Аналогно-дигитални одгој и образовање

Nusret Ahmetović

29.11.2024
Analogno Digitalno Obrazovanje
Foto: Omnibus
Кваритметика Нусрета Ахметовића 32

Аналогно-дигитални одгој и образовање

Размишљајући како све да укључим ученике и ученице у материју коју предајем, схватио сам да је и начин комуникације битан, а он је, што се њих тиче, дигиталан.

Размишљајући како све да укључим ученике и ученице у материју коју предајем, схватио сам да је и начин комуникације битан, а он је, што се њих тиче, дигиталан. Дакле, требало је да смислим како да у настави техничког користе мобителе, који су, успут, пуно бољи од мог. Не само да су им мобители бољи, него су и спретнији, а и боље говоре тим језиком. Зато, претпостављам, ми из зборнице и зазиремо од зумова и скајпова... (Ево, ко још од дјеце користи скајп???)

И тако, смислио сам и предложио ученицима и ученицама да снимају мобителима дијелове часа, уреде снимке, објаве их и прикупе прегледе и лајкове. Задатак је за њих био једноставан, помно су пратили излагање наставника и, наравно, снимали. Задатак је гласио овако:

1. Ученик/ученица снима, уређује и објављује десет различитих видеозаписа;

2. Сваки ученик/ученица треба скупити 100 лајкова за све видеоуратке;

3. Ученик/ученица треба имати укупно 100 прегледа.

Замислио сам то овако: група броји од десет до 13 ђака, сви ће снимати оно што радимо на часу, а прегледајући своје и радове других, понављаће и олакшати учење. Они који нису снимали, могли су посудити снимке од другара, уредити их и објавити као своје, и то је било све за одличну оцјену. Они који не ураде, неће бити оцијењени. Једини захтјев који су поставили био је да имају слободу у давању наслова, што сам прихватио, нормално уз услов да нема безобразних ријечи, псовања и увреда.

 

Сваки видео је једна тема из наставног предмета. Нпр. Алати за обраду метала, Алат и прибор у електротехници, Машински материјали, Електроинсталациони материјали, Просте машине...

Ученици и ученице су одмах почели снимати предавања, а на самом почетку мене како говорим: Не снимај! Врло брзо по завршетку снимања, односно часа, већ су први видеоматеријали били обрађени и објављени.

Послије неколико дана почеле су пристизати информације о броју прегледа и лајкова. Неки ученици/ученице су за врло кратко вријеме успјели скупити неколико хиљада прегледа; и то није крај, број лајкова и прегледа се повећавао. Рекорд 22. 11. 2024. је био 485.000 прегледа и око 60.000 лајкова на једном видеу, и то није једини са тако великим бројем прегледа. Питао сам их како су то направили. Објаснили су ми, али ништа нисам разумио, осим да је битан наслов, а кад су ми почели читати објављене наслове, схватио сам колико су креативни. Ево неких од наслова видеа:

Наставник уништава имовину ученика;

Наставник у WЦ-у са ученицима;

Наставник галами, лупа, пријети.

Неки коментари на објављеним видеима били су вулгарни, неки увредљиви, провокативни, а били су упућени и наставнику и сниматељима/сниматељицама. Очекивано. Разговарали смо и о томе, а највише ме дојмио одговор једног ученика: Ја сам као огледало, све што у коментарима пишу, написали су о себи, а други је додао Ја желим бити добар и пристојан и кад сам дигиталан.

Камо среће да су ово знали и они којих више нема само зато што нису били припремљени на дигиталне увреде и понижавање дигитално неодгојених и дигитално необразованих чланова заједнице.

Још док су они били бебе, ја сам с колегицама и колегама имао приступ свему томе, али смо се ми дигитално описмењавали тако што смо у екране и екранчиће укуцавали комуникацију са факторима како у настави тако и у школи. Исписали смо хиљаде и хиљаде страница родитељима ученика, ученицима и ученицама, управним, руководним и стручним органима школе, и све то дупло; јер се дигиталној комуникације није вјеровало, па се све то морало и на папир, у матичну књигу, на огласну плочу. Једно вријеме радили смо дупли посао, а онда су нам помогли, па су на дигиталне послове запослили ИКТ стручњаке. Нама је остало налив-перо. Аналогно.

