Slika kolača Panettone nastala je u Sarajevu, devet dana prije Božića 2021. godine. Njen autor, Nenad Veličković, načinio ju je kao s namjerom da je uvrsti u nastavni materijal za osnovnu i srednju školu. Naprimjer, učiteljica u drugom razredu može djeci dati da prebroje komadiće suhog voća u kolaču na slici i u kolaču na dasci za rezanje. Jedni će izbrojati 63, a drugi 17. Ako taj zadatak dobiju za domaći, onda se u brojanje mogu uključiti roditelji, pa će se stvar iskomplikovati: računaju li se presječene grožđice kao jedan komad suhog voća ili kao dva? Slika je primjenjiva i na matematiku za više razrede: djeca mogu učiti skupove, npr. skup grožđica i skup narandži; preslikavanje, simetriju, postotke. (Na deklaraciji piše da kolač sadrži 16% grožđica. Koliko ih sadrži na slici, a koliko na dasci?) Vratićemo se na matematiku, i školu. Sad da ispričamo božićnu priču.
Kad je Nenad izvadio Panettone iz kutije i odsjekao krišku, silno se razočarao jer grožđica i kandiranih narandži u krišci skoro da i nije bilo. Uglavnom brašno i margarin. Ljut, napisao je pismo italijanskom ambasadoru, iako naravno ambasador nema veze s Productima of Italy, niti je odgovoran za ovu likovnu podvalu. Ambasador je već bio otputovao za božićne praznike, ali je pismo na ambasadorovom stolu pročitao Djed Mraz, misleći da je upućeno njemu. Potresen slikom, Babo Natale nazvao fabriku u Kolonjolikoli predstavivši se kao ambasador. Razgovor je tekao ovako:
– E vietato sporgersi dala finestra palačota!!
– Everamente bjanko sotopasađo radenska tri kvore...
– Si, senza fosfati, forza milano binario tre. Primo levi e sekundo pjato. Insalatisimi rio mare ma no rio tinto.
– Si. Činkve mile bači, saluti tuti fruti čeruti.
– E.
Ukratko, za one kojima gugl translejt nije maternji, Babo Natale je tražio od direktora da promijeni ili pekara ili sliku. Direktor se postidio i odmah nazvao Nenada.
– Skuzato, sinjore Nenad, Io sono klasiko e fragrante, a levitacione naturale ili Penetone Đulijeta.
– Saluti, sinjore Fragrante, momenti di festa pju beli dolči i momenti golozi.
– Sofiće dolče con iveta ma non canditi.
– Si, alegro ma non tropo.
U slobodnom prevodu, direktor se izvinio i ponudio da svakom učeniku koji je obradio nastavnu jedinicu matemattikone pokloni po jedan kolač za predstojeći Uskrs. Tu se božićna priča završava, a uskršnja će početi otprilike kad i kolaču istekne rok trajanja (30. 4. 2022.).
Pošto su božićne i uskršnje priče nezaobilazne u nastavi vjeronauke, to vjeroučitelji mogu ovu sliku, nastavni materijal, iskoristiti već za koji dan. Mali bi se vjeroučenici mogli zabaviti pitanjem koji je kolač ljepši, ovaj lijevi na slici ili onaj desni na dasci. Ispravan odgovor bio bi — desni. Zašto? Zato što je on skroman poput Isusa koji se rodio u štali, nije raskošan kao odora crkvenih velikodostojnika u seriji Mladi Papa. Vjeroučitelj, ako je hrišćanin, pored toga što je i katolik, sad bi mogao djeci objasniti zašto biskupi, kardinali, pa i sam Papa, hvale skromnost i siromaštvo dok su sami kandirani pozlatom. Kakve veze tačno ima Isusovo učenje sa fascinacijom zlatom njegovih vatikanskih namjesnika?
Ako se ova fotografija kolača na slici i na dasci shvati kao nastavno sredstvo koje ilustruje odnos medijske prezentacije prema činjenicama, onda bi se o njoj moglo govoriti i na časovima etike, kad bi etika postojala kao nastavni predmet. Ili, da nastavimo s predmetima kojih nema, slika bi mogla ilustrovati kako vidimo osobu kad smo zaljubljeni u nju, a kako ona istovremeno izgleda u stvarnosti. Navodno postoji i neki predmet demokratija, pa ako je to tačno, evo pitanja za roditelje: hoće li kupiti isti panetone ponovo?