Djeca u SAD-u bez zdravstvenog osiguranja
Stotine hiljada roditelja imigranata u Kaliforniji razmišlja o povlačenju djece iz programa zdravstvenog osiguranja, markica za hranu i drugih programa pomoći koje finansira država. Razlog je strah da će, upravo zbog pomoći koju primaju, njihova aplikacija za boravak u SAD-u biti odbijena.
Strah se pojavio kada je Trumpova vlada predložila nove regulacije prema kojima imigracijska služba treba da donese odluku o odobravanju boravišne dozvole. Naime, za taj proces ova će služba uzimati u obzir broj programa pomoći koje osobe koje su zatražile zeleni karton koriste. Drugim riječima, ukoliko se imigranti previše oslanjanju na državnu pomoć, njihovi će zahtjevi za zeleni karton biti odbijeni jer previše koštaju državu. Prijedlog ovih izmjena otvoren je za komentare do 10. decembra.
U podacima koji stižu iz klinika, školskih zdravstvenih centara i drugih organizacija koje se brinu o zdravlju i ishrani djece može se vidjeti kako sve više roditelja u Kaliforniji povlači i ispisuje djecu iz ovih programa. Veliki broj njih traži da se izbrišu svi njihovi podaci, kako ne bi postojala evidencija da su ikada koristili državnu pomoć.
Rezultat je strah i zbunjenost, a ova situacija najviše škodi djeci, kaže Mayra Alvarez, predsjednica neprofitne organizacije Partnerstvo za djecu.
Američka vlada, s druge strane, tvrdi kako jednostavno provodi odluku Kongresa donesenu 1965. godine pod Zakonom o imigraciji i naturalizaciji, u kojoj se, između ostalog, govori o odredbi državnog troška.
Ovaj je prijedlog način da implementiramo Zakon donesen odlukom Kongresa, a s ciljem promoviranja samostalnosti imigranata, kao i zaštite ograničenih sredstava. On će osigurati da imigranti ne postanu teretom za one koji plaćaju poreze u SAD-u, kazala je u oktobru Kirstjen Nielsen, sekretarka Odjela za sigurnost.
Prema dugogodišnjoj praksi, izvještaj o takozvanim novčanim beneficijama može se uzeti u obzir kada se donosi odluka o tome da li je neko teret za državu, na osnovu čega se toj osobi može odobriti ili odbiti zelena karta. Te beneficije mogu biti ili SSI – dodatni prihod za sigurnost koji se dodjeljuje starijima ili osobama s invaliditetom, ili TANF – privremena pomoć za porodice, koja se dodjeljuje porodicama s djecom i niskim primanjima.
Novi prijedlog vlade znači da bi imigracijska služba počela uzimati u obzir izvještaj i o nenovčanim beneficijama. Ove beneficije bez direktnog davanja novca podrazumijevaju zdravstvenu pomoć, hranu, lijekove i smještaj.
Beneficije koje bi ulazile u izvještaj su:
- Medicinska pomoć (Medicaida)
- Markice za hranu – program dodatne pomoći u ishrani
- Medicinska pomoć D – program izdavanja recepta za starije (Medicaida D)
- Program pomoći u smještaju.
Zdravstvene organizacije, kao i one koje se bore za prava imigranata, protive se ovim promjenama jer smatraju da se porodice odriču preventivne njege ukoliko odustanu od zdravstvene zaštite, a da to može dovesti do ozbiljnijih zdravstvenih problema koji se moraju tretirati u hitnim službama, što će, s druge strane, državu koštati više novca.
Ove bi se izmjene primjenjivale tek na osobe koje su podnijele zahtjev za zelenu kartu. Imigranti koji nemaju legalan status u SAD-u nemaju pravo na pomenute vrste pomoći.
Kada su u pitanju američki državljani, pomoć koju oni primaju neće biti uzeta u obzir u slučaju da njihovi roditelji podnesu zahtjev za zeleni karton. Uprkos tome, strah od odbijanja zahtjeva natjerao je mnoge roditelje da jednostavno povuku svoju djecu iz programa pomoći.
Slična situacija dogodila se 1996. godine, kada je Kongres donio niz ograničenja na pomoć koju su primali imigranti tokom prvih pet godina nakon dobijanja zelene karte. Odmah iza toga ove su porodice mahom prestajale da je koriste, uprkos činjenici da su imale pravo na nju. U jednoj se studiji navodi kako je 25 % djece čiji su roditelji rođeni izvan SAD-a prestalo da koristi usluge Medicaida.
Na osnovu tih brojeva, fondacija Kaiser Family, neprofitna organizacija koja se bavi zdravstvenom politikom, donijela je procjenu o broju djece koja bi mogla biti isključena iz programa Medicaid i programa zdravstvene zaštite djece – u slučaju da se između 15 i 35 % roditelja imigranata odluči povući djecu iz ovih programa.
U Kaliforniji bi to značilo da između 269 i 628 hiljada djece ne bi imalo zdravstvenu zaštitu (Medi-Cal), navodi The Children's Partnership. Između 113 i 311 hiljada djece ne bi primalo hranu iz programa CalFresh markica. Većina ove djece ima američko državljanstvo.
U podacima koje je objavio Medicinski centar Boston sredinom novembra moguće je vidjeti da je broj porodica koje koriste program pomoći u ishrani pao za 10 % u odnosu na broj porodica koje su ovu pomoć koristile u prvoj polovini 2018. godine. Smatra se da je razlog, bar djelimično, zabrinutost zbog novih regulacija o pomoći.
Organizacije za dječija prava izrazile su zabrinutost, navodeći kako povlačenje iz programa zdravstvene pomoći i pomoći u ishrani može značiti lošije rezultate u školi.
Postoje studije koje pokazuju kako zdravstveno osiguranje i redovna ishrana pomažu u postizanju boljih rezultata u školi. Na isti način rezultati studije koju su provele istražiteljice univerziteta Missouri u junu ove godine pokazuju da djeca koja su prestala koristiti usluge programa pomoći Women Infants and Children prije nego su krenula u vrtić, imaju lošije rezultate u testovima čitanja nego njihovi vršnjaci.
Školski zdravstveni centri navode kako će nastaviti pružati zdravstvene usluge djeci koja nemaju zdravstveno osiguranje. Međutim, šta će se desiti ako je neosiguranoj djeci potrebna medicinska pomoć koju školska klinika ne može pružiti?
U ovakvoj situaciji porodice neće moći priuštiti kupovinu dioptrijskih naočala, recimo, ili posjetu zubaru, kaže Maria Sanchez, program-menadžerica San Ysidro Health organizacije koja ima dvije mobilne klinike u blizini granice s Meksikom.
Ovo je zabrinjavajuće jer, kada dovedete porodice u ovakvu situaciju, ugrožavate budućnost njihove djece, kazala je Page Tomblin, jedna od voditeljica programa državne službe za promoviranje programa edukacije djece u okrugu Alameda.