Ljudski, humano i korektno je bilo to što je sindikat nekad tražio za sve zaposlenike isti posao – istu platu. Doduše, oni mlađi nisu čekali da vlast popusti i izađe ususret zahtjevu sindikata, nego su se vanredno doškolovavali. Plaćalo se to, a vikendi su potrošeni u učionicama na univerzitetima od Sarajeva, preko Tuzle, Doboja, Banje Luke, Mostara, Travnika... I taman kad je većina stekla jednu od diploma VSS-a sa 180 ili 240 ECTS bodova, vlast udovolji zahtjevu sindikata. Super je to, sindikat se borio i izborio.
Danas kad gotovo svi imamo VSS, mada u školama rade i oni sa titulom MA, mr., pa i dr., vlast ponovo baca kosku među prosvjetare, da se glođu, jer tako se lakše vlada.
Koska su Standardi, odnosno dio Standarda koji se odnosi na OPIS POSLOVA NASTAVNIKA, a koji se nalazi u tabeli pod rednim brojem 1 na strani 61. Tamo piše da svaki nastavnik radi 30 sati kad je u pitanju NEPOSREDNI ODGOJNO-OBRAZOVNI RAD.
Tih 30 sati tog rada sastoji se od, citiram: Redovna nastava (norme nastavnih časova u skladu sa Nastavnim planom i programom/Kurikulumom, kompletna i sveobuhvatna priprema za realizaciju norme nastavnih časova u skladu sa Nastavnim planom i programom/Kurikulumom (1), vođenje evidencije i dokumentacije koja se...
Po ovim standardima 13 je isto što i 20, 390 isto što i 900, 85 je isto što i 150, 2 je isto što i 20, 8 je isto što i 80, 1590 je isto što i 2355, 13 je isto što i 26, 260, 520...
13 = 20
Po NPP-u nastavnici Razredne nastave realizuju 13 časova u 1. razredu, dok nastavnici Geografije, Istorije, Kulture življenja, Osnova tehnike, Tjelesnog i zdravstvenog odgoja, Vjeronauke, Građanskog obrazovanja, Likovne, Muzičke i Tehničke kulture po istom tom NPP-u trebaju realizovati 20 časova.
390 = 900
Nastavnici Razredne nastave u prvom razredu po NPP-u imaju normu 13 časova, časovi traju po 30 minuta. 13 x 30 = 390 minuta, dok nastavnici sa normom 20 časova provedu 900 minuta sa učenicima u učionici (20 x 45 = 900 minuta), a to su nastavnici: Geografije, Istorije, Kulture življenja, Osnova tehnike, Tjelesnog i zdravstvenog odgoja, Vjeronauke, Građanskog obrazovanja, Likovne, Muzičke i Tehničke kulture.
85 = 150
Nastavnici razredne nastave između održanih 13 časova sa učenicima provedu pet malih odmora po 5 minuta i tri velika odmora po 20 minuta. 5 x 5 + 20 x 3 = 25 + 60 = 85 minuta, dok nastavnici koji imaju normu 20 časova sa učenicima provedu 10 malih i 5 velikih odmora;
10 x 5 + 20 x 5 = 50 + 100 = 150 minuta.
2 = 20; 8 = 80
Nastavnici razredne nastave koji rade u 1. razredu prisustvuju na dvije sjednice odjeljenskog vijeća u tromjesečju, odnosno na osam sjednica odjeljenskog vijeća u toku školske godine, dok nastavnici koji imaju normu 20 časova (nastavnici Vjeronauke, Građanskog obrazovanja, Likovne i Muzičke kulture) prisustvuju na 20 sjednica odjeljenskog vijeća po tromjesečju, odnosno 80 sjednica odjeljenskog vijeća u toku školske godine.
1510 = 2355
Kad se zbroje časovi i sati rada i nerada i kad se tome dodaju pauze (redovna nastava 390 minuta + 600 minuta pripreme + 75 minuta dolazak ranije, osam sjednica odjeljenskog vijeća i ostalih stručnih organa 60 minuta, i stručno usavršavanje 90 minuta + 210 minuta razredništvo bez časa odjeljenske zajednice, mali i veliki odmori 85 minuta), nastavnik Razredne nastave koji predaje u 1. razredu u školi provede 1510 minuta, dok oni koji imaju normu 20 časova (nastavnici Geografije, Istorije, Kulture življenje, Osnove tehnike, Tjelesnog i zdravstvenog odgoja, Vjeronauke, Građanskog obrazovanja, Likovne, Muzičke i Tehničke kulture) u školi provedu 2355 minuta (redovna nastava 900 minuta + 600 minuta pripreme + 75 minuta dolazak ranije, 80 sjednica odjeljenskog vijeća i ostalih stručnih organa 60 minuta, stručno usavršavanje 90 minuta, dvije pauze 90 minuta, vannastavna aktivnost 90 minuta, razredništvo sa časom odjeljenske zajednice 300 minuta, mali i veliki odmori 150 minuta).
Iz ovoga možemo zaključiti dvije stvari:
Ili su učitelji povlašteni, pa njihov sat rada vrijedi više (jer za manje vremena rada dobijaju istu plaću), što onda znači da su neki u zbornici jednakiji od drugih; ili u standardima nisu opisani svi poslovi koje učitelji i nastavnici rade, što onda znači da standardi nisu uredu i da ih treba vratiti Vladi na doradu.