Povod zbog kojeg su se roditelji odlučili da prebace djecu, V 3 razred OŠ Kovačići, u OŠ Grbavica I je promjena učiteljice: „Smjena učiteljice je bio povod. Međutim, kad je to saopšteno, krenula je polemika, diskusija i uz direktoricu se pojavljuje pedagogica koja kaže: pa dobro, ko je nezadovoljan može ispisati djecu. Dakle, potpuno odsustvo pokušaja bilo kakve kooperacije, bilo kakvog pokušaja pronalaženja nekog drugog rješenja. Onda prvog dana škole nismo poslali djecu, da pokažemo direktorici da je to gotovo cijeli razred, oni se oglase jednim šturim saopštenjem i ponude nam to isto što je bilo na sastanku“, kaže Vedran Tuce, jedan od roditelja.
To šta je škola ponudila objašnjava direktorica OŠ Kovačići Nađa Pejak. Ona kaže da su izabrali, pedagoški gledano, najbolje rješenje. Naime, u drugom upisnom roku porastao je broj upisanih prvačića s dva na tri odjeljenja. Odlučili su se da učiteljici V3 razreda daju prvi, a da tom petom razredu daju drugu učiteljicu koju su djeca dobro upoznala tokom školovanja kroz produženi boravak. Drugo rješenje je bilo da privremeno prvačići dobiju učiteljicu iz produženog a da se onda raspiše konkurs za učiteljicu koja bi najranije mogla doći u oktobru i zamijeniti učiteljicu s kojom su prvačići tek počeli rad. Ocjena aktiva učitelja škole Kovačići te pedagogice i direktorice je bila da to za taj uzrast nije dobro.
S druge strane, kako Tuce kaže, mišljenje roditelja je da također djecu koja su u pubertetskom uzrastu nije dobro prepuštati novoj učiteljici da „s njima eksperimentiše“. Roditelje je posebno uznemirilo to što se nije dodatno uzelo u obzir da se radi o najboljem petom razredu u školi u koji, po njihovom mišljenju, treba dodatno ulagati a ne rizikovati s novom učiteljicom.
Međutim, isti problem koji su vidjeli u Kovačićima, roditelji mogu imati u OŠ Grbavica I. Dok su u Kovačićima predloženu novu učiteljicu upoznali barem kroz produženi boravak, ovu u OŠ Grbavica I nisu poznavali nikako. I sam Tuce kaže da razliku u kvalitetu nisu mogli objektivno procijeniti: „Otišli smo na sastanak, bila je i učiteljica koja je trebala predavati i vi imate subjektivni, spontani osjećaj da je ta učiteljica bolja od one koja nam je ponuđena. I na kraju, drago nam je svima da se nismo prevarili jer da vidite i čujete djecu i njihove utiske, ne mogu da vam opišem.“ No, djeca su tek tri dana u novoj školi pa je na osnovu toga nemoguće reći da li su zaista otišli u bolje.
Ovakvi slučajevi, prebacivanja cijelog jednog razreda iz jedne u drugu školu na početku školske godine i ovakvim povodom nisu dosad u Sarajevu bili poznati. Pitali smo za mišljenje Samelu Alagić iz Udruženja pedagoga Kantona Sarajevo, inače zaposlenu kao pedagogicu u OŠ Safvet-beg Bašagić. Nakon konsultacije s kolegicama dala nam je sljedeću izjavu:
- Svaka javna ustanova, pa prema tome i škola, ima pravo radi bolje organizacije i dobrobiti svakog djeteta uraditi organizaciju nastave kako smatra da je najbolja za sve (djecu, roditelje, nastavnike).
- Kao i u svakoj školi profesori razredne nastave ulaze ili ne u peti razred, zavisno kako je organizacija nastave zamišljena od strane stručnih ljudi u školi. Kod nas u školi učitelji četvrtih razreda preuzimaju prvačiće. Razrednici petih razreda su predmetni nastavnici.
Ne vidim ništa sporno što je direktorica pomenute škole učiteljicu koja je završila i izvela generaciju četvrtih razreda prebacila u prvi razred jer, kako sam obaviještena, ona je u toj školi stalni zaposlenik i ne smatram da je tu napravila grešku.
Očekivanja roditelja ponekad prelaze granicu, pa tu nastanu određeni problemi. Smatram ulogu roditelja izuzetno značajnom i partnerskom, tako da mislim da je ovdje nedostatak komunikacije jedne ili obje strane, neću reći izostao, nego da je mogao biti bolji.
U razgovoru s direktorom OŠ Grbavica I Omerom Begovićem saznali smo da će 19 djece iz OŠ Kovačići činiti zaseban razred i nastaviti osnovno školovanje zajedno. Osim njih, u školu je prebačeno još 20 djece iz drugih škola i mjesta te da, s obzirom na kadrovske i druge školske kapacitete, djeca ne bi trebala osjetiti nikakve promjene u kvalitetu nastavnog procesa.