Osnovna škola Loreto u Rathfarnhamu u Dublinu prestala je đacima davati zadaću koja podrazumijeva pisanje. Iz škole kažu da je za sada ova promjena donijela samo dobro.
Navode da su dugo vremena raspravljali o donošenju ove odluke jer smatraju da je u osnovnoj školi zadaća uzrokom stresa – kako za đake tako i za roditelje. Danas, kažu, nastavnici imaju više vremena da se posvete učenicima.
Đacima se savjetuje da učenje nastave i van škole, da čitaju i pišu, ali i da rade usmenu zadaću.
U završnoj godini osnovne škole zadaća je ipak obavezna, jer je djeci potrebna priprema za srednju školu, gdje će biti preplavljeni zadaćom.
Na narednom roditeljskom sastanku razgovarat će se o ovoj praksi i odlučiti hoće li škola i iduće godine imati ovakvu politiku za zadaće.
Zadaća ima dvostruku svrhu: služi da đaci utvrde ono što su naučili u školi, kao i da roditelji imaju uvid o onome što se dešava u njoj, kaže Joan Kiely, istraživačica Marino instituta za obrazovanje.
Njen tim proveo je studiju u pet škola u kojima je pisana zadaća u periodu od dvije sedmice zamijenjena projektima i drugom vrstom zadataka, kao što su šetnja ili mindfulness, odnosno koncentracija, fokusiranje.
Učenici su bili presretni, a roditelji su nam rekli kako im je zadaća dala priliku da provedu vrijeme s djecom. Iako su morali izdvojiti više vremena nego za standardnu zadaću, kažu da imaju osjećaj da je to bilo kvalitetno porodično vrijeme, a ne mučenje, što se često dešava kada rade zadaću, kaže Joan Kiely i dodaje da zadaća jeste jako korisna za učenice u srednjoj školi, ali je nepoznanica koliko je od koristi za osnovnoškolce.
Izvor: RTE: Dublin primary school trialling no written homework policy
RTE: Should written homework be relegated to the dustbin of history?