Дана 26. 8. 2024. послао сам е-пошту са прилогом на преко 40 адреса, а у 23 ријечи написао сам:
Уважена/и,
у прилогу се налази Пријевремени извјештај о нереализацији исхода из ПК Техничка култура 7, па Вас молим да прочитате.
Срдачан поздрав,
Нусрет
У прилогу су били моји лични подаци, занимање, мјесто запослења, а, осим тога, састојао се од 1071 ријечи, од којих се 867 односило на исходе који ће или неће бити реализовани, а остатак на уводно обраћање и списак прималаца.
Добио сам одговор само од министрице (1/40), који се састојао од девет ријечи и два прилога. Прво е-пошта:
Поштовани,
у прилогу е-маила достављамо Вам допис.
С поштовањем,
Први прилог се састојао од 63 ријечи које је министрица упутила мени у виду одговора и који је гласио овако:
Цијењени,
путем електронске поште сте доставили Министарству за одгој и образовање Кантона Сарајево документ Пријевремени извјештај о нереализацији исхода из ПК Техничка култура 7 у школској 2024/25. години.
Наведени извјештај смо 4. 9. 2024. године, доставили ЈУ Институт за развој предуниверзитетског образовања Кантона Сарајево на увид и евентуално даљње поступање. (Овај документ Институт је истог дана запримио, али господа није реаговала/није чак ни одговорила. Одговориће на нечији допис од 17. септембра/не знам чији, али сигуран сам да је неко јак или утицајан).
Испред ове јавне установе смо запримили одговор који достављамо у прилогу овог акта.
С поштовањем,
Други документ се састојао од 113 ријечи које је неко из Института упутио министрици не као одговор на њен захтјев за њихово поступање, већ као одговор неком седамнаестом, који су преко министрице прослиједили мени на увид, а у којем, између осталог, стоји:
Поштована,
Дана 17. 9. 2024. године запримљен је допис наставника Нусрета Ахметовића као Пријевремени извјештај о нереализацији ПК Техничка култура за 7. разред у 2024./25. школској години. Увидом у наведене исходе учења, утврђено је да наставник није користио ревидирани предметни курикулум за Техничку културу. Одлуком број 11-34-39714-6/24 од 20. 8. 2024. године доноси се Наставни план и програм/предметни курикулум заснован на исходима учења за наставне предмете: 1. Основе технике 2. Техничка култура 3. Ликовна култура 4. Друштво 5. Грађанско образовање.
Будући да наставник тражи помоћ у вези с реализацијом предметног курикулума, неопходно је да се упозна с ревидираним предметним курикулумом, те да користи начин подршке појашњен у Упутствима за организацију школске 2024/2025. године.
С поштовањем,
Из размијењених порука је видљиво да се пошиљаоци и примаоци међусобно уважавају, поштују и цијене, али само ако одговарају једни другима на поруке. Такође је видљиво да су поруке кратке, што није случај са прилозима.
Прилог који сам ја послао састоји се од 867 ријечи, прилог који ми је министрица послала састоји се од 63 ријечи, а прилог (одговор) на захтјев неког седамнаестог који су послали министрици, а који је она прослиједила мени, састоји се од 113 ријечи, 84 странице упута и 53 странице ревидираног курикулума.
Запосленицима Института требало је 113 ријечи да саопште министрици шта требам прочитати да бих реализовао исходе учења за које сам рекао да неће бити реализовани. Документи које, како рекоше, требам прочитати нису били у прилогу; испоручени су преко директора/директорица свим наставницима/наставницама. Један има 84, а други 53 странице – е то су прави прилози, и онај ко има такве прилоге је побједник. Моћи ће без проблема контролисати ситуацију, владаће без икаквих проблема, ако затреба за мобинга, булинга, имаће прави алат за то, па ако је ту нека фушнотица, е то ће бити оно право.
Прочитао сам овај ревидирани који то није од 53 стране и понављам и подвлачим два пута да исходи неће бити реализовани. А што се тиче 84 странице упутства, морам признати да ће само директорице и директори бити упућени, а остали ако нису, има да залутају сигурно.
Годишњи буџет за образовање мјери се стотинама милиона КМ, курикуларна реформа образовања само у Кантону Сарајево већ трећу годину кошта преко 600.000 КМ и мислим да је вријеме да се и Премијер и господа у Министарству финансија пробуде, јер улагање у образовање није трошак, али може постати погрешна, неисплатива или промашена инвестиција, што је горе од трошка, а са мојом нереализацијом исхода, упутама мени преко министрице из Института и неревидираним курикулумом, на добром смо путу ка одгојно-образовном банкроту.