Синдикални П(СТ)РЕСС

Nusret Ahmetović

23.05.2025
Stress
Foto: Omnibus
Кваритметика Нусрета Ахметовића 56

Синдикални П(СТ)РЕСС

П(СТ)РЕСС конференција предсједника синдиката почела је у 9 сати и 30 минута 16. 5. 2025. године на познатој адреси, а тема је презентација поручених резултата истраживачког пројекта Задовољство радника јавних предшколских установа и основних школа у Кантону Сарајево послом и статусом у друштву.

П(СТ)РЕСС конференција предсједника синдиката почела је у 9 сати и 30 минута 16. 5. 2025. године на познатој адреси, а тема је презентација поручених резултата истраживачког пројекта Задовољство радника јавних предшколских установа и основних школа у Кантону Сарајево послом и статусом у друштву. Резултати тог истраживачког пројекта објављени су на интернет-страници синдиката у ПДФ формату. Они који не воле читати могу погледати и послушати презентацију предсједника синдиката на линку предсједник презентира (31:37).

Нисам читао, ја сам ослушкивао и покушао забиљежити најважније детаље, и ево их:

Поручену анкету попунило је 2427 запосленика (страница 2 истраживања) од 52951 колико их укупно има (6061 у ЈУ „Дјеца Сарајева“, а у основним школама 46891). Или, изражено у процентима, анкету је попунило 45,83% запосленика. Мање од пола.

Анкета је била анонимна и подијељена у три цјелине:

1)      Извори стреса у послу

2)      Задовољство послом

3)      Перцепција друштвеног статуса просвјетног радника

 

Резултати су сљедећи:

За 89% запосленика припрема за рад је стрес; 73% запосленика каже да је превелик број часова извор стреса; 82% запосленика сматра да је стресно и стално оцјењивање и праћење радника; 78% колега сматра да је превише административних обавеза стрес; стрес је и заостајање у реализацији градива због боловања наставника и одсуства ученика, 74% колега сматра да и замјена колега може бити стрес; 52% колега сматра да је директор извор стреса, а 32% испитаника сматра да стрес може изазвати и колега; 94% колега сматра да стрес изазива наметање додатних обавеза министарства, а чак 50% колега сматра да им то наметање обавеза изазива велики притисак и стрес; 85% колега сматра да стрес изазивају и родитељи због оцјена, 82% сматра да стрес изазива и инклузија.

25% колега је незадовољно условима рада.

Има и задовољних, додуше нешто мало – само 9% колега је задовољно подршком института, док је још мање задовољних подршком министарства. Само 5% колега.

Шта рећи, а да не буде (с)тресно???

Синдикат поручио, синдикат финансирао, синдикат истраживао, синдикалац из ЕДУИТ-а имплементирао, синдикат анализирао и главни синдикалац презентирао.

Незнаврисно, нема шта.

На основу онога што је још рекао предсједник, а рекао је да су наставни програми архаични, односно стари по 30, 40 и 50 година, да је курикуларна реформа уствари административна, а не суштинска реформа, да старе школе уљепшавамо, плохе асфалтирамо... може се закључити да стање није сјајно, па због тога постављам питања и покушавам дати одговоре.

1.      Ко су били и ко су још увијек чланови експертних тимова за ИНОВИРАЊЕ и израду НОВИХ наставних програма/предметних курикулума?

ОДГОВОР: Моје колеге су највећи експерти, они су се пријавили, они су одабрани, они су радили, они су то и наплатили. Значи, наставници су то, практичари, стручњаци...

2.      Ко су директори школа?

ОДГОВОР: Моје колеге, то су одабрани и нама једнаки, а опет недодирљиви, јер су директори. Избором су постали и најпаметнији и најодговорнији и као такви не дозвољавају да се критикује, предлаже, ради и залаже, а онај ко слуша и извршава може и да забушава.

3.      Ко су синдикални повјереници у школама?

ОДГОВОР: Моје колеге, најхрабрији и одважни, знањем о радничким правима обдарени, за борбу и штрајк увијек спремни. Синдикална елита која зна шта ради и не скита.

4.      Ко су чланови школских одбора?

ОДГОВОР: Моје колеге, које су због својих врлина и способности предложене и великом већином изабране. Они су зналци као и синдикалци, штите наша права од атака и заборава.

5.      Ко су лидери струковних удружења?

ОДГОВОР: Моје колеге, најспособније и најпродорније. Стручњаци par excellence, и није шала то, зна се. Они најбоље лобирају, муљају и саботирају.

