Poštovana predsjedateljice Skupštine Kantona Sarajevo,
profesorice Babić,
Iako sam juče najavio da ću Vam danas podrobnije pisati o značenju imenice Kanton u ovom Zakonu, od toga sam odustao iz opravdanog razloga. Samo ću Vam skrenuti pažnju na član 1.(Predmet Zakona)
„(1) Ovim zakonom uređuje se:
a) obavljanje djelatnosti osnovnog odgoja i obrazovanja na području Kantona Sarajevo (u daljem tekstu: Kanton)“
U zakonu, međutim, ta imenica – Kanton – ne koristi se u smislu administrativnog područja, nego u smislu političkog tijela koje donosi odluke, vjerovatno tog kojim Vi predsjedavate. Zbog toga mi se čini da bi neka druga formulacija bila prikladnija. Npr.
(1) Ovim zakonom Skupština Kantona Sarajevo (u daljem tekstu: Kanton) uređuje:
a) obavljanje djelatnosti osnovnog odgoja i obrazovanja na području Kantona. Itd.
Možda se čini kao sitnica, ali za jasnu komunikaciju daleko je važnije ima li rečenica subjekt nego da li je tipfelersko znanje pravopisa izblijedilo ili izbjedilo. Posebno je u tekstu Zakona važno da radnje ne ostaju bez svog (iz)vršioca, tj. da se ne zna ko je za njihovo (iz)vršenje odgovoran. Što je manje pasivnih i bezličnih konstrukcija u tekstu Zakona, to je njegova operativnost veća.
A opravdan razlog zašto prelazim na drugu temu je informacija koja se od prekjuče (dakle, od 27.4.2017.) nalazi na stranici Skupštine Kantona, pod naslovom:
„Vanredna sjednica Vlade KS: Utvrđeni prijedlozi zakona o osnovnom i srednjem obrazovanju, pred zastupnicima Skupštine 10. maja“
Tu, između ostalog, piše da je Vlada utvrdila i prema Skupštini uputila revidiran i dodatno uređen prijedlog zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju. Dodatno su uređeni, prema istom saopštenju, provođenje inkluzivne nastave, mandat direktora i mreža škola, “koje će dovesti do racionalne upisne politike”.
U tom prijedlogu, za koji Vlada kaže da ga je utvrdila 28. aprila 2017. priložena su mišljenja:
- Ministarstva pravde i uprave Kantona Sarajevo, br: 03-06-02-10252/17 od 14. 03. 2017.
- Ureda za zakonodavstvo Vlade Kantona Sarajevo, 09-02-10253/17, 09 02-10248/17 od 15. 03. 2017.
- Ministarstva finansija Kantona Sarajevo, br. 08-01-02-10254/17 od 13. 03. 2017.
i Zaključak Ekonomsko-socijalnog vijeća za područje Kantona Sarajevo, br. 01-59-2 18/17 od 14. 03. 2017.
Dakle, mišljenja se NE ODNOSE na utvrđeni prijedlog od 28. aprila.
Budući da nisam pravnik, pretpostaviću da su mišljenja tražena po osnovu čl. 146 i čl. 141 Poslovnika Skupštine Kantona Sarajevo (prečišćeni tekst) koji je utvrdila Zakonodavno-pravna komisija Skupštine Kantona Sarajevo na sjednici od 17.09.2012. godine, u kojima piše da se na Prijedlog zakona odnosi isto što i na Nacrt, konkretno: da su
„obavezni sudionici javne rasprave kantonalni organi uprave i jedinice lokalne samouprave, te kantonalne ustanove i javna preduzeća“.
Hoćete li Vi, kad sve ovo znate, kao predsjedateljica Skupštine Kantona Sarajevo, ipak uvrstiti ovaj Prijedlog, iako on očito nije poštovao Poslovnik, tj. nije prijedlog utvrđen 28.4.2017. uputio na gornje adrese?
I, da me ne shvatite pogrešno, kao i u vezi s pravopisom, iza ovog mog upiranja u formalnosti stoji nemoć pojedinca pred inertnom (i bojim se, nekompetentnom) institucijom (ministarstvom obrazovanja), čija bi prva i osnovna dužnost bila, u ovom slučaju, Skupštini ponuditi kvalitetan i pravovremen prijedlog Zakona, a ne dovoditi Vladu, zastupnike i Vas u nezahvalan položaj da odlučujete na ivici zakonitosti i da u sudijskoj nadoknadi postižete autogolove.
S poštovanjem, do sutra,
Nenad Veličković
P.S. Širu analizu Zakona pogledajte ovdje.
P.P.S. Pročitajte i prethodna pisma: