Ma koliko izgledalo nevjerovatno, smiješno, glupo, nepotrebno, besmisleno, jalovo... (nastavi nabrajanje), Skupština Kantona Sarajevo 11. je februara 2025. godine raspravljala o finansijskim planovima i planovima rada kantonalnih zdravstvenih ustanova za – 2024. godinu. Barem 14 mjeseci prekasno.
Danas Skupština sarajevskog trojkantona usvaja planove rada za proteklu godinu. #samo_sabur
Bolje malo kasniti nego puno zaostajatI. #sve_ima_svoje #skupština_KS
Ta činjenica, uvredljiva za razum, očekivano je istaknuta u posprdnim komentarima opozicije, ali kod zastupnica i zastupnika iz vlasti nije izazvala vidljivu nelagodu. Nilukjelinilukmirisali igrači trojke uredno su pozdravljali gledaoce ispred malih ekrana, ali niko iz te ekipe nije našao za shodno da se građanima i građankama izvini ili prizna javno lični stid zbog saučešća u udruženom klimoglavnom poduhvatu.
Nelogična #Skupština_KS Kad predstavljaš plan rada ustanove za godinu koja je prošla, koristiš li futur I ili perfekt?
Po ustaljenom prijednevnom redu, sjednica je počela sa poluvremenom kašnjenja.
U toku ja nahvatavanje 18 ruku, jer treba izglasati 30+ tačaka u 30 minuta. #samo_ekspeditivno #sabur_sabur_svi_cemo_u_kabur
Iako je u najavi pisalo da će rad početi završetkom 19., a nastaviti se nastavkom 18. sjednice, to se nije dogodilo. Tek se naknadno, pismeno, u najavi na stranici Skupštine pojavila obavijest o odgađanju završetka, na neodređeno vrijeme, bez ikakvog objašnjenja. Na samoj sjednici predsjedavajući Elvedin Okerić hladno je iskulirao nestanak cijele jedne sjednice, ne objasnivši ni kako se zove ta koju započinje.
Iako je bio najavljen, završetak 19. sjednice je bez objašnjenja – preskočen. #hopa_cupa_u_skupštini
Nestao peti nastavak. Poštenom nalazaču nagrada. #jazuk_završiti #nastavaka_na_bacanje
Za njega, ili politiku koju predstavlja, bahatost može biti prirodna, na nama je samo da prihvatimo činjenicu kako nisu imali od koga naučiti bolje.
P&P
Ministrica pravde Darja Softić-Kadenić obrazložila je razloge i potrebu za donošenje zakona koji će ubrzati i olakšati, barem kako ona vjeruje, izdavanje dokumenata građanima i komunikaciju između različitih službi. Opozicija je zaigrala na p&p kartu (panika&patriotizam); izrazila je zabrinutost zbog toga što će strane kompanije (Oracle, Microsoft) posjedovati lične podatke stanovnika Sarajeva, što je valjda ravno veleizdaji. (Sigurno bi se građani osjećali sigurnije da sve to ima kod sebe Ramin mali, koji već sada umjesto Windowsa 11 koristi Pendžers 12!) Po opoziciji, sa zakonom je trebalo sačekati da se stvore uslovi, da se projekat prvo pilotira, da ovo, da ono... hint!
Dević: “Zakon je potreban, ali mu treba zaštita, treba mu suverenitet. Podatke treba da kontrolišu domaće a ne strane kompanije. Zakon je mrtvo slovo na papiru”. #dižem_ruku_za potpisivanje_palcem #zaštita_mrtvog
Bešlija: Fali konja gdje ti aga kaže. #Samo_Centar
Gaković: “Ono što danas svjedočimo je prentarpanost administracije silnim papirima” #hoćemo_birokratiju_bez_papira
#SDA zagovara zatvaranje domaćeg informacijskog tržišta? #internet_u_svoja_četiri_zida
#Gaković “Replika može biti i pozitivna.”
Čičić #SDA "Ko što vi ne vjerujete, ja vjerujem..". #pronađi_ćafira
Isprazno zanovijetanje, uglavnom, sve dok riječ na kraju nije dobila ponovo ministrica, na šta je poslanik Mahir Dević (SDA) opravdano reagovao. Još pod utiskom onog trljanja ušiju bez vode i sapuna u režiji ministrice obrazovanja, od prije par sjednica, on je odbio da ga se po NiPoslovniku pravi magarcem. Ako je njemu, tj. njima, opoziciji, uskraćena mogućnost da postavljaju pitanja predlagačima (ministricama), onda nema ni razloga ni smisla da predlagači (ministrice) imaju zadnju riječ.
Dević #SDA “Ukinuli ste nam pitanja a mi dobijamo odgovore. Gdje piše u poslovniku čija je diskusija zadnja?” #čija_je_zadnja #odgovori_bez_pitanja
Bandić #SZB “Ustavom je propisano da zastupnici mogu postavljati pitanja. Ukinuli ste nam ustavno pravo.” #ukinuće_ustavnog_prava
Melank #NS “Mogu se pitanja postavljati ranije. Ovdje smo da usvajamo a ne da raspravljamo.”
