Vulva na fasadi: Cambridge obilježava 70. godišnjicu borbe za rodnu jednakost
The Guardian
Umjetnici Cathy de Monchaux povjereno je da osmisli način na koji će Cambridge obilježiti sedamdesetu godišnjicu prava žena da diplomiraju na tom fakultetu. Rezultat njenog rada je dvospratna skulptura vulve na fasadi Newham koledža.
Skulptura je napravljena od bronze, a podsjeća na otvorenu knjigu čije su stranice ispisane granama, kao na drvetu znanja. Ovo umjetničko djelo naziva se Beyond Thinking i inspirirano je esejem Sopstvena soba Virginije Woolf, koji je zasnovan na njenim predavanjima održanim upravo na Newham koledžu.
Činjenica da na ovom koledžu žene nisu mogle diplomirati sve do 1948. godine je strašna, rekla je Monchaux.
Podsjećanja radi, Cambridge je jedan od posljednjih univerziteta koji je studenticama priznao jednaka prava, iako im je od 1870. godine dozvoljavano tek da prisustvuju predavanjima. Prije nego što im je dozvoljeno da diplomiraju, ženama su se davali posebni certifikati, a u julu 1998. godine 900 bivših studentica, koje su studirale prije 1948. godine, pozvano je da prime svoje akademske diplome.
The Guardian: Cambridge marks women’s equality struggle – with a two-storey vulva
Kako početi čas na najbolji način? Pozdravite đake na ulazu
Edutopia
Ukoliko nastavnici/e đake pozdrave na ulazu u učionicu imat će pozitivnu atmosferu u razredu i smanjiti negativno ponašanje na času, jer će tim pozdravom povećati osjećaj pripadanja, kao i društvene i emotivne podrške koja đacima pomaže da budu motivirani u procesu učenja, pokazala je studija u kojoj je učestvovalo 203 đaka u deset učionica.
Objašnjenje možemo pronaći u činjenici da su prve minute časa najčešće haotične jer đaci na čas dolaze ili sa igrališta ili iz hodnika, prostora koji su bučniji, i nerijetko donose energiju koja može značiti da im se teže koncentrirati. Pozdravljanje se smatra jednom vrstom proaktivne tehnike jer ih se na taj način uključuje u izgradnju pozitivne atmosfere u učionici, kažu autori.
Dokazano je da se učešće đaka na času povećalo za 20 posto, a negativno ponašanje smanjilo za 9 posto, što bi značilo – dodatni sat vremena kvalitetnije nastave u kojoj đaci učestvuju, tokom petosatnog školskog dana.
Neverbalna komunikacija, kao što je prijateljsko rukovanje ili podignut palac, može doprinijeti izgradnji povjerenja, naravno, ukoliko đaci nemaju problem s fizičkim kontaktom. Predlažemo da svakog đaka oslovite imenom, gledate ga u uči, uz neki neverbalni gest kao što je rukovanje, nabaci gest ili podignut palac. Ukoliko je neka učenica na prethodnom času imala problema sa usvajanjem gradiva, riječi ohrabrenja najbolji su način da čas počne. Pitajte ih i kako su, stoji u objašnjenju.
Ovakvo ponašanje ima prednosti i za nastavnice/ke jer pozitivno utječu na mentalno zdravlje učenica i učenika. Prema podacima kojima raspolažu autori, čak je 53 posto nastavnika pod stresom zbog nemirnog ili negativnog ponašanja đaka na času, što često vodi ka gubljenju volje za predavanjem, nezadovoljstvu i odustajanju od nastavničke profesije.
Edutopia: Welcoming Students With a Smile