pisati o onome što se događa u obrazovanju kako se loše prakse ne bi ponavljale, a dobre postale svakodnevnica.
Autor 17. knjige u ediciji Lektira narodu Enes Kurtović je izjavio da je Muha na času lektire namijenjena srednjoškolcima i njihovim nastavnicima. On se nada da će knjiga nastaviti da živi i na Facebook stranici Džitanka.
Pročitao je dvije pjesme zajedno sa prijedlozima tumačenja na času lektire.