#usvajajmo_ne_raspravljajmo
Ministrica Softić-Kadenić #NS “Većina zastupničkih diskusija je banalizaciija procesa digitalizacije. #čemu_banalizacija
Predsjedavajući je svejedno dopustio ministrici da ocijeni kvalitet zastupničkih diskusija – kao banalizaciju, što one i jesu bile. Šteta jedino što se, dobivši po drugi put riječ, kao profesorica prava nije osvrnula i na pitanje preimućstva poslovnika nad ustavom. Možda bi opozicija manje majmunisala na sjednicama kad rasprave ne bi bile mlaćenje prazne slame nad već završenim stvarima. Pogotovo jer je jedini razlog što je odgođen svršetak 19. sjednice (glasanje po svim njenim tačkama) taj što stvar nije bila završena, što trojka nije imala sve ruke za sve tačke o kojima se trebalo glasati.
Skandalozno arogantna odluka predsjedavajućeg Okerića – da ukine cijelu jednu najavljenu aktivnost a da o tome ne kaže nijednu jedinu riječ – savršeno ilustruje nebitnost cirkuske sale u kojoj on administrira. Ako se odluke donose, a vidimo da se donose, na minderima ili na skyevima daleko od nje, i ako su poslanici samo lutke programirane na četiri godine da glasaju ili ne glasaju na daljinsko upravljanje, onda je jedini način da se TV prenosi skupštinskih sjednica gledaju – kao rijaliti. hint! Tu na ubjedljivo najviše lajkova može računati zastupnik Haris Zahiragić (SDA), pogotovo nakon što je u najboljoj tradiciji Zadruge zatražio pomoć pri izlasku iz svog reda sjedišta, jer je samostalna zastupnica Admela Hodžić odlučila da mu ne ustane. To je bio trenutak za amandman na zakon(!): da se uz po dva savjetnika za ministre zaposle i dvije predškolske odgajateljice u skupštini, kao asistentice zastupnicima s posebnim potrebama.
Ko to tamo peva u Skupštini KS: Hodžić: Ovuda nećeš moći! Zahiragić: decoooo, decooo. #blokada
Dević #SDA: "Mogu li završiti rečenicu?" Pekić #SDP: "Ne možete. Sad imate i dokaz da sam bahata kako ste rekli." #gdje_je_okeric_da_ovo_cuje
Okerić #NiP: "Pauza 5 minuta zbog kolege Devića; opet uznemirava Skupštinu." #vežite_se_pauziramo
Državne jaslice
Rijetkost u Skupštini KS! Zastupnici znaju o čemu govore – zakon o državnoj službi #igre_uhljebljenja
Druga tačka, Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj službi u Kantonu Sarajevo, dao je opoziciji više prostora za manevar. Najzad tema za koju su svi u sali kompetentni – državne jasle! Opet je ministrica pravde dobila riječ i objasnila namjeru: da se kantonalni zakon usaglasi sa netom promijenjenim federalnim. Odakle su u prijedlog ušla i po dva savjetnika za trinaest ministara u vladi KS, što je zastupnik Zahiragić uživo preračunao, napamet, kao da je rođen pod tezgom, da će ta izmjenica Kanton koštati preko pet miliona maraka.
Zahiragić #SDA: "Moj je govor džender senzitivan, kad kažem savjetnik obuhvatam oba roda. #dženderbeže_na_kuli_sjeđaše hint!
Mogao je i nastaviti s računicom, kad ga je već krenulo. Za iste pare, naprimjer, moglo bi se zaposliti 50 asistenata u nastavi za djecu s poteškoćama, što bi pomoglo da roditelji ne ispisuju djecu iz učionica u kojima ministrica Hota-Muminović inkluziju provodi po svaku cijenu, ali na tuđ račun. Jedno s drugim nije povezano, ali praksa nas uči, a na to je zastupnik Dević iz valjda vlastitog iskustva podsjetio – jasle zadnje osjete budžetske deficite.
Dević #SDA: “Na mala vrata uvodite politizaciju javne službe." A do sada politizacije nije bilo? #presedan_bez_presedana
Zahiragić #SDA: “Državni službenici gube dostojanstvo ako se zakon o državnoj službi usvoji.” #Kruženje_savjetnika_u_prirodi
Najinvektivniji od svih iz opozicije, Mahir Dević, koji inače dosljedno koristi drugo lice množine kad se obraća vladajućoj trojki – vi, ubrao bi daleko više simpatija, i povjerenja, da koristi prvo – mi. Upravo briga opozicije za dostojanstvo državnih službenika i njihovu zaštitu od konkurencije kojom trojka za svog mandata kani nafilovati kancelarije svjedoči da su i jedni i drugi izašli ispod istog ideološkog šinjela. I za jedne i za druge efikasnost državne službe direktno je proporcionalna njenoj inertnosti.
