Mladima sa depresijom treba dati šansu da parcijalno polažu ili odgode polaganje ispita, predlažu istraživačice sa King's Collegea koje su u periodu između 2007. i 2013. godine pratile rezultate oko 1.500 đaka kojima je dijagnosticirana depresija. Svakom od njih dijagnoza je uspostavljena prije nego je napunio 18 godina, iako ih je većina dijagnozu dobila u dobi od 15 godina.
Podaci pokazuju kako je 83% djece imalo zadovoljavajuće rezultate u dobi od šest ili sedam godina, dok je 75% sa uspjehom završilo osnovnu školu. Međutim, u periodu kada navrše 15 ili 16 godina, podaci pokazuju da tek 45% tih đaka dobije prolaznu ocjenu iz maternjeg jezika i matematike.
Istraživačica u ovoj studiji i zaposlenica britanskog Instituta za zdravstvena istraživanja Alice Wickersman podsjeća da su prethodne studije potvrdile kako je depresija uzrok slabog obrazovnog uspjeha djece.
Djeca koja su razvila depresiju u srednjoj školi imala su sasvim dobre rezultate u osnovnoj školi. Štaviše, nagli pad u rezultatima može se primijetiti tek na završnim ispitima u srednjoj školi. To je ujedno period kada je najvećem broju đaka dijagnosticirana depresija, dodaje Alice Wickersman.
Iako smatra da postepeno polaganje ispita, odnosno njihovo odgađanje, ne mora biti potrebno svim đacima sa ovom dijagnozom, postoji veliki broj njih kojima treba dodatna pomoć i podrška u ovom ključnom koraku životu.
Isto tako, moramo biti u stanju spoznati rane simptome depresije kod mladih ljudi. Učenicima i učenicama moramo pružiti dodatnu pomoć u pripremanju ispita, ali i planiranju završetka obaveznog školovanja, napominje istraživačica Wickersman.
Iz ministarstva obrazovanja kažu da je testiranje oduvijek bilo bitnim dijelom obrazovnog procesa, ali da ni u kojem slučaju ne smije ići nauštrb zdravlja đaka.
Direktorica za politiku Asocijacije školskih i univerzitetskih lidera Julie McCulloch naglašava da školski programi pomoći u mentalnom zdravlju ne primaju dovoljno sredstava, te da je sasvim izgledno kako je pandemija doprinijela tome da sve više mladih danas ima narušeno mentalno zdravlje.
Ako vlada zaista želi da mladi budu u stanju nadoknaditi izgubljeno na akademskom planu nakon nekoliko mjeseci izostanka s nastave, onda mora namjenski izdvojiti sredstva koja školama trebaju kako bi đacima pružile podršku i očuvale njihovo mentalno zdravlje, dodaje Tom Madders, aktivista i direktor organizacije Young Minds.
Izvor: BBC: Let depressed teens postpone exams, say researchers