U aprilu 2020. godine zbog pojave koronavirusa devetero od desetero djece prestalo je ići u školu. UNESCO, UNICEF i Svjetska banka objavili su izvještaj, odnosno analizu o tome kako su države odgovorile izazovima pandemije – od učenja na daljinu, preko podrške đacima, porodicama i nastavnicama, do zdravstvenih protokola, finansiranja i propuštenog gradiva.
Analiza situacije u 150 zemalja, među kojima je i Bosna i Hercegovina, sačinjena je na osnovu odgovora na pitanja iz upitnika upućenih ministarstvima obrazovanja ovih zemalja () i donijela je sljedeće rezultate:
- đaci u zemljama sa niskim primanjima izgubili su skoro četiri mjeseca učenja, dok je taj period u bogatijim zemljama iznosio šest sedmica;
- jedna od četiri zemlje zakasnila je sa povratkom na nastavu ili još uvijek nije realizirala operaciju povratka na nastavu; najčešće se radi o zemljama sa niskim primanjima;
- skoro sve zemlje ponudile su neki modalitet nastave na daljinu, bilo da se radi o online nastavi, TV ili radioprenosima ili printanim materijalima; iako u prosjeku tri od četiri države učenje na daljinu organiziraju kao redovnu nastavu, u zemljama sa niskim primanjima to se radi tek u jednoj od pet država, a problem leži u tome što veoma mali broj đaka ima pristup materijalima;
- polovina zemalja sa niskim primanjima navodi kako ne postoji dovoljno sredstava za nabavku materijala za pranje ruku, odnosno zaštitu đaka i nastavnica, dok je među zemljama sa visokim primanjima tek 5% imalo ovaj problem.
Ovi podaci potvrđuju zaključke analize fondacije Insights For Education u kojoj se, između ostalog, spominje da se polovina đaka osnovnih i srednjih škola (što je oko 1,6 milijardi) na nastavu neće vratiti prije kraja 2020. godine. Štaviše, 84% tih đaka živi u zemljama čije stanovništvo ima niska primanja. UNESCO predviđa da će ove godine broj djece koja ne pohađaju školu, koji je prije pandemije iznosio 250 miliona, porasti za skoro 10%.
Izvor: NPR: COVID-19 Has Robbed The World's Poorest Children Of Nearly 4 Months Of Schooling