Car je ćelav
Najzad, iako smo se nekako nadali da će glas razuma predložiti, a svi razumni prihvatiti, da se ne raspravlja o planovima za prošlu godinu, predsjedavajući Okerić je otvorio raspravu. Pet minuta obrazloženja, izvinjenja, objašnjenja, sve bi bilo bolje od farse koja se produžila do duboko u veče. Puna sala odraslih ljudi, uglavnom visoko obrazovanih, radno sposobnih, kognitivno funkcionalnih, i niko, ali baš niko, da ustane, kaže car je ćelav, i vidi kako će se priča za laku noć, kantone, završiti. Niko, ama baš niko. Nego opet hajde, svak u svoje gajde.
Okerić #NiP predstavnicima zdravstvenih institucija: "Molim sve vas da budete koncizni, ima vas dosta, a zastupnici su dobili materijale prije sjednice." #samo_isto_stotiput_čitajte
Zahiragić #SDA : "Grad je cijeli na drogama. Mladi jedu travu." #Na_čemu_je_zastupnik
Zahiragić: #SDA Uputiću inicijativu da se bolnica ne zove bolnica, samo Abdulaš Nakaš. #inicijativa_na_travi
Lakrdija u kasne sate. Zastupnici neumorno diskutuju o planovima rada za 2024. godinu. Što su teme gluplje, zastupnici su pametniji.
Pekić SDP: "Zaključujem raspravu iako nije bilo rasprave! #Trebala_je_jutros.
Najzad, ako je zaista svrha skupštinskih zasjedanja debatiranje bez svrhe, zašto se stilistika više ne bavi stenogramima sa sjednica? Barem bi se desetak doktorata iz lingvistike moglo odbraniti na građi koju nudi ova garnitura paušalaca.
Šaljića nije lako pratiti, ali ga je zato teško razumjeti. #subjekat_traži_predikat
Doktore, imam logoreju a nemam ništa za reć. Šta da radim? Odgovor: liječi se u skupštini.
#skupštinska_terapija #zastupnica_Gaković
Nazad u školu!
Na srednjoškolskim radionicama koje bi za cilj imale približiti đacima procedure odlučivanja u zakonodavnoj, izvršnoj i upravnoj vlasti, nekoliko momenata iz pregleda sjednice Skupštine KS od 11. 2. 2025. mogle bi potaknuti zanimljiv razgovor.
1.
Srednjoškolci sigurno imaju iskustva s prikupljanjem i predajom dokumenata: upisi, stipendije, konkursi, cipsovi, prebivališta, osiguranje, najzad i lične karte... Čemu sve to služi, kome su ti podaci potrebni, šta je njihov identitet bez JMBG-a? Šta očekuju od digitalizacije tog procesa? Boje li se da bi informacije o njima mogle biti zloupotrijebljene? (Ko bi to učinio, kako, zašto?) Kako zamišljaju društvene interakcije u budućnosti, za koje će biti potrebno dokazati vlastito administrativno postojanje?
2.
Kako đaci srednjih škola gledaju na političku korektnost? Prihvataju li je, primjenjuju li svakodnevno, ili ih iritira? U čemu se npr. rodna korektnost razlikuje od poštovanja tradicijskih vrijednosti? Mora li verbalnu korektnost pratiti i djelatna? Koje oblike politike korektnosti im nameće škola, kako se nastavnici i nastavnice iz odjeljenskog vijeća razlikuju po praktikovanju političke korektnosti? Šta je alternativa političkoj korektnosti?
3.
Ponašanje zastupnika u skupštini, kvalitet njihovih diskusija, međusobno suštinsko neuvažavanje uz maksimum verbalne pristojnosti, sve to pred TV kamerama, uživo, dopušta nam da se zapitamo: mare li oni uopšte kakav utisak i na koga ostavljaju? Ne povlači li odgovornost koju imaju, skupa s povjerenjem koje im je na izborima ukazano, svijest da nekome mogu predstavljati uzor? Ako je to profil osobe za to mjesto, neće li politički ambiciozna mladež zaključiti da se baš to traži? Budući da takve mladeži u srednjoškolskim učionicama ipak ima malo, pitanje bi se onda, tako da ih se svih tiče, moglo primijeniti na profesorski kadar. Jesu li oni/one, po tome kako se ponašaju u učionici i izvan nje, kako tumače gradivo, kako ispituju i ocjenjuju, za šta se zauzimaju i bore, šta brane izvan učionice, primjeri? Ko su danas mladim ljudima uzori, i zašto baš oni?
Potpora Europske komisije za izradu ove publikacije ne znači odobravanje sadržaja, koji odražava samo stavove autora, a Komisija se ne može smatrati odgovornom za bilo kakvu upotrebu informacija sadržanih u njoj.