И гдје смо сада? Заостали смо за нашим ђацима, ауторитет нам је поткопан у самој бази, у способности комуникације. Све се више морамо ослањати на силу, оцјене, владање... И на психологе... И не брину ме дојаве о бомбама. Експлозија бесмисла у школама већ се догодила.

 

Бонус, док чекамо надлијежне да се из 19. вијека врате у 21:

Неколико видеа професора Валтера Левина који туче студента на предавању и који користи клатно као љуљашку на часу. Гледајте и уживајте.

Валтер Левин од 24. минуте снимка туче студента, а затим се исти тај Валтер Левин клати од 7. минуте предавања. Добар глумац је Валтер, а још бољи и популарнији професор физике.

Да, ту је и професор Andrew Szydlo који изводи 25 експеримената за 15 минута, без припреме од једног часа седмично.

Najnovije

 
Тродуално финансирање образовања и ступидуалног одгоја
Nusret Ahmetović
20.12.2024
Знање се може и дијелити и красти, али не и ускраћивати
Nusret Ahmetović
13.12.2024
Исходи су мртви, живјели протести
Nusret Ahmetović
06.12.2024
Учинковитост образовања
Nusret Ahmetović
22.11.2024
Одгојно-образовни банкрот
Nusret Ahmetović
14.11.2024
Просвјетари бацају, ученици дојављују...
Nusret Ahmetović
31.10.2024
Плонижење, четврти такт, базни распар, киселина и брзина
Nusret Ahmetović
25.10.2024
Пландемија, трећи акт
Nusret Ahmetović
17.10.2024
Плаништавање, такт други
Nusret Ahmetović
11.10.2024
Плаништарење, први детаљ
Nusret Ahmetović
04.10.2024
ГПРШ
Nusret Ahmetović
26.09.2024
Да нам живи, живи израда
Nusret Ahmetović
20.09.2024
Суперишка исходи
Nusret Ahmetović
17.09.2024
Лаж се законом не кажњава, треба се опорезовати!
Nusret Ahmetović
06.09.2024
Арена за трговину радничким интересима
Nusret Ahmetović
02.09.2024
Курикулум пророка
Nusret Ahmetović
30.08.2024
Kukurikulum revolucija
Nusret Ahmetović
28.06.2024
EMIS je i alat i oruđe i oružje
Nusret Ahmetović
21.06.2024
Učiteljica na ispitu nezrelosti
Nusret Ahmetović
14.06.2024
380 dana godišnje
Nusret Ahmetović
07.06.2024
Zašto je propao i SMET
Nusret Ahmetović
31.05.2024
Isti posao – isto radno vrijeme
Nusret Ahmetović
24.05.2024
Situacija&frustracija
Nusret Ahmetović
17.05.2024
Pad sivrikata?
Nusret Ahmetović
10.05.2024
Kakve stimulacije, takve renovacije
Nusret Ahmetović
26.04.2024
Zakidanje na usavršavanju
Nusret Ahmetović
22.04.2024
Od dva mjeseca do nekoliko minuta
Nusret Ahmetović
19.04.2024
Oduševljen sam, iako ne kontam
Nusret Ahmetović
15.04.2024
Teorija sarme
Nusret Ahmetović
12.04.2024
Crno je iza roze naočala
Fontoplumo
10.04.2024
Zakon i debele burgije
Nusret Ahmetović
08.04.2024
Sekcije u međusmjeni
Nusret Ahmetović
05.04.2024
Priprema (pozor) za pregled, sad!
Nusret Ahmetović
02.04.2024
Množenje s nulom
Nusret Ahmetović
30.03.2024
Fušnote
Nusret Ahmetović
27.03.2024
Samo u BiH, ali malo izvan, a cijena prava sitnica
Fontoplumo
25.03.2024
3C + 4S = 0
Fontoplumo
07.02.2024
Za sada caruje dosada
Fontoplumo
06.02.2024
Ko je pozicija, a ko opozicija u zbornici
Nusret Ahmetović
02.02.2024
Formativno, sumativno, uzaludno ili praćenje, vrednovanje i ocjenjivanje
Fontoplumo
12.01.2024
Deseti krug Danteovog Pakla
Fontoplumo
19.12.2023
U neobranom grožđu
Školegijum redakcija
14.12.2023