OECD (Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj) objavio je rezultate PISA (Program međunarodne evaluacije znanja i vještina učenika) testiranja iz 2012. godine. PISA testovi provjeravaju znanje učenika iz matematike, čitanja i prirodnih nauka. Posljednje testiranje obuhvatilo je 65 zemalja i testirano je više od 500.000 đaka kao uzorak za skoro 30 miliona petnaestogodišnjaka.
Najbolji u sve tri oblasti su učenici iz kineske pokrajine Šangaj, a u samom vrhu su i Singapur, Hong Kong, Tajvan, Korea, kineska pokrajina Macau i Japan. Od europskih zemalja, najviše znanja pokazali su đaci iz Lihtenštajna, Švicarske i Holandije. Iznenađenje je loš rezultat finskih đaka koji su, prvenstveno zahvaljujući slabijim rezultatima iz matematike, zauzeli 12. mjesto. Kada se uzmu u obzir prosječni rezultati, malo više od trećine zemalja (24 od 65) ostvarilo je iznadprosječne rezultate.
U testiranju su učestvovale i četiri države iz bivše Jugoslavije; jedino su Slovenci (21. mjesto na listi) ostvarili rezultate iznad prosjeka, dok su Hrvatska (40.), Srbija (43.) i Crna Gora (54.) još uvijek ispod prosječnog rezultata iz svih oblasti. Đaci iz BiH još nikada nisu PISA testirani jer državne institucije nisu dale potreban novac za organizaciju testiranja. No, rezultati susjednih zemalja ne daju nade da bi bh. učenici ostvarili bolje rezultate. Ovo testiranje je pokazalo da u susjednim zemljama 30 % učenika nije riješilo ni najjednostavnije zadatke iz matematike.
Rezultati testiranja iz 2012. pokazuju, između ostalog, da uspjeh đaka ovisi o količini i raspodjeli resursa za obrazovanje. Većina zemalja koja redovno učestvuje na PISA testovima ostvaruje napredak. U odnosu na prvo PISA testiranje iz 2003, više učenika je pohađalo vrtiće, ali je još uvijek veći broj onih koji nisu imali predškolsko obrazovanje. Kad roditelji biraju školu za djecu, važna im je sigurnost i reputacija. Đaci iz privatnih škola su u povlaštenijem položaju od svojih vršnjaka iz javnih škola. Bolje rezultate postižu đaci iz škola koje imaju više autonomije u kreiranju kurikuluma u odnosu na nacionalni.
Opsežnu studiju možete pogledati ovdje.
Kako biste vi prošli na testu iz matematike? Provjerite.
Fotografija: Guardian