Jogu izučavam i praktikujem već šest godina. Jogom sam odlučila intenzivno da se bavim nakon što sam počela da uočavam pozitivne efekte i promjene u mom životu. Istraživanja su pokazala da su djeca u školama u kojima se redovno rade joga i meditacija mnogo mirnija, zdravija, kreativnija i opuštenija što naravno doprinosi i finalnim rezultatima, kako na individualnom tako i na nivou škole, kaže Benita Russell, članica Vijeća roditelja IV osnovne škole u Mostaru.
Promjene su se, kaže Russell, primijetile čim je program uveden. Konflikti i prepirke su postali sve rjeđi i đaci su ih počeli smireno rješavati. Nastavnici/ce, roditelji i đaci su postali otvoreniji u komunikaciji i svakodnevno dijele pozitivnu energiju što je važno za javne nastupe, prezentacije i testove. Lakše se nose sa stresnim situacijama i nastojat će, kaže, i u budućnosti koristiti jogu kako bi promovirali zdrav način života. Učenici/ce naše škole raduju se aktivnostima joge i rado učestvuju u vježbama, jer kažu da ih to opušta i da im je to najbolji odmor. Radimo vježbe ali se nikada ne umorimo, sami biramo miris svijeća i mirisnih štapića, pa nas i to dodatno raduje, objašnjava Russell.
Mia Dužević, učenica trećeg razreda, jedna je od brojnih koja se s jogom počela upoznavati kao sa dodatnom školskom aktivnošću: Na jogu idem najviše zbog toga što je zabavna i opuštajuća. Priključila sam se kada su nam prikazane neke vježbe u toku časa tjelesnog i zdravstvenog odgoja. Svidjelo mi se, a i neke od mojih prijateljica iz odjeljenja su tu. Za vrijeme meditacije se osjećam nekako opušteno, smireno, nastavnica nam povremeno čita priču uz laganu muziku i uči nas kako da pravilno dišemo. Primijetila sam da nakon nastave kada dođem na čas joge osjetim da se kroz jogu opustim i smirim, bolje sam koncentrisana ostatak dana. Ponekada meditiram kući da bih se mogla koncentrisati prije učenja. Roditelji me podržavaju jer primijete koliko sam smirenija, a i da se lijepo družimo na časovima joge i sa učenicima iz drugih odjeljenja.
Joga je u školi dostupna svima: učenicima, zaposlenicima i roditeljima. Sve što treba uraditi jeste kontaktirati učiteljice Aidu i Almedinu te se informisati o terminima održavanja i brojnosti grupe. Na osnovu broja zainteresiranih u školi rade sedmične planere. U školi smo smireniji između ostalog i zbog joge. Mnogo je još faktora i različitih autotreninga koje realizujemo: prevencija profesionalnog sagorjevanja, klubovi medijatora, mirisne terapije, vođene fantazije, školska muzika: klasična, duhovna muzika svih konfesija i sl., kaže direktorica škole Seada Kuštrić.
U IV osnovnoj školi u Mostaru učenici, kroz meditaciju, uče o vrijednostima kao što su nenasilje, tolerancija, zajedništvo, iskrenost, upornost, zahvalnost i ljubav. Vrijedni kolektiv surađuje da omogući djeci, roditeljima i zaposlenicima što bolje uvjete za lični rast i razvoj. O tome kako je meditacija promijenila jednu od najopasnijih škola u San Francisku pročitajte ovdje.