6.      Ко су предсједници актива?

ОДГОВОР: Моје колеге, од времена Елвира Казазовића изабране, уговором потврђене, и од тада на знање и напредовање осуђене.

7.      Ко су запосленици Института?

ОДГОВОР: Већина њих, ако не и сви, моје су колеге. Храбри, млади, паметни и биће искусни, али за 20 година.

8.      Ко су запосленици министарства?

ОДГОВОР: Моје колеге, радили су у учионици, мало у Педагошком заводу, и на крају сад су ту, у страху, јер тамо се пита политика, а не струка.

КО ЈЕ КРИВ ЗА СТАЊЕ У ОБРАЗОВАЊУ???

Приједлог за откривање узрока и рјешење нагомиланих проблема.

Уважена господо, предлажем да направите табелу са сљедећим колонама:

Директор школе

Синдикални повјереник

Предсједник удружења наставника

Предсједник актива наставника

Курикулум експерти

Чланови разних комисија

Чланови управних одбора

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Табела 1.

У табелу 1. уносите имена оних који су обављали наведене функције у посљедњих 20 година по мандатима у свим школама, у свим синдикалним подружницама, у свим удружењима, у свим активима, у свим комисијама, у свим управним и надзорним одборима и у свим курикуларно експертним комисијама. Укупно је 71 основна школа, а у питању је 7 различитих функција. То је 497 имена, помножено са 5 мандата, и даје резултат од 2485 имена. Све су то просвјетни радници. И сад се у чуду питамо ко је крив, а највећи кривци за стање у образовању су они чија се имена појављују: у једној колони више пута, у више колона или више пута у више колона.

Да ли познајете и да ли се препознајете у овој причи? Ко је био синдикални повјереник, предсједник удружења, члан школског одбора, предсједник актива, члан експертног тима за израду предметног курикулума, а сада је директор? Има ли таквих?!

Предсједник рече и да 67% колега сматра да синдикат штити и побољшава права радника. Али, предсједниче, 67% од 2427 анкетираних је 1626, а 1626 је 30% од 5295.

И како поручи предсједник министрици (на снимку од 18:35):

Ја лично, да сам на функцији министра за одгој и образовање, добро бих размислио и вјероватно не бих неколико дана могао да сербез заспим ако ми просвјетни радници којима се смјешкам и обилазим школе и тапшем их по рамену... дају само 5% подршке.

Е, управо то што је рекао предсједник министрици могло би се упутити и њему, а порука би гласила овако:

Ја лично, да сам на функцији предсједника синдиката, добро бих размислио и вјероватно не бих неколико дана могао да сербез заспим ако ми просвјетни радници којима се смјешкам и обилазим школе и тапшем их по рамену... дају само 30% подршке у анкети коју сам наручио, финансирао, анализирао и презентирао.

Сауди-не, реци нам де, шта то твоји људи раде и да ли је избор датума за провођење анкете твоја оцјена ангажмана колега наведених у табели 1, а датум је сачињен од јединица, двојки и само једне четворке: од 11. 11. до 12. 12. '24. године.

Ако је датум, порука и оцјена за стање у образовању, онда је СУПЕР!

Мислим порука.

 

1 Извор: Нацрт буџета Кантона Сарајево за 2025. годину (страница 63 и страница 171)

