U New York Timesu se u oktobru mogao pročitati članak koji govori kako je slanje SMS poruka roditeljima pomoglo djeci da savladaju probleme sa jezičkim vještinama.
Kako istraživanja pokazuju da velike razlike u usvajanju jezičkih vještina između djece čije su porodice bogate i one čija su primanja manja nastaju u ranoj dobi, edukatori i edukatorice su se pozabavili pitanjem na koji način doprijeti do takvih roditelja i dati im savjet kako da prevaziđu ovakve probleme.
Jeftina i učinkovita metoda može biti mobilna tehnologija. Naime, Američki državni biro za ekonomsko istraživanje navodi kako su djeca u obdaništu, čiji su roditelji primali SMS poruke sa kratkim savjetima o tome kako čitati djeci ili im pomagati da izgovaraju slova i riječi, postigla bolje rezultate od onih čiji roditelji nisu primali poruke ovog sadržaja.
Todd Rogers, profesor na Harvard univerzitetu navodi kako je pozitivno da poruke stižu roditeljima na vrijeme, da im se daje šansa da blagovremeno urade stvari koje znaju da trebaju uraditi ili koje su već planirali da urade.
Autor i autorica studije pratili su 440 porodica čija su djeca uključena u obdaništa i čiji roditelji imaju mala primanja. Poruke koje su stizale polovini porodica tokom osam mjeseci tri puta sedmično bile su otprilike ovakve: Dajte djetetu knjigu. Pitajte ga o kakvoj je knjizi riječ. Dok im čitate, prstom pratite svaku riječ. Druga polovina dobivala je svake dvije sedmice poruke s informacijama o aktivnostima u vrtiću ili vakcinaciji.
Rezultati su pokazali da su djeca roditelja koji su dobivali poruke bila dva ili tri mjeseca na jezičkim testovima ispred djece čiji roditelji nisu dobivali takve poruke.
80 % roditelja je imalo paket sa neograničenim brojem poruka, tako da je cijena programa po djetetu bila manje od 1 dolara. Poredeći ovu cijenu sa cijenom programa kućnih posjeta, koji koštaju više od 10.000 dolara po djetetu i koji su vremenski zahtjevniji za porodice, NYT zaključuje kako je ovakav pristup višestruko učinkovitiji.
Prevela i prilagodila: Merima Dervišić