Vozim se od grada prema jednoj od mjesnih zajednica udaljenih od centra opštine desetak kilometara. Put je lokalni, pristojne širine, a po boji i strukturi asfalta procjenjujem da je položen kasnih osamdesetih godina prošlog vijeka, što bi trebala biti garancija kvaliteta gradnje. Međutim, zub vremena zagrizao je ovu saobraćajnicu na više mjesta, pa se asfaltnim zakrpama pokušava popraviti šteta. Primjećujem da su zakrpe numerisane. Bijelom farbom i jačim kistom na svakoj od njih rukom je napisan redni broj. Na nekim malim zakrpama broj jedva da i stane. Veliki je to bio posao, koji je zahtijevao ljude, vrijeme, materijal i organizaciju, znači i puno para.
Pokušavam odgonetnuti svrhu ovog prebrojavanja i opravdanost cijele akcije. Možda se firma dogovorila s finansijerom da asfaltom zatvori određeni broj rupa, pa su ih numerisali da ih finansijer može izbrojati i prema urađenom poslu isplatiti za urađeno. Ili je to neka naknadna inspekcija numerisala da bi izvršila kontrolu urađenog i plaćenog posla, da prema prosječnoj površini i dubini, te broju rupa, iskubicira koliko se ko ugradio u sanaciju ovog puta.
Vozeći dalje, primjećujem da nisu sve zakrpe numerisane, pa mi je tok misli skrenuo na traženje objašnjenja zašto su neke zaslužile da dobiju svoj broj, a druge su ostale bezbrojne? Ko je određivao koje su zakrpe legitimne, a koje ne, i kojim kriterijima se služio pri odlučivanju? I to je, vjerovatno, bio težak i odgovoran posao, možda i za jednu stručnu komisiju.
Razmišljanje mi prekinu potres cijelog automobila, koji je, mojom nepažnjom, opet prešao točkom preko rupe što nije zakrpana. Zašto nije? Rađena je sanacija, neke rupe su zakrpane, neke čak i numerisane, toliko rada i novca uloženo, a put opet ne nudi bezbjednu i udobnu vožnju. Čini mi se da bi bilo smislenije numerisati rupe koje nisu zakrpane, a ne samo neke zakrpe. Bar bi vozačima olakšali ovu slalomsku vožnju.
Test za nastavnike:
Prilikom popunjavanja priprema za časove, njihov redni broj upisujete:
- gore, lijevo
- gore, desno
- kako pedagoška inspekcija naredi
Učenike i učenice ispitujete tako što:
- idete redom po brojevima u dnevniku
- koristite sistem par-nepar
- uključite lampu i ventilator
Od crnih rupa u svemiru više vas brinu:
- rupe u rasporedu časova
- rupe u zakonu
- rupe u platnoj listi
Rješenje:
Svi odgovori su tačni, dok nam obrazovanje voze pogrešnom cestom.
Pročitajte i prethodnu MetaForu Zašto je pješak prešao ulicu?