Дошло је вријеме да опијени балкански просвјетари за кориштење казана плате казанију

Nusret Ahmetović

17.01.2025
IMG 1482
Foto: Omnibus
Кваритметика Нусрета Ахметовића 38

Дошло је вријеме да опијени балкански просвјетари за кориштење казана плате казанију

Измјене у образовању се врше на дневном нивоу, сваки радни дан (261), сваки радни сат (2.088), сваке радне минуте (125.280), па и сваке радне секунде (7.516.800) у једној смјени радне године. Стално се нешто мијења, допуњава, коригује, дограђује, цијепа, преграђује, усавршава и амандманише.

Измјене у образовању се врше на дневном нивоу, сваки радни дан (261), сваки радни сат (2.088), сваке радне минуте (125.280), па и сваке радне секунде (7.516.800) у једној смјени радне године. Стално се нешто мијења, допуњава, коригује, дограђује, цијепа, преграђује, усавршава и амандманише.

Образовање се профанише.

Мијења се све, од течног сапуна, тоалет-папира, паркета, столова, клупа, столица, уџбеника, столарије, преко тоалета, таблета, кухиња, фасада, кровова, па све до циљева, исхода, индикатора, уговора, закона, фушнота, стандарда, јарбола итд.

Урушавање образовања измјенама је почело у посљедњој деценији прошлог вијека и од тада није стало. Радили су то, и још увијек раде, сви. Мијењају образовни систем и просвјетари и родитељи и ученици и директори и синдикати и институти и агенти и агенције и заводи и послодавци и законодавци и министри и премијери и сарадници несавјетници и несарадници савјетници и међународне и домаће и владине и невладине организације. Већина набројаних ради то несвјесно или несавјесно, намјерно или ненамјерно, али раде то стално и увијек учинковито. Некад у инат, а некад заинад.

Нажалост, постоје и они који имају ПЛАН за образовне измјене, а ходограм тих измјена представљен је у наставку.

Први корак у том плану је да се све помијеша, тако да ни ученици ни њихови учитељи не знају шта је тачно, а шта нетачно, шта је истина, а шта лаж, шта је чисто, а шта прљаво... Све се то мијеша у образовним казанима.

Образовни казани се пуне поквареним законима и нестандардним стандардима и окреченим уџбеницима и ушминканим правилницима и плановима и курикулумима и силабусима и програмима и жртвама и злочинима и злочинцима и метама и кометама и планетама и ратовима и мировима и хировима.

Просвјетари, као праве казанџије, садржаје који су у казанима мијешају. Мијешају просвјетари, гдје год да су, оно што су они радили са оним што смо ми радили, мијешају просвјетари злочинце и хероје, мијешају просвјетари правду и неправду, мијешају просвјетари добро и лоше, мијешају истину и лаж, мијешају пар и непар, мијешају дан и ноћ, мијешају чисто и прљаво. Мијешају ли мијешају просвјетари, а патока од знања* која тече из тог образовног казана опија младе нараштаје који требају поправити оно што је непомијешано.

Други корак у том плану осмишљен је тако да се давно и тешко изборене три осмице и викенд замијене са седам деветки без викенда. Добри покераши су наши балкански послодавци. Покераши варалице, чуј седам деветки (часне и поштене овдје не спомињем јер нису заслужили, нечујни су, мало их је и зато су у загради). Послодавци покераши су са законодавцима договорили да запосленицима пауза за ручак улази у радно вријеме, али деветочасовно, тако да запосленици раде девет сати са паузом од један сат. Даље су договорили да запосленици не раде у недјељу, већ да у недјељу раде, и све ово су потписали. Кад седам дана у седмици раде бх. електране, зашто не би и бх. гранапи, тржни центри и пилане. 7 x 9.

Трећи корак у том плану је припрема младих нараштаја запосленика за осмочасовни рад и деветочасовни боравак код послодавца. Ова припрема почиње још од раног дјетињства у обданишту, па све до пунољетства и дуалног завршетка образовања. Дјеца се већ од треће године навикавају на боравак од 11 до 12 сати у простору у којем се организују неке радне активности по цијени од око 500 КМ. Та обука се наставља кроз основну школу и мало више кошта, а завршава се дуалним радом у средњој школи, кад полазници могу чак и зарадити дио минималца.

Основна школа траје 35 седмица по пет дана. А како за будуће запосленике изгледа радни дан сваке од тих 35 седмица у основној школиприказано је на слици.

 

 

Прво што се може уочити је трајање школског радног дана. За млађе ученике он траје ујутро од 8 до 10 сати, за оне мало старије од 8 до 12, а за ученике седмих, осмих и деветих разреда од 8 до 13:10, а са додатним активностима и до 14:00 сати. Пошто ученици раде двократно и дволокацијски, други дио радног дана настављају радећи од куће 2–3 сата, а најчешће је то послије ручка. Кад се све зброји, радни дан за старије ученике у основној школи траје у просјеку девет сати пет дана у седмици. Викендом неки ученици раде више, неки мање, али сви раде, што је изузетно важно за стицање викенд радне навике.

