Osam od deset mladih trans osoba navode kako su same sebe povređivale, a skoro polovica ispitanih navodi kako je pokušala počiniti samoubistvo – rezultati su ankete koju je provela obrazovna organizacija Stonewall na uzorku od preko 3700 lezbejki, gej, trans i interspolnih osoba. Iako je u posljednjih pet godina nasilje nad LGBT osobama u padu, njegov negativan utjecaj na njihovo zdravlje i obrazovanje ostavio je dubok trag, navodi se u anketi.
Posebno je ranjiva kategorija trans osoba, od kojih je 9 % primilo prijetnje smrću u školi, 84 % ispitanih kazalo je kako su se samopovređivali, a 45 % pokušalo je sebi oduzeti život.
Tek manje od trećine LGBT đaka (29 %) koji su pretrpjeli nasilje navodi kako su nastavnici intervenirali nakon što su svjedočili da se radi o nasilju, a četvero od desetero LGBT đaka kaže da u školi nikada nije imalo priliku razgovarati o problemima LGBT populacije.
Školsko doba je jedno od presudnih perioda formiranja naše ličnosti i dužni smo obezbijediti LGBT osobama atmosferu u kojoj neće biti diskriminirani ili zlostavljani, nego okruženje koje će ih podržavati i motivirati da se razvijaju kao osobe koje će uspjeti u životu, kazala je Ruth Hunt, direktorica organizacije Stonewall.
Iako ovogodišnji izvještaj pokazuje napredak, moramo ga interpretirati kao alarm, za škole, vladu i političare, odnosno kao pokazatelj koliko smo daleko od onoga čemu težimo.
Prema ovom izvještaju, tek 20 % đaka navodi kako je naučilo o sigurnom prakticiranju seksa u istospolnim vezama. Više od 53 % đaka navelo je da u njihovim školama ne postoji odrasla osoba sa kojom bi mogli razgovarati o svojim problemima. 96 % njih navodi kako mi je internet pomogao da bolje razumiju svoju seksualnu orijentaciju i/ili rodni identitet, ali ih 97 % smatra kako na internetu pronalaze homofobične, bifobične i transfobične sadržaje.
Zaključak? Obavezno seksualno obrazovanje u školama mora se baviti problemima s kojima se LGBT osobe suočavaju i istospolnim vezama: Ne samo da će LGBT đaci na taj način imati pristup osnovnim informacijama koje će mi pomoći da donose sigurne i informirane odluke dok odrastaju, nego će se time stvoriti atmosfera u školama koja će biti inkluzivnog karaktera, gdje će svi biti poštovani, istakla je Ruth Hunt.
Tekst na engleskom možete pročitati ovdje.
Prevela: Merima Dervišić