(Link sam prvo otvorila na mobitelu. Na malom ekranu stranica je izgledala živo i privlačno. Prvenstveno tu mislim na grafički dio. Međutim, teško mi je bilo pratiti sadržaj pa sam detaljniji preged ostavila za kompjuter i za vikend.)
I evo me sad, listam, odnosno klikam.
Knjigoljupci... naslov ne baš originalan, ali jednostavan. Garantira prostor za ljubitelje knjige, podrazumijeva se... To se naglašava i u autorskoj pozdravnoj poruci koja izražava nadu da je ljude još uvijek moguće pelcovati ljubavlju prema knjizi te lukavo zaključi da sam, iz istog razloga, i ja tu. Okej, slažem se... Ali, ima li razloga i da ostanem?
Grafičko uređenje stranice mi više ne izgleda lijepo kao na mobitelu... U gornjem uglu naslov Knjigoljupci; ispod njega jednostavan meni u dva reda; ispod menija neoriginalna slika poredanih knjiga, rezolucija slaba; ispod slike pozdravna poruka na lijevoj strani, a na desnoj izbor: Kategorije, Blogroll, Kvizići, Korisni sajtovi, Knjige na internetu, Sajtovi koje pratim, Sajtovi o književnosti, Učenje kroz zabavu.
Više teksta nego slike, ali tekst i jeste razlog zbog kojeg sam tu pa ne odustajem. Pomislim, jedino, kako bi ćirilica mogla biti prepreka... Ali brzo pobrišem tu misao jer shvatim da sam stranicu unaprijed povezala s učenicima, a još uvijek ne znam za koga je pisana. Možda za kolegice i kolege iz struke?
„Njima to ne bi smio biti problem“, pomislim pomalo pakosno...
Na vrhu stranice, među šest ponuđenih, izaberem tipku Soba za učenje. Iz teksta shvatim da je autor bloga zapravo autorica i profesorica u srednjoj školi (kasnije na dnu stranice pronađem i njeno ime i prezime – Branijeta Kondžulović). Ona je za učenike koji često izostaju s nastave i vanredne učenike kreirala elektronski prostor za učenje na daljinu. Registracijom se dobije korisničko ime i lozinka i - elektronsko učenje može početi. Pokušam biti učenica na daljinu pa klikom uđem u sobu, ali odustanem jer mi je mrsko otvoriti korisnički račun. Vraćam se nazad...
Koja je sljedeća tipka koja može privući nastavnicu književnosti? Primeri dobre prakse, naravno! Šta mogu više poželjeti od tuđe pripreme koju mogu iskoristiti za svoj čas!? Skrolam niže, letimično čitam tekst jer govori o lokalnim seminarima za unapređenje znanja i reklamira web-stranicu Zavoda za unapređenje obrazovanja i vaspitanja Republike Srbije. Dosadan mi je taj dio, preskačem redove, ali onda primijetim sliku koja reklamira spomenuti Zavod. Crveno-plavo-bijelo, a u desnom uglu ćela, brada, i dva okrugla oka. Oko glave oreol. Odlučim ne postavljati zločesta pitanja o vezi između slike i obrazovanja i idem na desnu stranu, na njoj je više ponuđenog sadržaja...
Iz rubrike Kategorije nasumično izaberem Ćoše za buduće i vanredne đake i preda mnom se otvori Romansa mesečarka – Odgonetanje značenja Lorkine pesme. Dobro! Tu je najprije uvod koji otkriva Lorku kao pjesnika, biografski i društveno, tu je ilustracija koja je, za razliku od onih u čitankama, povezana s pjesmom, tu je čitalački doživljaj pjesme Romansa mesečarka i, naravno, tekst Lorkine pjesme. U doživljaju se otkrivaju značenja motiva u pjesmi, ali se ona čitateljici nude bez nametanja, bez namjere da se prikažu kao jedina moguća interpretacija. (Neko drugi će, čitajući pesmu, stvarati u mislima drugačiju priču, a nekome priča neće biti toliko važna koliko nesvakidašnje metafore, simboli, melodičnost, zvukovnost pesme u celini. Čitanje i tumačenje književnog dela je kreativan proces, pa tako svako ima pravo da nastavi tamo gde je pesnik stao. Tekst koji je pred vama predstavlja samo još jedan, mogući čitalački doživljaj.)
Pregledam ostale interpretacije, koncipirane su na sličan način.
Vraćam se na tipku Kategorije. Šta se još nudi? Veze, Nastavni materijali za višefrontalnu nastavu, Nastavni materijali za sva četiri razreda srednje škole, Pristup književnim djelima, Testovi za provjeru znanja...
U materijalima za prvi razred pronalazim Mapu podela u književnosti. Pomislim kako je klasifikacija korisna učenicima, ali kako je grafika opet loša, a onda u dijelu u kojem se govori o književnosti kao umjetnosti i korelaciji s drugim umjetnostima ugledam sličice-ilustracije za svaku od osam vrsta umjetnosti i oduševim se. Arhitektura, vajarstvo, slikarstvo, muzika, ples, gluma, film... Sve je tu, sve je predstavljeno i riječju i solidnom slikom, i što posebno cijenim, uz klasične primjere tu su i savremeni! Također, otkrivam da klik na svaku sličicu vodi dalje jer su slike povezane s Wikipedijom, youtubeom i drugim internetskim stranicama koje daju dodatne informacije o izabranoj knjizi, filmu, umjetničkom djelu...
Opet idem na glavni meni i biram tipku Pozajmice.
Dakle, tekstovi koje nije napisala autorica stranice, posuđeni od drugih autorica i autora (navedeno ime i prezime), s drugih stranica (navedeni linkovi). Obraduje me to poštivanje autorskih prava, pogotovo na internetu gdje se, u sveopćem dijeljenju, o tome i ne vodi toliko računa. Vidim da su tu Gogolj, Čehov, Mit o Edipu, Hasanaginica... Ispod svake interpretacije moguće je ostaviti komentar ili podijeliti tekst s korisnicima društvenih mreža. Zanimljivo je da je interaktivnost stranice bolje riješena od preglednosti. To je svakako približava učenicama i učenicima, ali njeni sadržaji su možda čak i više potrebni profesoricama i profesorima srednje škole pa će biti šteta ako izgube strpljenje i zbog puno skrolanja odustanu od korisnih sadržaja.
Da zaključim: nastavnica koja već osam godina radi u školi ima razloga da ostane na Knjigoljupcima, da ideje i materijale ukrade za svoje časove i da se, kad inspiracija presahne, opet vrati u sobu za učenje po nove pozajmice.
Rezime:
Dobro: Ozbiljne interpretacije književnih djela, korelacija književnosti s drugim umjetnostima, mogućnost elektronskog učenja, interaktivnost...
Loše: Slaba preglednost stranice i rezolucija pojedinih fotografija.