Svi smo upoznati sa izvještajem Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj u kojem se navodi kako su đaci u Kini među pet zemalja sa najboljim rezultatima na testiranju iz matematike. Jedan od četiri đaka u Singapuru, Hong Kongu, Taiwanu ili Kini smatra se vrhunskim matematičarom. Đaci iz Ujedinjenog Kraljevstva svrstani su na 27. mjesto iste ljestvice.
Zbog toga je Nacionalni centar za uspješnost u podučavanju matematike u Ujedinjenom Kraljevstvu sklopio dogovor sa šangajskim univerzitetskim predavačima, prema kojem bi se azijski stil podučavanja primijenio u određenom broju britanskih škola. Britansko ministarstvo obrazovanja je 2016. godine dodijelilo 50,3 miliona dolara ovom projektu koji će se provoditi u 8000 osnovnih škola.
U izjavi koju je dalo ministarstvo obrazovanja polovinom 2016. godine stoji da će se nastava matematike odvijati na nivou razreda (a ne individualno), i da će se naglasak staviti na dublje razumijevanje matematičkih koncepta. Svaki će se čas zasnivati na jednom matematičkom principu, koji će se predavati dok svaki od đaka ne usvoji gradivo. Većina novčanih sredstava odlazi na podučavanje nastavnika/ca novoj metodi.
Nastavnici/e su do sada koristili/e kineske udžbenike kako bi se pripremali/e za nastavu. Od sada će se kineski udžbenici za matematiku, isti oni koje koriste kineski đaci, prevoditi i koristiti u nastavi matematike u Ujedinjenom Kraljevstvu.
Ministar školske reforme, Nick Gibb, kazao je da internacionalni udžbenici mogu donijeti samo pozitivne rezultate: U ovoj zemlji udžbenici su jednostavno lošiji od onih u ostatku svijeta. Naši materijali za učenje nisu dobro osmišljeni i zbog toga je proces učenja otežan. Njegovom mišljenju u prilog ide i istraživanje stručnjaka na polju obrazovanja, Tima Oatesa, u kojem stoji kako su udžbenici, a ne nastavnici, zaslužni za loše standarde obrazovanja u Engleskoj.
Naravno, ne slažu se svi sa novom metodom podučavanja matematike – mnogi ističu kako u obzir treba uzeti činjenicu da đaci u Kini u prosjeku na zadaću provedu 14 sati sedmično, a da školski dan za njih često traje između 10 i 12 sati.
S druge strane, kinesko ministarstvo obrazovanja od Ujedinjenog Kraljevstva zatražilo je pomoć u vidu smjernica koje bi ohrabrile kreativniji pristup nastavi u osnovnim školama.
Tekst u cijelosti, na engleskom, možete pročitati ovdje.
Prevela: Merima Dervišić