Пландемија, трећи акт

Nusret Ahmetović

17.10.2024
IMG 0939
Foto: Omnibus
Кваритметика Нусрета Ахметовића 27

Пландемија, трећи акт

Одржано је пуно мање часова, план је у потпуности испуњен, а за мањак одржаних часова бакшиш је исплаћен.

У новим Педагошким стандардима који су објављени 14. 3. 2024. године у Службеним новинама, на страни 85, између осталог, пише:

Наставници ликовне културе су за реализацију специфичних облика наставе* који се реализују у 9. разреду добили по један час седмично за свако одјељење за које се она реализује и који улазе у наставну норму.

Претходна реченица је просто проширена, а формула за израчун цијене специфичних облика наставе је просто једноставна и гласи овако: ако је по три одјељења деветих разреда у свакој школи, то значи да наставници имају умањену норму за три часа, и ако је у Кантону Сарајево 76 школа, то значи да укупно умањење норме износи 228 часова. Па опет, ако је норма наставника ликовне културе 20 часова седмично, то значи да укупно умањење норме има вриједност 11,4 наставника. А ако 11,4 помножимо са просјечном бруто платом од цца 3000 КМ, резултат износи 34.200 КМ, и на крају то помножимо са 12 мјесеци, па добијамо износ од 410.400 КМ + топли оброк + превоз + регрес + плаћена нереализација часова +, +, +; крајњи резултат, по овој формули, износи преко 600.000 КМ на годишњем нивоу.

Реализација специфичних облика наставе* у 9. разреду из наставног предмета ликовна култура кошта 600.000 КМ. И то није све; ту су и плаћени ,а нереализовани часови, улазнице које нису бесплатне као ни карте за превоз, сок, сендвич, грицкалице...

Лако је Граду Сарајеву, он има умјетничке галерије, ликовне академије, музеје и пуно кућа које треба обићи и доласком деветаша почастити. Неки ученици из централног дијела градских опћина у посјету могу доћи и на великом одмору, али шта са онима којима треба више од сат да дођу и исто толико да се врате. Па гдје је пребројавање, бројање и прозивање на доласку, иста та контрола у путу и у повратку, да неко не залута, да не остане, да се не изгуби... За такве је потребо одвојити цијели радни дан за посјету, а ако је више посјета планирано, потребно је и више дана, а деветаши их ионако имају мање за пет од осталих.

Проблема и потешкоћа је било и биће их, али снаћи ће се и деветаши и њихови наставници. Наставници ће уписати да су све реализовали, а ученици ће рећи да су, као и раније, били присутни.

Присутни, гдје? У посјети или на настави?

Планирање разноврсних посјета ученика се шири као пандемија па је због тога у наслову пландемија, а реализација тече по плану, уз мале потешкоће које ћемо занемарити.

Знам да сте као и ја збуњени и смушени, па ћу због тога извући засмушак:

Наставницима је по стандардима умањена норма, а они раде више.

Одржано је пуно мање часова, план је у потпуности испуњен, а за мањак одржаних часова бакшиш је исплаћен.

Ученици не раде, а преоптерећени су. Не знају, а имају просјек изнад 4,50.

Има ли овдје логике.

Нема!

Логика је одсутна, а часове јој правда већ трећу деценију заставничко вијеће чији сам и ја поносни члан.

 

* Изложбене активности посјете је специфичан облик наставе из наставног предмета Ликовна култура који похађају ученици деветог разреда основних школа и организира се и реализира у објектима од културног значаја (нпр. Академија ликовних умјетности, Средња школа примијењених умјетности, Земаљски музеј, Музеј ратног дјетињства, Деспића кућа, Сабурина кућа, Сврзина кућа, Умјетничка галерија Босне и Херцеговине, галерија Препород, галерија Collegium Aartisticum, галерија Роман Петровић...), гдје су осигурани оптимални услови за рад. Овај облик наставе има за циљ упознавање галеријских и музејских активности, јер се заснива на темељито планираним активностима изван учионице, који су садржајно и методички адекватно припремљени.

Najnovije

 
Одгојно-образовни банкрот
Nusret Ahmetović
14.11.2024
Просвјетари бацају, ученици дојављују...
Nusret Ahmetović
31.10.2024
Плонижење, четврти такт, базни распар, киселина и брзина
Nusret Ahmetović
25.10.2024
Плаништавање, такт други
Nusret Ahmetović
11.10.2024
Плаништарење, први детаљ
Nusret Ahmetović
04.10.2024
ГПРШ
Nusret Ahmetović
26.09.2024
Да нам живи, живи израда
Nusret Ahmetović
20.09.2024
Суперишка исходи
Nusret Ahmetović
17.09.2024
Лаж се законом не кажњава, треба се опорезовати!
Nusret Ahmetović
06.09.2024
Арена за трговину радничким интересима
Nusret Ahmetović
02.09.2024
Курикулум пророка
Nusret Ahmetović
30.08.2024
Kukurikulum revolucija
Nusret Ahmetović
28.06.2024
EMIS je i alat i oruđe i oružje
Nusret Ahmetović
21.06.2024
Učiteljica na ispitu nezrelosti
Nusret Ahmetović
14.06.2024
380 dana godišnje
Nusret Ahmetović
07.06.2024
Zašto je propao i SMET
Nusret Ahmetović
31.05.2024
Isti posao – isto radno vrijeme
Nusret Ahmetović
24.05.2024
Situacija&frustracija
Nusret Ahmetović
17.05.2024
Pad sivrikata?
Nusret Ahmetović
10.05.2024
Kakve stimulacije, takve renovacije
Nusret Ahmetović
26.04.2024
Zakidanje na usavršavanju
Nusret Ahmetović
22.04.2024
Od dva mjeseca do nekoliko minuta
Nusret Ahmetović
19.04.2024
Oduševljen sam, iako ne kontam
Nusret Ahmetović
15.04.2024
Teorija sarme
Nusret Ahmetović
12.04.2024
Crno je iza roze naočala
Fontoplumo
10.04.2024
Zakon i debele burgije
Nusret Ahmetović
08.04.2024
Sekcije u međusmjeni
Nusret Ahmetović
05.04.2024
Priprema (pozor) za pregled, sad!
Nusret Ahmetović
02.04.2024
Množenje s nulom
Nusret Ahmetović
30.03.2024
Fušnote
Nusret Ahmetović
27.03.2024
Samo u BiH, ali malo izvan, a cijena prava sitnica
Fontoplumo
25.03.2024
3C + 4S = 0
Fontoplumo
07.02.2024
Za sada caruje dosada
Fontoplumo
06.02.2024
Ko je pozicija, a ko opozicija u zbornici
Nusret Ahmetović
02.02.2024
Formativno, sumativno, uzaludno ili praćenje, vrednovanje i ocjenjivanje
Fontoplumo
12.01.2024
Deseti krug Danteovog Pakla
Fontoplumo
19.12.2023
U neobranom grožđu
Školegijum redakcija
14.12.2023