Kineski jezik u kenijskim osnovnim školama
Institut za razvoj nastavnog plana i programa u Keniji objavio je da je dizajniran plan za učenje kineskog jezika koji će se početi koristiti u školama u Keniji od 2020. godine. Đaci će u četvrtom razredu osnovne škole početi sa obaveznim časovima mandarinskog jezika, a razlog za ovu promjenu jeste globalna rasprostranjenost ovog jezika i produbljavanje političkih i ekonomskih veza između Kenije i Kine.
Kina danas zauzima bitnu poziciju na pozornici svjetske ekonomije, tako da će građani i građanke Kenije biti u prednosti ukoliko dobiju priliku da razumiju mandarinski, kazao je Julius Jwan, predsjednik ovog Instituta. Podsjetimo – Južnoafrička Republika je ovaj jezik uvela kao predmet 2014. godine, a Uganda planira uključiti mandarinski kao obavezni predmet u srednjoj školi.
Sekretar Ministarstva za obrazovanje Fred Matiang'i kazao je da će se plan testirati kako bi se poboljšao njegov kvalitet prije nego što se počne provoditi u osnovnim i srednjim školama, gdje će se učiti uz francuski i arapski jezik.
Kenijske vlasti su za dizajniranje plana i programa primile pomoć od delegacije kineskih naučnika, a dodijeljene su i stipendije za osobe koje će studirati na kineskim univerzitetima. Veza između Kine i Kenije ogleda se i u pozajmici od više milijardi dolara, izgradnji željezničke pruge, autoputa, ali i stambenih zgrada, a prvi Konfucijev institut u Africi otvoren je upravo na Univerzitetu u Nairobiju.
Školski hodnik kao mjesto za koncentraciju i fizičku aktivnost
Senzorna staza je projekat u školama u provinciji Manitoba u Kanadi. Naime, na hodnicima škola iscrtana je šarena mapa aktivnosti za đake, kako bi ih se motiviralo da budu fizički aktivniji tokom školskog dana. Na njoj su različite igre, u okviru kojih mogu skakati, praviti čučnjeve i sklekove ili puzati.
Naši osnovni ciljevi su da djecu naučimo čitati, pisati, brojati, ali želimo i da budu svjesna svojih tijela, da razmišljaju o zdravlju, kako tijela tako i uma, kazala je Brandy Chevalier, direktorica škole Roland u ovoj provinciji.
Staza predstavlja put koji ovi đaci moraju preći svako jutro kada dolaze u školu, ali i poslije ručka. Ona također služi kao alat za one đake kojima nedostaje fizičke aktivnosti ili su nemirni na času, ali ne kao kazna, nego kao način da se smire i fokusiraju.
Dobre strane ne ogledaju se samo u akademskom uspjehu – tjelovježba im pomaže da povećaju fizičku spremnost, što podiže samopouzdanje i navikava ih na fizički aktivan život.
U Kanadi samo 13 posto predškolske djece i 9,5 posto djece školskog doba ispunjava standarde kretanja koje je izdalo Ministarstvo zdravlja. Među odraslim osobama tek je 18 posto stanovništva fizički aktivno (parametri su 150 minuta umjerene do zahtjevnije fizičke aktivnosti tokom sedmice), a za osobe u dobi između 65 i 79 godina taj je procenat tek 14 posto.
Više od 40 hroničnih oboljenja, uključujući rak dojke, dijabetes tipa 2, kao i moždani udar, povezuje se s globalnom epidemijom manjka fizičke aktivnosti.
Fizička pismenost ima fizičku komponentu, ali i onu socijalnu i psihološku. Moramo stvoriti holistički pristup za djecu i svaka od ovih komponenti mora biti uvezana. Ukoliko poboljšamo fizičku pismenost vidjet ćemo da je lakše postići ravnopravnost na zdravstvenoj osnovi, a kada se pobrinemo za aspekte sigurnosti i aktivnosti značajno ćemo smanjiti trošak sredstava koja odlaze na liječenje, kazao je Dean Kriellaars sa Odsjeka za fizičku terapiju Univerziteta Manitoba.
Svjetska zdravstvena organizacija objavila je 2013. godine da je globalna cijena nedostatka fizičke aktivnosti, u smislu novca potrebnog za zdravstvenu njegu, 54 miliona američkih dolara, ali i dodatnih 14 miliona u gubitku produktivnosti.
Video možete pogledati ovdje.