Škola Radclyffe jedna je od velikog broja škola u Britaniji koja provodi međugeneracijske projekte učenja sa ciljem da ojača vezu između starijih članova i članica društva i onih mlađih. Smatraju da se stvaranjem jače veze između ova dva segmenta društva otvaraju bitne prilike za učenje – i jednima i drugima.
Već petnaestu godinu zaredom dvanaestogodišnjacima se dodjeljuju starije članice društva, sa kojima obavljajući određene zadatke – razgovaraju o životu, djetinjstvu, poslu, školi i hobijima.
Maggie Hurley, menadžerica ovog volonterskog projekta, objašnjava kako se na prvoj sesiji djecu pita o tome šta misle o starijim ljudima i kako se odgovori najčešće mogu smatrati stereotipnima: da žive u staračkim domovima, ili da ne vide, odnosno ne čuju dobro. Na kraju projekta, tvrdi ona, djeca najprije nauče poštovati drugoga, a jedan od pozitivnih ishoda jeste i želja za uključenjem i doprinosom društvu.
BBC2 je također, 2015. godine, emitirao program u kojem su se spajali tinejdžeri i tinejdžerice akademije Oxford sa penzionerima i penzionerkama. U ovom slučaju polazna tačka bila je ta što su obje osobe prošle ili prolaze kroz slične situacije ili probleme (težak gubitak ili maltretiranje u školi, naprimjer).
Rad sa starijim ljudima pomoći će djeci da nauče usporiti. U današnje vrijeme navikli smo da se sve odvija tako brzo da ponekad pričamo u šiframa, ali stariji ljudi ne žive na taj način. Starija osoba nam može postati uzorom u životu i jako nas motivirati da postignemo nešto. Bitno je također da upoznajemo ljude koji nisu kao mi, jer nas to čini tolerantnijima, kazala je Linda Blair, klinička psihologinja.
Prevela: Merima Dervišić
Tekst u cijelosti možete pročitati ovdje.