Priča počinje 2016. godine, kada egipatski predsjednik u diplomatskoj posjeti Japanu upoznaje sistem obrazovanja te zemlje. Na njegovu inicijativu između dvije zemlje uspostavlja se kulturna saradnja s ciljem da se poboljša egipatski sistem obrazovanja koji je u tom momentu pao na 130. mjesto na međunarodnoj ljestvici, dok je Japan bio među prvih pet.
Neki od problema u Egiptu bili su premale nastavničke plaće, nedovoljan broj škola, zbog čega su razredi znali brojati i do 70 ili 80 đaka, nezaposlenost i preopterećenost nastavničkog kadra.
Stoga je Egipat pokušao inkorporirati tokkatsu, vannastavni sistem aktivnosti koji se provodi u japanskim školama. On podrazumijeva neku vrstu građanskog obrazovanja za djecu, a u Egiptu je uveden kao dvanaestomjesečni probni program u 12 državnih, odnosno 35 novih privatnih japansko-egipatskih škola, otvorenih u septembru 2018. godine. To je značilo da su već prvačići u ovim školama imali do 45 minuta tokkatsua svake sedmice.
Djeca su na ovim sesijama slušala časove o razrednoj zajednici, počela su razgovarati o školskim temama i događajima, učila izražavati svoje stavove i slušati i poštovati tuđe. Sa đacima se radilo na usvajanju dobrih navika, kao što je pranje ruku, zuba, pravilno pozdravljanje i obzirnost prema drugima. Svako je dijete bar na jedan dan imalo ulogu školskog lidera. Uvedene su pauze za učenje, vrijeme za čišćenje učionice i međunastavnički seminari na kojima su nastavnici i nastavnice prisustvovale časovima drugih nastavnica i nakon toga razmjenjivale utiske i savjete.
Jedna od najupečatljivijih aktivnosti za đake bilo je čišćenje škole. U Japanu je najnormalnije da učenice i učenici, u sklopu nastave, zajednički čiste svoje učionice i druge prostorije u školi. U Egiptu se, pak, čišćenje posmatra kao drugorazredni posao koji obavljaju niže klase, pa su i djeca i roditelji bili zatečeni kada im je rečeno da će u školi morati čistiti. Ipak, uz objašnjenje kako svi trebaju zajedno raditi kako bi se učionice očistile, djeca su u sve većem broju počela čistiti zajedničke i pojedinačne prostorije.
Do sredine 2019. godine 42 nastavnika posjetilo je Japan kako bi prošlo tokkatsu edukaciju. Plan je da u naredne četiri godine edukaciju prođe oko 700 egipatskih nastavnika.
U proteklih godinu dana, prema riječima službenika zaduženih za provođenje ovog programa, već se vidi pomak u egipatskim školama. Djeca uče slušati jedna druge, manje kasne u školu, manje se svađaju i više pomažu svojim porodicama u kućnim poslovima. U razredima nema više od 40 đaka, a škole su nove.
Jedini problem jeste što je školarina preko 1.000 KM, što je između 5 i 10 puta više nego u drugim državnim školama, pa japanski stručnjaci mole egipatsku vladu da osigura više stipendija jer ne žele da se ove škole pretvore u one za samo imućnije porodice.
Želimo učiti kroz iskustvo koje Japan ima kako bismo doprinijeli društvenom napretku i pokrenuli sveobuhvatne reforme našeg sistema obrazovanja. Posmatramo učionice i osnovne škole kao minijaturna društva i želimo da one u našu djecu usade moralne vrijednosti i pomognu im u formiranju ličnosti, kazao je Ayman Ali Kamel, egipatski ambasador u Japanu.
Nippon: Bringing Japanese Educational Approaches to Egyptian Schools