Кад је у питању рад у школи или од куће, он се огледа понајвише у читању и писању латинице или ћирилице. Деси се у току дана да ученици некад нешто и израчунају, нацртају, запјевају или заиграју, али углавном читају и пишу. Читају текстове из књижевности на домаћем и два страна језика, затим читају историју, па географију, читају и биологију и хемију, итд. Сваки од 15 уџбеника исписан је или само латиницом или само ћирилицом, а учи се и ћирилица и латиница. РАВНОПРАВНО.

Ово РАВНОПРАВНО читање и писање латиницом и ћирилицом наставља се у дуалној средњој школи, односно све док ученици не замрзе то читање и писање до те мјере да једноставно не пожеле никад више да читају и пишу. Кад се ово деси, образовање се завршава. Циљ је остварен и сви исходи су реализовани. Нова генерација послушних запосленика, спремних за било какав рад (осим читања и писања) по минималној цијени (чију минималност одређује сам послодавац), опијена патоком знања, успјешно је окончала дуално образовање.

Нова генерација младих запосленика је спремна за равноправну експлоатацију на Б/Х/С тржишту рада, баш као што је и ћирилица равноправна у Б/Х и латиница у С језику.

 

* патока од знања штети људском уму, има наркотичко дјеловање на примаоца, јако ломи свјетлост, изазива краткотрајне халуцинације и трајно лудило, осигурава Хелверове моћи и ноћи, дрхтање руку, повећање мозга до величине орахове ријезге ... (деф. Н. А.)

Najnovije

 
Табула раза ће бити изгребана, ишарана и храпава. Табула Разе неће бити!
Nusret Ahmetović
10.01.2025
Наjлошији из математике, природних наука и читања у БиХ лажу босански, дуално
Nusret Ahmetović
03.01.2025
Тродуално финансирање образовања и ступидуалног одгоја
Nusret Ahmetović
20.12.2024
Знање се може и дијелити и красти, али не и ускраћивати
Nusret Ahmetović
13.12.2024
Исходи су мртви, живјели протести
Nusret Ahmetović
06.12.2024
Аналогно-дигитални одгој и образовање
Nusret Ahmetović
29.11.2024
Учинковитост образовања
Nusret Ahmetović
22.11.2024
Одгојно-образовни банкрот
Nusret Ahmetović
14.11.2024
Просвјетари бацају, ученици дојављују...
Nusret Ahmetović
31.10.2024
Плонижење, четврти такт, базни распар, киселина и брзина
Nusret Ahmetović
25.10.2024
Пландемија, трећи акт
Nusret Ahmetović
17.10.2024
Плаништавање, такт други
Nusret Ahmetović
11.10.2024
Плаништарење, први детаљ
Nusret Ahmetović
04.10.2024
ГПРШ
Nusret Ahmetović
26.09.2024
Да нам живи, живи израда
Nusret Ahmetović
20.09.2024
Суперишка исходи
Nusret Ahmetović
17.09.2024
Лаж се законом не кажњава, треба се опорезовати!
Nusret Ahmetović
06.09.2024
Арена за трговину радничким интересима
Nusret Ahmetović
02.09.2024
Курикулум пророка
Nusret Ahmetović
30.08.2024
Kukurikulum revolucija
Nusret Ahmetović
28.06.2024
EMIS je i alat i oruđe i oružje
Nusret Ahmetović
21.06.2024
Učiteljica na ispitu nezrelosti
Nusret Ahmetović
14.06.2024
380 dana godišnje
Nusret Ahmetović
07.06.2024
Zašto je propao i SMET
Nusret Ahmetović
31.05.2024
Isti posao – isto radno vrijeme
Nusret Ahmetović
24.05.2024
Situacija&frustracija
Nusret Ahmetović
17.05.2024
Pad sivrikata?
Nusret Ahmetović
10.05.2024
Kakve stimulacije, takve renovacije
Nusret Ahmetović
26.04.2024
Zakidanje na usavršavanju
Nusret Ahmetović
22.04.2024
Od dva mjeseca do nekoliko minuta
Nusret Ahmetović
19.04.2024
Oduševljen sam, iako ne kontam
Nusret Ahmetović
15.04.2024
Teorija sarme
Nusret Ahmetović
12.04.2024
Crno je iza roze naočala
Fontoplumo
10.04.2024
Zakon i debele burgije
Nusret Ahmetović
08.04.2024
Sekcije u međusmjeni
Nusret Ahmetović
05.04.2024
Priprema (pozor) za pregled, sad!
Nusret Ahmetović
02.04.2024
Množenje s nulom
Nusret Ahmetović
30.03.2024
Fušnote
Nusret Ahmetović
27.03.2024
Samo u BiH, ali malo izvan, a cijena prava sitnica
Fontoplumo
25.03.2024
3C + 4S = 0
Fontoplumo
07.02.2024
Za sada caruje dosada
Fontoplumo
06.02.2024
Ko je pozicija, a ko opozicija u zbornici
Nusret Ahmetović
02.02.2024
Formativno, sumativno, uzaludno ili praćenje, vrednovanje i ocjenjivanje
Fontoplumo
12.01.2024
Deseti krug Danteovog Pakla
Fontoplumo
19.12.2023
U neobranom grožđu
Školegijum redakcija
14.12.2023