The Guardian je krajem oktobra objavio članak autorice Sophie Lovett pod imenom: Ambiciozni/e srednjoškolci/ke: obrazovanje vas treba! Ona kaže da je obrazovanje težak posao, i poručuje mladim ljudima koji vole izazove i žele pozitivno utjecati na mlade da je posao učitelja/učiteljice pravi izbor za njih!
Prekovremeni sati, mnogo posla, nesigurne penzije, neki su od razloga zašto je ova profesija zanemarena u američkom društvu (kao i u našem!). Čujemo kako su djeca danas nemoguća, a da o roditeljima i ne pričamo. Negativnim aspektima posla autorica dodaje i onaj osjećaj da svi znaju kako raditi vaš posao bolje od vas.
Međutim, prilike se mijenjaju, i ne mora značiti da će uvijek biti ovako teško. Autorica je pozitivna, navodi kako je mnogo više prednosti nego mana. Njenim riječima, nije moguće verbalno opisati kakav je osjećaj biti u stanju inspirisati djecu da uče; kako je divno čuti ih kako na hodniku pričaju o nečemu što su naučili kod vas na času; vidjeti kako su njihovo zanimanje i talenat porasli jer ste im vi prenijeli znanje koje ih se tiče.
Njena je poruka gledati na djecu kao na kolege i kolegice koje vas mogu puno više inspirirati, ukoliko im vjerujete dovoljno da vam se otvore i onda zauzvrat oni saslušaju vas. Onda nema granica onome što možete postići zajedno: jedina granica je mašta i vaša moć uvjeravanja.
Mogućnosti za lični razvoj nemjerljive su. Kako kaže, imat ćete osjećaj da možete naučiti bilo koga bilo čemu, vaše će samopouzdanje biti mnogo bolje, a bolje ćete razumjeti ljude, odakle god bili. Pročitat ćete knjige koje inače ne biste ni otvorili i naučiti o kulturama za koje nikad ne biste ni čuli.
Ustvari, što ste ambiciozniji, poručuje autorica mladima koji odlučuju šta studirati i kojim putem krenuti, to ste bolji za obrazovanje, i ne samo kada je u pitanju napredak u karijeri, nego i vlastiti napredak, kao i napredak vaših učenika i učenica, koje će rušiti sve barijere na putu za uspjeh i postići više nego što su ikad mogle i zamisliti.
Pripremila: Merima Dervišić
Fotografija preuzeta sa: commons.wikimedia.org