Četrnaestogodišnjakinje koje su siromašne ili inteligentnije sklonije su depresiji
The Guardian
Istraživanje Millennium Cohort Study, koje je finansirala britanska vlada i u kojem je učestvovalo 9.553 četrnaestogodišnjih đaka, navodi grupu djevojčica, koje su ili iz siromašnih porodica ili imaju veći koeficijent inteligencije, kao najranjiviju po pitanju depresije. Podaci kojima raspolaže ministarstvo zdravstva ove zemlje idu u prilog ovoj tvrdnji: ukoliko poredimo one iz 2005/06. godine i one dobijene u 2015/16, broj djevojaka mlađih od 18 godina kojima je ukazana njega zbog samopovređivanja porastao je za 285 posto u slučajevima rezanja, 42 posto u slučajevima trovanja i 331 posto u broju vješanja.
U studiji se navodi kako su glavni okidači depresije pretilost, vršnjačko maltretiranje i loši odnosi s vršnjacima i vršnjakinjama.
Emla Fitzsimons, koautorica studije, kazala je kako nagao porast problema mentalnog zdravlja kod djevojčica u dobi između 11 i 14 godina znači da moramo obratiti pažnju na utjecaj društvenih mreža i cyberbullyinga, te na činjenicu da ove stvari drugačije utječu na djevojčice nego na dječake.
The Guardian: Poorest and brightest girls more likely to be depressed – UK study
Koristi petnaestominutnog trčanja u školi
The Conversation
Projekat Daily Mail nije novost. Već nekoliko godina traje inicijativa koju je pokrenula jedna osnovna škola u Škotskoj, nakon što su djeca i učitelji sami došli do zaključka da im treba više fizičke aktivnosti. Više od 3.600 škola pridružilo se aktivnosti trčanja (trči se kilometar i po dnevno), a na linku može se vidjeti gdje sve djeca trče u toku nastave. Pravila su jednostavna: na trčanje se može ići bilo kada tokom nastave kada nastavnice tako odluče, a ova se aktivnost najčešće upotpunjuje laganim hodom. Nije potrebna sportska odjeća, a dok se bave ovom aktivnošću djeca mogu pričati s drugari(ca)ma ili nastavnicama.
Univerziteti Stirling i Edinburgh proveli su istraživanje o tome kakav utjecaj ima ova aktivnost na đake, u kojem je učestvovalo 391 dijete iz dvije osnovne škole – jedne koja je počela s provođenjem aktivnosti i druge koja nije. Na početku studije mjerili su formu, nivo fizičke aktivnosti i vrijeme provedeno sjedeći, ali i tjelesno salo. Rezultati su pokazali kako je trčanje zaista uspješno: umjerena/pojačana fizička aktivnost djece produžila se za devet minuta dnevno (15 posto), vrijeme sjedenja smanjilo se za 18 minuta dnevno (6 posto), djeca su u prosjeku u stanju trčati 40 metara dalje (pet posto) nego prije, a tjelesna mast smanjila se za 1,4 milimetra u prosjeku.
Prethodna je studija, podsjetimo, pokazala da je kod 12.000 đaka zabilježeno kako su budniji i koncentriraniji nakon trčanja, te kako su se generalno osjećali zdravije.
The Conversation: When kids run for 15 minutes in school every day, here’s what happens to their health
Američki nastavnici sami plaćaju pribor za nastavu
The New York Times
Sjedinjene Američke Države prema mnogim mjerenjima najbogatije su na svijetu. Međutim, federalno ministarstvo obrazovanja u maju je objavilo rezultate ankete prema kojoj je 94 posto nastavničkog kadra izjavilo kako vlastitim novcem kupuje pribor koji im je potreban za nastavu. Bez obzira da li se radi o školama u gradovima ili u manjim mjestima, o tome da li su đaci siromašni ili ne, broj nastavnika koji troši vlastiti novac skoro je jednako rasprostranjen u svim školama.
U prosjeku se potroši 479 dolara (oko 794 KM) iz nastavničkih džepova, a sedam posto njih izjavilo je da potroši i do hiljadu dolara (1.658 KM).
Ne želim đacima uskratiti priliku da vide koliko je nevjerovatno iskustvo pretvaranja gusjenice u leptira, jer su takve stvari njima sada zanimljive, kazao je jedan nastavnik koji je preko online crowdfunding aplikacije skupljao novac za dodatni materijal, nakon čega je dodao i vlastiti novac kako bi kupio još dvije knjige, mravinjak i gusjenice.
The New York Times: 94 Percent of U.S. Teachers Spend Their Own Money on School Supplies, Survey Finds