Magazin Edutopia pitao je nastavnice širom svijeta o njihovim iskustvima povratka na nastavu.
Sve ide po planu
Uprkos moru novih pravila, mališani svakog jutra u školu dolaze sa velikim osmijesima, kaže Laura Landers, nastavnica iz Holandije. Iako je ponovno otvaranje škola daleko od savršenog – nastavnici se žale na umor i veliku količinu gradiva koje se mora nadoknaditi – većina sugovornika smatra da je povratak u školu bio dobra ideja i da su dosta naučili o tehnologiji tokom nastave na daljinu.
Naizmjenična nastava
Logistiku fizičkog distanciranja nije jednostavno uspostaviti. Treba organizirati raspored ulaska i izlaska iz škole, kretanja između učionica, kao i raspored sjedenja. Djeca se skupljaju na istim mjestima i najčešće se kreću u grupama, bilo da izlaze iz učionice ili čekaju mjerenje tjelesne temperature. Constance McCombe, nastavnica u jednoj srednjoj školi na Novom Zelandu, kaže da je distanciranje nemoguća misija u slučaju učenica tinejdžerske dobi:
Sjede preblizu, grle se, dodiruju, kaže ona.
Bitno je postaviti realna očekivanja. Zato su u Grčkoj, Holandiji, Njemačkoj, Singapuru, Kanadi i Kipru razrede podijelili u dvije grupe koje na nastavu dolaze naizmjeničnim danima.
Laura Landers kaže da dok jedna grupa na nastavu dolazi ponedjeljkom i utorkom, druga tim danima ima nastavu na daljinu.
Srijedom obje grupe uče na daljinu i škola se temeljito čisti, a đaci sa posebnim edukativnim potrebama imaju personaliziranu nastavu. Drže se sastanci i planiraju časovi, pojašnjava nastavnica Landers.
U Singapuru se naizmjenična nastava organizira na sedmičnom nivou.
Tehnologija je i dalje jako bitna
Dosadašnja iskustva pokazuju da je nemoguće vratiti se na nastavu bez dodatnog oslanjanja na tehnologiju. Primjeri iz zemalja kao što su Novi Zeland, Njemačka ili Izrael pokazuju kako je skoro 50% porodica odlučilo da se njihova djeca neće vratiti na nastavu. Neki nastavnici koji spadaju u ranjivu grupu također su odlučili nastavu držati preko Zooma. U tim su slučajevima škole morale organizirati da neko drugi nadgleda djecu dok prate online nastavu u učionici.
Modeli kao što je Flipped Classroom (Izokrenuta nastava) ili Blended Learning (Hibridno učenje) pokazuju se sve korisnijima u današnjem svijetu obrazovanja.
Organizirali smo i online debatno takmičenje protiv druge škole u Solunu i bilo je odlično, kaže Erato Kostopoulou, nastavnik u jednoj grčkoj srednjoj školi.
Dobra tehnološka osnova može školama pružiti fleksibilnost i kontinuitet ukoliko se broj zaraženih naglo poveća, kao što se desilo u Francuskoj, Izraelu ili Južnoj Koreji, ili je potrebno, kao u Kini, organizirati dodatne časove kako bi se nadoknadilo izgubljeno.
Opasnost od profesionalnog sagorijevanja nastavnica
Situacija u kojoj nastavnice moraju držati i online i prezencijalnu nastavu jako je komplicirana. Škole im moraju pružiti što veću pomoć.
Nastava u učionici se nije promijenila, ali priprema online materijala zahtijeva mnogo vremena i sada imamo još više posla, kaže Charlotte Holmes, nastavnica iz Australije.
Igra se nastavlja
U školama u Južnoj Koreji đaci ostaju u klupama za vrijeme odmora, gdje se i igraju, najčešće sami. Jasno je da za mlađu djecu ovaj sistem nije idealan.
Veliki odmor se u Njemačkoj, Kanadi ili Holandiji organizira na velikim otvorenim prostorima, a pooštrene su mjere higijene nakon odmora. Nastavnice djecu ohrabruju da osmisle nove igre i da se ne igraju onih u kojima se moraju dodirivati, a svaki razred ima određen prostor za igru.
Izvor: Edutopia: Teachers Around the World Tell Us Reopening Is Tough, but Joyful