Obrazovni kampovi i nekonferencije: nastavnička samoedukacija
The New York Times
Mnoga predavanja i seminari koje nastavnice i nastavnici pohađaju osmišljeni su na univerzalnom nivou, sa vrlo malo praktičnih primjera i sa predavačicama i predavačima koji često ni ne rade u učionicama. Radi se o konferencijama čija je organizacija usmjerena ka velikom broju nastavnika ili predmeta, gdje se vrlo rijetko razgovara o realnim problemima i poteškoćama u svakodnevnom nastavničkom radu.
Termin nekonferencija nije novina – on se odnosi na onu vrstu profesionalnog okupljanja gdje ne postoji unaprijed određen raspored predavanja, i gdje učesnice na početku okupljanja same predlažu teme, a nakon toga kreiraju raspored. Bilo ko može biti predavačica na ovim skupovima jer su oni zamišljeni više kao razgovori nego kao predavanja. Najčešće se učesnice podijele u nekoliko manjih grupa, na osnovu vlastitih interesa.
Frustracija i nezadovoljstvo postojećim edukativnim sadržajem potaknulo je nastavnice da same organiziraju okupljanja, najčešće vikendom. One, naravno, nemaju finansijsku podršku institucija, ali ta okupljanja pružaju im mogućnost da razmijene informacije i prakse koje su im zaista potrebne u učionici. Nastavnici su jedna od najbrojnijih profesionalnih grupa na Twitteru, koji koriste kao način da se povežu s kolegama koje imaju slične interese ili probleme.
The New York Times donosi fantastičnu priču o nastavnicama koje su profesionalnu edukaciju uzele u svoje ruke u vrijeme kada je najnormalnije da, zbog nedostatka podrške, kako finansijske tako i profesionalne, one odustaju od svoje profesije. Ova okupljanja demoralisanim nastavnicama nude ohrabrenje i podršku zajednice.
Fondacija Edcamp, koja djeluje u SAD-u, osnovana je 2013. godine, a 2015. počela je primati finansijsku podršku Fondacije Bill i Melinda Gates. Jedna od najuspješnijih grupa bila je, naprimjer, ona organizirana za edukatorice djece uzrasta od jedne do tri godine, gdje su nastavnice razgovarale na temu Šta da radimo s ujedanjem – ova pojava je, naime, mučila veliki broj nastavnica koje rade s mališanima.
Sistem nastavničkih obrazovnih kampova pokazao se toliko uspješnim da je postao dijelom postojećih programa nastavničkih konferencija, a organizira se i za direktore škola.
The New York Times: Edcamps: The ‘Unconferences,’ Where Teachers Teach Themselves
Gaokao 2018 – u slikama
Quartz
O kineskom ispitu Gaokao već smo pisali u Školegijumu. Radi se o veoma bitnom ispitu u životu svakog kineskog đaka – ispitu koji se polaže nakon završetka srednjoškolskog obrazovanja, a koji ujedno služi i kao prijemni za fakultet.
Ovogodišnji Gaokao desio se prošle sedmice (7. i 8. juna), a na ispit je izašlo 9,7 miliona đaka. Pripreme za jedan od najvažnijih datuma u ovoj državi su mnogobrojne: pripremna predavanja s vojničkom disciplinom (ispit traje devet sati), motivacioni slogani koji se mogu vidjeti svugdje, a mnogi đaci, kako bi im donijeli sreću, nose crvene odjevne predmete ili se mole pred Konfučijevom statuom.
Mjere sigurnosti sve su rigoroznije svake godine, pa se koriste detektori metala, dronovi, software za prepoznavanje lica, ali i biometrijsko potkožno skeniranje vena na prstima u svrhu utvrđivanja identiteta đaka.
Magazin Quartz donosi nam neke od najzanimljivijih fotografija priprema za ovogodišnji Gaokao ispit u Kini.
Quartz: The agony and the ecstasy of taking China’s make-or-break college exam