Foto: Liz Sullivan
Zlatna Tabula Rasa – Web stranica Ministarstva prosvjete Županije Posavske ima – pazi sad – čak tri vijesti (velika je to brojka uzevši u obzir njihov historijat). Mala je korist, međutim, od ovih vijesti s obzirom na to da su sve preformulacija jedne te iste informacije o početku školske godine. I dalje situacija u obrazovanju, makar što se tiče ovog ministarstva, ostaje jednako nedokučiva.
Srebrna Tabula Rasa – Federalno ministarstvo obrazovanja je napredovalo utoliko što je izgubilo svoju pozlaćenu statuu, ali ipak nije daleko odmaklo. Znakovi života na njihovoj web stranici su jedva vidljivi: pokoji javni poziv i nezaobilazna bajramska čestitka ministrice Dilberović, uz obavezne posjete novootvorenim školama. Nemjerljiva je revnost sa kojom sva ministarstva javnosti čestitaju praznike; isti entuzijazam izostaje ostalih 360 dana u godini.
Brončana Tabula Rasa – Određena ministarstva na svojim web domenama ionako ništa ne rade, pa je potpuno prigodno da se desi sljedeće:
Statistiku u vezi s objavama drugih ministarstava možete pogledati ovdje.
T(r)abulanje mjeseca:
Čestitka povodom Međunarodnog dana pismenosti (http://www.fmon.gov.ba/Obavjest/Pregled/256), 8. 9. 2016.
Baš je lijepo što Federalno ministarstvo čestita Međunarodni dan pismenosti u državi koja, prema posljednjem Popisu stanovništva, domaćinstava i stanova iz 2013. godine, broji čak 90.000 nepismenih osoba od ukupno 3.531.159 nastanjenih. Nejasno je ko je predmet ove čestitke: da li možda Ministarstvo samo sebi čestita na dobro obavljenom poslu kreiranja i provođenja odgovarajućih obrazovnih politika koje su polučile ovako dobar rezultat? U obavještenju se kaže da je Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke i do sada, kontinuirano, upozoravalo na problem nepismenosti te je raznim projektima i aktivnostima davalo svoj doprinos promoviranju kulture učenja i važnosti opismenjavanja bh.društva. Sporadično se spominju dva veća projekta koja su proveli tokom posljednjih 15 godina te donošenje zakonske odredbe o obaveznom osnovnom obrazovanju. Međutim, ništa o kontinuitetu ili uspjehu provođenja ove odredbe, kao ni uspjehu njihovih projekata koji podržavaju opismenjavanje. Dok se u ovom obavještenju problem ne negira, ne navodi se ni približno konkretno kako bi trebalo. Uvod same vijesti liči na protokolarnu, suhoparnu tiradu o važnosti pismenosti na međunarodnoj razini, jer je pismenost prepoznata ne samo kao pravo po sebi, nego i kao mehanizam za ostvarivanje drugih ljudskih prava, koja kao da je prepisana sa Wikipedijinog članka o pojmu pismenosti. Stoga, u momentu kada jedna bosanskohercegovačka općina broji 10,3 nepismenih posto u svojim redovima, neprilično je čestitati Dan pismenosti – ozbiljnost ove institucije se ogleda i u pristupu ovom ogromnom obrazovnom problemu. Stoga, sačuvajmo čestitke po obavljenom poslu.
Pročitajte i prethodne kolumne.