Krajem januara ove godine, Fond otvoreno društvo BiH objavio je poziv osnovnim školama da kandiduju primjere dobrih praksi koje su razvili i koje realiziraju u svojim sredinama. Cilj poziva bio je da se prikupe, promovišu i javnosti predstave inovativne i održive školske prakse kojima se unapređuje kvalitet osnovnog obrazovanja u BiH. Na konkurs se prijavilo 156 škola, sa projektima koji su se odnosili na unapređenje saradnje škola i roditelja, promoviranje društvene pravde, kao i podsticanje učenika na kritičko mišljenje, kreativnost i istraživanje.
Žiri za odabir najboljih projekata sačinjavali su: Dženana Husremović, članica Upravnog odbora FOD BH i profesorica na Filozofskom fakultetu u Sarajevu, Beba Šarkinović, direktorica OŠ Džemaludin Čaušević (jedna od 10 najboljih škola iz 2014), Zinaida Ilaria, direktorica Agencije za odnose s javnošću ZPR i Dženana Trbić, koordinatorica Programa za obrazovanje FOD BH.
Kriteriji kojima se žiri vodio su bili: potpunost i jasnoća aplikacije; usklađenost s principima datog područja; aktuelnost prakse; obuhvat (da li se praksa primjenjuje na nivou jednog ili nekoliko razreda, ili cijele škole/više generacija); održivost (da li se radi o jednokratnoj ili višekratnoj aktivnosti, ili je integrirana u cjelokupan rad škole i nastavne prakse); inovativnost; i kvalitet.
Škole koje su imale najbolje projekte dolaze iz svih krajeva Bosne i Hercegovine: Brčkog, Breze, Konjica, Goražda, Prijedora, Prnjavora, Sarajeva, Semizovca, Trebinja,Tuzle i Vogošće.
Odabrani projekti će biti realizirani tokom školske 2015/2016. godine.
Fond otvoreno društvo BiH podržava i realizira projekte koji doprinose profesionalnom i demokratskom razvoju bosanskohercegovačkog obrazovnog sistema, te se zalaže da on počiva na načelima da je obrazovanje javno dobro, na interkulturalizmu u obrazovanju, poštivanju ljudskih prava i socijalnoj pravdi, izjavila je Dobrila Govedarica, izvršna direktorica Fonda otvoreno društvo BiH, dodajući da kvalitetno obrazovanje stavlja učenika i njegove potrebe u centar pažnje, i istovremeno dugoročno teži unapređenju cijelog društva.
Temeljne vrijednosti u obrazovanju podrazumijevaju odgovoran pristup svih obrazovnih aktera u kreiranju nastavnih planova i programa, obezbjeđenje visokih standarda koji garantuju kvalitetno obrazovanje, te jednak tretman sve djece tokom školovanja.
Lista odobrenih projekata Dobre prakse u obrazovanju
Br. |
Škola |
Naziv prakse |
|
1. |
Osman Nuri Hadžić, Sarajevo |
Strip na klupu |
|
2. |
Prva osnovna škola, Brčko |
Čuvajmo prirodu, dižimo glas, pa će i ona čuvati nas |
|
3. |
Branko Ćopić, Prnjavor |
Danas za sutra |
|
4. |
Brčanskamalta, Tuzla |
Škola za mir |
|
5. |
Jovan J. Zmaj, Trebinje |
Moja škola – otvorena vrata za svu djecu |
|
6. |
Petar Kočić, Prijedor |
Svako dijete je umjetnik, budi dijete i kad odrasteš |
|
7. |
Seonica, Konjic |
Saradnja između lokalnih zajednica i škola |
|
8. |
Fahrudin F. Baščelija, Goražde |
Pružanje pomoći učenicima, roditeljima i nastavnicima škole |
|
9. |
Mirsad Prnjavorac, Vogošća |
Kaži STOP neznanju i diskriminaciji |
|
10. |
Centar Vladimir Nazor, Sarajevo |
Podrška inkluzivnom obrazovanju izradom didaktičkih materijala |
|
11. |
Enver Čolaković, Breza |
Ovakav sam – prihvati me |
|
12. |
Porodice ef. Ramić, Semizovac |
Područna škola po mjeri svakog djeteta |
|
Fotografija preuzeta sa portala Oslobodjenje.ba