The Atlantic donosi priču o londonskom efektu i pokušava odgovoriti na pitanje: Zašto djeca u Londonu imaju bolji uspjeh u školi? Autor teksta, Simon Burgess, misli da odgovor možemo pronaći ukoliko analiziramo etnički sastav učenika/ca u Londonu, koji je povezan sa njihovim težnjama, ambicijom i trudom.
Kada je u pitanju uspjeh u školi, ne postoji ništa što je inherentno drugačije ukoliko poredimo učenike/ce različitih etničkih pozadina. Međutim, djeca koja su relativno nedavno emigrirala polažu veća očekivanja u obrazovanje i u prosjeku se više trude kada je u pitanju škola. Naravno, tome doprinosi privlačnost Londona za migrante i općenito ljude koji žele bolji život.
Činjenica da je za londonski uspjeh važan demografski sastav stanovništva, a ne neka kvalitetna obrazovna politika, tvrdi autor, nije obeshrabrujuća ako se uzme kao inspiracija. Na kraju naglašava da se treba slaviti London i londonski obrazovni sistem jer je to velik, uspješan i integrisan multietnički sistem obrazovanja sa učenicima i učenicama iz cijelog svijeta, gdje se priča 300 jezika.
Prevela i prilagodila: Merima Dervišić
Potražite novi broj Školegijuma na trafikama ili se pretplatite!
Fotografija preuzeta sa: education.uw.edu