Na strani 11 aktuelnih Pedagoških standarda i normativa ispod tabele Globalni pregled obaveza nastavnika u okviru radne sedmice za punu nastavnu normu ispisana je rečenica: Direktor škole prema potrebama odgojno-obrazovnog procesa u školi, raspodjeljuje poslove na nastavnike u okviru neposrednog odgojno-obrazovnog rada na najracionalniji način, vodeći računa o uklapanju u 40-satnu radnu sedmicu.
U tabeli je plavom bojom u zadnjoj koloni ispisan tekst Ostali poslovi, a pored toga su navedeni neki (stručno usavršavanje, stručni organi, dežurstvo, inovacije, administracija...).
Iza te rečenice u drugoj koloni na istoj strani nalazi se poglavlje:
5.3. OSTALI REDOVNI I VANREDNI POSLOVI
Ostali redovni i vanredni poslovi se evidentiraju i utvrđuju kao prosječan broj sati sedmično i to:
Poslovi / sati
5.3.1. Stručno usavršavanje / 0,50
5.3.2. Rad u stručnim organima / 0,5018
5.3.3. Saradnja s roditeljima / 0,50
5.3.4. Rad na pedagoškoj dokumentaciji / 0,50
5.3.5. Rad na pedagoškoj dokumentaciji elektronskoj dokumentaciji / 0,50
5.3.6. Ostali poslovi po nalogu direktora / 2,0019
5.3.7. Vođenje stručnog aktiva / 0,50
5.3.8. Dežurstvo nastavnika – po danu u kome se dežura /1,0020
5.3.9. Konsultacije sa učenicima (ukoliko se realizuju u posebnom terminu van redovne nastave) / 0,50
5.3.10. Rad u komisiji koju imenuje stručni organ škole – po komisiji / 0,50
5.3.11. Rad u komisiji koju imenuje školski odbor – po komisiji / 0,50
5.3.12. Realizacija tri i više programa predmetne nastave – po programu / 0,50
5.3.13. Priprema za izvođenje terenske nastave / 0,50
5.3.14. Posjeta kulturnim i javnim ustanovama kao i kulturno-historijskim spomenicima /0,40
Ako zbrojimo sate za ostale redovne i vanredne poslove, dobijamo UKUPNO: 8,90.
U poglavlju 5.2. nalazi se tabela, a u koloni 6 te tabele sitnim slovima je ispisano OSTALI POSLOVI (stručno usavršavanje, stručni organi, dežurstvo, inovacije, administracija...).
Na ISTOJ stranici pored tabele ispisan je naslov 5.3. OSTALI REDOVNI I VANREDNI POSLOVI
Ovdje se nalazi ono: Dobro, i? (Čita se kao: Ja, i?)
Pod tačkom 5.3.14. Posjeta kulturnim i javnim ustanovama kao i kulturno-historijskim spomenicima dodijeljeno je 0,40 sati, odnosno 24 minuta. Ostali poslovi sa ovog spiska, redovni, vanredni ili po nalogu direktora, nagrađeni su sa 0,5 sati, odnosno 30 minuta. Ovom raspodjelom vremena k'oautor je htio pokazati svoju ozbiljnost, preciznost i odgovornost. Da se posjeti pozorištu dodijele 24 minute, a ne recimo 168 minuta, ili 12,5 minuta, mora se biti vrstan poznavalac mjerenja vremena potrebnog za neku aktivnost. Ne može to odoka!
Ja sam oduševljen i to mi je nekako logično, jer je 35 sedmica x 24 minuta = 840 minuta, a 840 minuta / 60 minuta = 14 sati.
Samo se pitam kako nastavniku koji ima dopunu od tri časa u nekoj školi dodijeliti pripadajuće vrijeme za posjete, a norma za tog nastavnika je 21 čas. Tri časa su 1/7 norme, a 1/7 od 24 minute iznosi 3,428571428571428571 minuta za posjete – za ovo mjerenje očigledno treba kvantni sat, a čini mi se da sam ga nekad negdje ranije spominjao.
Ja, i?
Osim što sam oduševljen, malo sam i zbunjen. Ne kontam kako su ostali poslovi IZ tabele (stručno usavršavanje, stručni organi, dežurstvo, inovacije, administracija...) postali redovni i vanredni poslovi na istoj stranici PORED tabele (stručno usavršavanje, rad u stručnim organima, dežurstvo nastavnika, saradnja s roditeljima, rad na pedagoškoj dokumentaciji, rad na pedagoškoj dokumentaciji elektronskoj dokumentaciji, ostali poslovi po nalogu direktora, vođenje stručnog aktiva, konsultacije sa učenicima, rad u komisiji koju imenuje stručni organ škole, rad u komisiji koju imenuje školski odbor, realizacija tri i više programa predmetne nastave, priprema za izvođenje terenske nastave, posjeta kulturnim i javnim ustanovama kao i kulturno-historijskim spomenicima)?
U Kolektivnom ugovoru za djelatnost predškolskog odgoja i osnovnog odgoja i obrazovanja u Kantonu Sarajevo koji je objavljen u Službenim novinama Kantona Sarajevo broj 24, od 16. 6. 2022. godine, spominju se neki poslovi, ali oni su privremeni i povremeni ili se evidentiraju kao prekovremeni rad, pa ih kao takve za sad neću tretirati.
Zakon o osnovnom odgoju i obrazovanju koji je objavljen u Službenim novinama Kantona Sarajevo br. 23 od 15. juna 2017. godine u članu 2 (pojmovnik i definicije) definiše pojam Drugi oblici odgojno-obrazovnog rada, a po ovom zakonu to su: poludnevne, višesatne ili jednosatne posjete učenika, u pratnji radnika škole – muzejima, pozorištima, galerijama, bibliotekama, sajmovima knjiga, književnim smotrama, sportsko-rekreativnim i drugim priredbama, svečanostima, kinima i drugim ustanovama i preduzećima u vezi sa obrazovnom djelatnošću.
Prema svemu izrečenom, moj je zaključak da ostale poslove možemo prebaciti u ostale oblike neposrednog odgojno-obrazovnog rada i na te časove, kao i na ostale, dodati 50% pripreme, a poslove koji su navedeni kao ostali redovni i vanredni treba izbrisati zajedno sa naslovom.
Ko je ZA???
U narednoj bomba epizodi Od dva mjeseca do nekoliko minuta čitajte zašto je ministrica Hota Muminović u pravu i zašto roditelji više ne poštuju nastavnike.