Prema podacima Ministarstva obrazovanja Velike Britanije, 1185 đaka izbačenih u školskoj 2015/16. godini išlo je u osnovne škole, a 475 njih je imalo sedam ili manje godina.
Među razlozima za isključenje navode se napad na odraslu osobu odnosno neprihvatljivo ponašanje.
Objašnjavajući ovu situaciju, glasnogovornici škola kažu kako je sve veći broj djece sve manje uključen u obrazovni proces, a povod, prema njima, jeste sužavanje nastavnog plana i programa, gdje se sve više vremena odvaja na testiranje, posebice kod mlađih đaka. Međutim, ono što brine jeste smanjenje budžeta koji se dodjeljuje za plaćanje dodatnog nastavnog osoblja, odnosno asistenata i asistentica u nastavi, čija je glavna uloga bila rad sa đacima problematičnog ponašanja.
Najveći broj izbačenih đaka su srednjoškolci i srednjoškolke (8 od 10), a među njima četrnaestogodišnjaci i četrnaestogodišnjakinje. Dječaci su češće izbacivani nego djevojčice, a procenat djece bjelačke populacije koja je isključena manji je od ostalih populacija.
Ovo u praksi znači da je od 100.000 đaka u ovoj školskoj godini izbačeno 84, što predstavlja porast u odnosu na prethodnu školsku godinu, ali i pad u odnosu na 2006/2007. godinu.
Kevin Courtney, generalni sekretar državnog sindikata nastavnika/ca kazao je da su mjere štednje koje direktno utječu na smanjenje obima usluga pomoći u području mentalnog zdravlja odigrale veliku ulogu u stvaranju ovog problema.
Inače, državni Institut za istraživanje objavio je studiju u kojoj navodi da su kod 50 % izbačenih đaka dijagnosticirani problemi mentalnog zdravlja.
Tekst na engleskom možete pročitati ovdje.
Prevela: Merima Dervišić