CNN donosi priču o đacima škola u Šangaju koji u posljednje dvije sedmice nisu išli na nastavu, nego su od kuće, u periodu između 8 i 17 sati, pratili livestream časove na svojim kompjuterima. Tako je, recimo, nastavnik fizičkog demonstrirao vježbe koje su đaci trebali raditi kod kuće, a nastavnik engleskog ispred kamere predavao u virtualnoj učionici za 20 do 30 đaka.
Situacija je takva da učenici nisu vidjeli svoje školske prijatelje i prijateljice već skoro mjesec dana, i da u izolaciji, zatvoreni u svojim kućama, učestvuju u jednom od najvećih eksperimenata učenja na daljinu.
Škole nisu zatvorene tek u Kini. Milioni đaka u Hong Kongu, Vijetnamu, Mongoliji, Japanu, Iranu, Pakistanu, Iraku i Italiji ne idu na nastavu. Iako je učenje na daljinu jedan od načina da nastave sa školovanjem, ono je opterećeno nizom problema, kao što su nedostatak ili loša internet-konekcija, ali i odsustvo motivacije za učenje. Smatra se da ovakva vrsta nastave može imati posljedice i na mentalno zdravlje učenica i učenika.
U slučajevima gdje su djeca primorana biti ispred ekrana i nijemo slušati predavanja ne postoji nikakva socijalna interakcija: nastavnice nemaju povratnu informaciju, a đaci nisu u stanju odgovoriti na njihova pitanja, što je stresno za obje strane. Nakon nastave, djeca rade zadaću koju šalju nastavnicima i njihov školski dan često traje i do 10 sati navečer. Jedina pozitivna stvar je, kako navode djeca, to što preko društvenih mreža mogu biti u kontaktu sa vršnjacima.
Časovi osnovne škole u nekim slučajevima emitiraju se i na lokalnim TV-stanicama, a vlada je pokrenula i online platformu za učenje, zasnovanu na državnom planu i programu, koju u isto vrijeme može koristiti do 50 miliona đaka.
Problem predstavlja najvažniji ispit u životima đaka koji završavaju srednju školu – Gaokao. Vlada Kine objavila je kako će razmotriti odluku o tome da li bi se ispit trebao odgoditi ove godine.
Montessori škola u Hong Kongu časove organizira preko Google Hangouts aplikacije, i tako đaci imaju priliku zajedno raditi u malim grupama. Uvidjeli su kako videopredavanja nisu dovoljna – djeca moraju biti u stanju vidjeti se i pričati s nastavnicama.
Škole su zatvorene i u sjevernoj Italiji, gdje je oko 15 miliona djece prestalo ići na nastavu. U nekim školama učenje se nastavlja preko Power Point prezentacija, Google Hangouts radnih grupa i videopoziva sa nastavnicima.
Stručnjaci, međutim, upozoravaju kako gubitak rutine za đake može predstavljati psihološki problem ukoliko mu dodamo nedostatak interakcije sa vršnjacima. Stresu doprinosi i činjenica da su prinuđeni vrijeme provoditi u kući, ali i da ljudi sve više osjećaju strah od zaraze.
Chris Dede, profesor na Harvardu, smatra da iz ove situacije možemo nešto i naučiti, jer se nastavnicima daje prilika da eksperimentiraju s novim pristupima i metodama, koje će naknadno moći primijeniti u svakodnevnoj nastavi.
Imamo društvene mreže, internet, smartphone. Mislim da bi nivo izoliranosti, odnosno gubitak prilike da nešto naučimo, bio mnogo veći da se ovakvo nešto desilo prije dvije decenije, dodaje Chris Dede