Najnovije

 
Прописна (не)одређеност
Nusret Ahmetović
30.05.2025
Екскурзијанћери*
Nusret Ahmetović
16.05.2025
Фер референт или неферент
Nusret Ahmetović
09.05.2025
. . . - - - . . .
Nusret Ahmetović
05.05.2025
Дирек основне школе
Nusret Ahmetović
26.04.2025
Фејк профил стручно неспремног наставника
Nusret Ahmetović
18.04.2025
Његова екселенција Виши Савјетник
Nusret Ahmetović
11.04.2025
Бројеви у сарајевској буџетској магли (3)
Nusret Ahmetović
05.04.2025
Бројеви у сарајевској буџетској магли (2)
Nusret Ahmetović
05.04.2025
Бројеви у сарајевској буџетској магли
Nusret Ahmetović
05.04.2025
Подизвођачи образовних радова
Nusret Ahmetović
28.03.2025
Просвјетни лудисти
Nusret Ahmetović
21.03.2025
Ученик и наставник, оба везани су!
Nusret Ahmetović
14.03.2025
Сарајевска одгојно-образовна багра (1)
Nusret Ahmetović
07.03.2025
Свједочанство о лажним СВЈЕДОЧАНСТВИМА и дипломама
Nusret Ahmetović
28.02.2025
Координатори (1) ординирају (2) да конзилиј (3) кооптирањем (4) формирају
Nusret Ahmetović
21.02.2025
Долази нам нови зор*!
Nusret Ahmetović
14.02.2025
Одгојно-образовни шибицари
Nusret Ahmetović
07.02.2025
Министрица, дуално-књиговодствени казани и дигитални темељи
Nusret Ahmetović
31.01.2025
Кад ти Министрица каже: Сједи – један, ћути и ради поново!
Nusret Ahmetović
24.01.2025
Дошло је вријеме да опијени балкански просвјетари за кориштење казана плате казанију
Nusret Ahmetović
17.01.2025
Табула раза ће бити изгребана, ишарана и храпава. Табула Разе неће бити!
Nusret Ahmetović
10.01.2025
Наjлошији из математике, природних наука и читања у БиХ лажу босански, дуално
Nusret Ahmetović
03.01.2025
Тродуално финансирање образовања и ступидуалног одгоја
Nusret Ahmetović
20.12.2024
Знање се може и дијелити и красти, али не и ускраћивати
Nusret Ahmetović
13.12.2024
Исходи су мртви, живјели протести
Nusret Ahmetović
06.12.2024
Аналогно-дигитални одгој и образовање
Nusret Ahmetović
29.11.2024
Учинковитост образовања
Nusret Ahmetović
22.11.2024
Одгојно-образовни банкрот
Nusret Ahmetović
14.11.2024
Просвјетари бацају, ученици дојављују...
Nusret Ahmetović
31.10.2024
Плонижење, четврти такт, базни распар, киселина и брзина
Nusret Ahmetović
25.10.2024
Пландемија, трећи акт
Nusret Ahmetović
17.10.2024
Плаништавање, такт други
Nusret Ahmetović
11.10.2024
Плаништарење, први детаљ
Nusret Ahmetović
04.10.2024
ГПРШ
Nusret Ahmetović
26.09.2024
Да нам живи, живи израда
Nusret Ahmetović
20.09.2024
Суперишка исходи
Nusret Ahmetović
17.09.2024
Лаж се законом не кажњава, треба се опорезовати!
Nusret Ahmetović
06.09.2024
Арена за трговину радничким интересима
Nusret Ahmetović
02.09.2024
Курикулум пророка
Nusret Ahmetović
30.08.2024
Kukurikulum revolucija
Nusret Ahmetović
28.06.2024
EMIS je i alat i oruđe i oružje
Nusret Ahmetović
21.06.2024
Učiteljica na ispitu nezrelosti
Nusret Ahmetović
14.06.2024
380 dana godišnje
Nusret Ahmetović
07.06.2024
Zašto je propao i SMET
Nusret Ahmetović
31.05.2024
Isti posao – isto radno vrijeme
Nusret Ahmetović
24.05.2024
Situacija&frustracija
Nusret Ahmetović
17.05.2024
Pad sivrikata?
Nusret Ahmetović
10.05.2024
Kakve stimulacije, takve renovacije
Nusret Ahmetović
26.04.2024
Zakidanje na usavršavanju
Nusret Ahmetović
22.04.2024
Od dva mjeseca do nekoliko minuta
Nusret Ahmetović
19.04.2024
Oduševljen sam, iako ne kontam
Nusret Ahmetović
15.04.2024
Teorija sarme
Nusret Ahmetović
12.04.2024
Crno je iza roze naočala
Fontoplumo
10.04.2024
Zakon i debele burgije
Nusret Ahmetović
08.04.2024
Sekcije u međusmjeni
Nusret Ahmetović
05.04.2024
Priprema (pozor) za pregled, sad!
Nusret Ahmetović
02.04.2024
Množenje s nulom
Nusret Ahmetović
30.03.2024
Fušnote
Nusret Ahmetović
27.03.2024
Samo u BiH, ali malo izvan, a cijena prava sitnica
Fontoplumo
25.03.2024
3C + 4S = 0
Fontoplumo
07.02.2024
Za sada caruje dosada
Fontoplumo
06.02.2024
Ko je pozicija, a ko opozicija u zbornici
Nusret Ahmetović
02.02.2024
Formativno, sumativno, uzaludno ili praćenje, vrednovanje i ocjenjivanje
Fontoplumo
12.01.2024
Deseti krug Danteovog Pakla
Fontoplumo
19.12.2023
U neobranom grožđu
Školegijum redakcija
14.12.2023