Ako bez pisanog pravila mama–tata–dijete–reprodukcija ne bismo imali dovoljno heteroseksualnih brakova i potomstva, to bi značilo da smo svi manje-više iskrivljeni. Autori školskih udžbenika su zasukali rukave i posvećeno rade na prevenciji. Bolje spriječiti nego liječiti.
Udruženje Q je, braneći ugroženost LGBT osoba (ali, jasno je, i svih drugih nevidljivih grupa, samohranih roditelja/staratelja, ljudi bez djece ili braka, djece iz atipičnih porodica: roditelji razvedeni, biološko-nebiološki ili nebiološki roditelji, štićenici domova i sl.), 2010. godine uradilo zanimljivu analizu školskih udžbenika pod nazivom 1+1=0. Analiza kritikuje sve ono što mladi uče o seksualnosti, spolu, rodu, seksualnoj orijentaciji i identitetima. Biologija, psihologija, sociologija, tjelesni i zdravstveni odgoj; komunikacija na radnom mjestu; stručni predmeti srednjih medicinskih škola, demokratija i ljudska prava, filozofija i etika; 62 udžbenika za srednju školu, tri nastavna plana i programa – 18 bosanski, 29 hrvatski, 12 srpski, 3 mješoviti. Istraživanje ne uključuje udžbenike vjeronauke, ali to šou ne čini manje spektakularnim.
Izdvajamo nekoliko savjeta koji ponosno mašu iz udžbenika srednjoškolaca:
Ako imaš dijete i tražiš dobru odgajateljicu
U vrtiću biraj neudatu tetu koja nema svoju djecu, a privatno neku neudatu tetku (ne piše da li tetka smije imati dečka, sigurno ne, poenta je da je što jadnija), takve još uvijek nisu pogubile živce pa dijele dobrotu, toplinu i poklone.
Narodne mudrosti
Ako poštuješ tradiciju, svoj životni vijek provodiš u kući, kuhaš i sama čuvaš svoju zdravu i bolesnu djecu.
Vježbe za udobniju maternicu
Ako se rekreiraš, tvoje vježbe ne mogu biti iste kao kod nekog muškarca, ne zato što ste različitih konstitucija već zato što si ti biološki predisponirana za druge zadatke.
Istina je u gaćama
Ono si što je i tvoj vanjski spolni organ. Babicina zadnja.
Sigurna kuća
Oženiš li muškarca ili životinju, isto je. Zna se šta je očekivano seksualno ponašanje, šta je jezgro porodice. I to u prostoru za obavljanje polnih odnosa s ciljem proizvodnje – braku. Ništa seks prije braka, otac djeteta mora da se zna. U braku najmanje dvoje ljudi održava odobrenu spolnu vezu. Da bi do mile volje dernečio bez grijeha ženi dozvoljeno.
Ljubavni pogon
Osnovni smisao ljubavi prema suprotnom spolu je produženje vrste. Ako reprodukcija, tvoja biološka i moralna obaveza, ne ide po planu, usvojite djecu, jer to Najmanje Dvoje bez djece čak nema ni svoj naziv – ko još, pored žena koje se oblače u muškarce, želi da ostane bezimen? Ekstravagantne lucky bitches.
Žensko il' muško
Voziš auto, iniciraš sastanke, eksponiraniji si u društvenoj interakciji, jednom riječju, otjelovljenje morala i pravi gazda. Bez suza, muškarci za razliku od žena, prikrivaju svoja čuvstva.
Odgoj kao posljedica
Devijantan si i ako si oduzmeš život, potegneš za flašom i drogama, upadneš u loše društvo i kriminal, ako si sklon transvestiji ili nastranostima u spolnom životu – naprimjer, homoseksualnosti (kao izlječivom poremećaju, za koju su najveći krivci roditelji, tj. nepravilnosti u obiteljskim odnosima ili odbačenost od strane suprotnog spola u vrijeme seksualnog dozrijevanja; a možeš navući i kakvu zaraznu spolnu bolest), prostituciji i rodoskrvnuću.
Tuđi ili ničiji
Ako nam je važno šta drugi misle o nama, a i mi sami o sebi, najjednostavnije je ne kršiti moralne norme i nepisane zakone društva, ne gubiti ugled ilegalnim i nemoralnim ponašanjem.
Ako pažljivo pročitamo primjere koje smo ironično prepričali, zaključujemo da su obrazovne institucije glavni krivci za produžavanje ili promjene sistema vrijednosti jednog društva. U obrazovnom sistemu u kojem je 1+1=0, djecu možemo da naučimo samo jedno, kako prezirati i sažalijevati sve ono što je po nečemu drugačije. Kako je obaveza ministarstava obrazovanja, pedagoških zavoda, izdavača, autora/ica udžbenika i nastavničkog kadra da eliminišu sve oblike diskriminacije iz školskog programa, podsjetićemo ih na zaboravljenu zadaću od prije pet godina. Koliko su sve informacije iz analiziranih udžbenika naučno neutemeljene, poražavajuće za izgradnju kritičke svijesti mladih ljudi, neistinite, šokantne, rigidne, negativne, osuđujuće, degradirajuće, stilski loše, i šta sve ne, prosudite sami. Kompletnu studiju možete pročitati ovdje.