Od sedam do sedamdeset sedam Ili ZAŠTO NE GLASATI ZA USVAJANJE IZVJEŠTAJA O RADU ZA 2023. Instituta za razvoj preduniverzitetskog odgoja i obrazovanja

Enita Nakaš

24.01.2025
7 I 77
Foto: Omnibus

Od sedam do sedamdeset sedam Ili ZAŠTO NE GLASATI ZA USVAJANJE IZVJEŠTAJA O RADU ZA 2023. Instituta za razvoj preduniverzitetskog odgoja i obrazovanja

U ponedjeljak, 19. 1. 2025, Skupština Kantona Sarajevo razmatrala je u nastavku 19. sjednice Izvještaj o radu Instituta za razvoj preduniverzitetskog odgoja i obrazovanja. U raspravi nisu dati glavni razlozi zašto taj izvještaj ne smije biti prihvaćen, iako će zastupnici vladajuće Trojke najvjerovatnije podići 18 teledirigovanih ruku uprkos skandaloznim propustima u dokumentu.

Link na Izvještaj: https://skupstina.ks.gov.ba/sites/default/files/2024-08/izvjestaj_o_radu_institut_pred_univ_obrazovanje.pdf

Link na dokument metodologije pisanja Izvještaja: https://vlada.ks.gov.ba/sites/default/files/2024-01/Odlika%20o%20metodologiji.pdf

Link na Odluku o osnivanju, sa pobrojanim aktivnostima Instituta za preduniverzitetsko obrazovanje: https://mo.ks.gov.ba/sites/mo.ks.gov.ba/files/2024-06/odluku_o_osnivanju_javne_ustanove_institut_za_razvoj_preduniverzitetskog_
obrazovanja_kantona_sarajevo_snks_br._37_21.pdf

Link na Zakon: https://mo.ks.gov.ba/sites/mo.ks.gov.ba/files/2024-07/Zakon%20o%20osnovnom%20i%20srednjem%20obrazovanju.pdf

 

U ponedjeljak, 19. 1. 2025, Skupština Kantona Sarajevo razmatrala je u nastavku 19. sjednice Izvještaj o radu Instituta za razvoj preduniverzitetskog odgoja i obrazovanja. U raspravi nisu dati glavni razlozi zašto taj izvještaj ne smije biti prihvaćen, iako će zastupnici vladajuće Trojke najvjerovatnije podići 18 teledirigovanih ruku uprkos skandaloznim propustima u dokumentu.

 

Mutno

Prvo, Izvještaj ne ispunjava osnovne zahtjeve transparentnosti, tačnosti i usklađenosti sa zakonskim okvirima. Uvodni dio: Specifični ciljevi i zadaci za izvještajnu godinu nisu jasno navedeni niti prilagođeni okolnostima, već su samo prepisani iz zakona, što je ozbiljan propust. Tematski dio: Finansijski podaci su djelimično ili potpuno izostavljeni, a izvori finansiranja nisu jasni kad se radi o aktivnosti koja se provodi sa drugim institucijama, što narušava transparentnost i otežava praćenje – kontrolu trošenja javnih sredstava.

Također, kod aktivnosti Program za djecu iseljeništva i dijaspore (stranica označena kao 62/242) u Izvještaju se navodi da u posjetu Sarajevu dolaze učenici/djeca, dok u delegaciji koja odlazi u Australiju nije navedeno da su u pitanju učenici/djeca. Jesu li?) Kako bi cilj međunarodnih razmjena i razmjene iskustava bio ispunjen, razmjene bi trebale biti proporcionalne, a delegacije ujednačene.

 

Ofirno

Drugo, analize su sačinjene bez zaključaka i preporuka, što ukazuje na nedostatak strateškog pristupa i onemogućava praćenje rada i planiranje budućih aktivnosti. Nedostaju mjerljivi parametri kojima bi se utvrdila povezanost između plana rada za 2023. i onoga što je realizovano.

 

Aljkavo

I treće (i da ilustrujemo konkretnim primjerima kako se izvještajnom logorejom prikriva potkapacitiranost ove javne ustanove):

a. za aktivnost: Prevencija ovisnosti (stranica označena kao 44/242) stoji da se realizuje kroz školu plivanja za učenike četvrtih razreda osnovne škole. Međutim, škola plivanja je definisana u Pravilniku o organizaciji i realizaciji specifičnih oblika nastave iz predmeta Tjelesni i zdravstveni odgoj u osnovnoj školi. Isto važi i za školu planinarenja. Ove aktivnosti nisu osmišljene kao dio programa prevencije ovisnosti, već pripadaju fizičkom i zdravstvenom odgoju, što ukazuje ne samo na pogrešnu kategorizaciju, nego i na stvaranje privida kako se Institut bavi nečim čime se uistinu ne bavi.

b. Slično i malo gore je s aktivnošću Prevencija nasilja (stranica označena kao 46/242) koja se realizuje kroz program Anger Management za učenike drugog razreda osnovne škole. Međutim, na stranici označenoj kao 48/242 navodi se da je ista aktivnost realizovana u trećem razredu osnovne škole. Ova neusklađenost nije puka nepažnja pri izradi izvještaja (ne ulazeći u neprikladnost teme uzrastu!), nego dosljedno skrivanje lošeg rada u jakoj terminologiji. Što je klasična birokratska obmana!

Primjer prave nepažnje je izvještavanje o aktivnosti Jačanje kompetencija – stručna usavršavanja radnika u obrazovanju (počinje od stranice označene kao 69/242) koje je potpuno neujednačeno. U nekim slučajevima navodi se broj angažovanih stručnjaka, dok u drugim ne. Negdje se spominju dva termina održavanja, ali je prikazan samo jedan, ili tri termina, a prikazana su samo dva. Također, formativno praćenje i njegovi elementi navedeni su kao različite aktivnosti (17-21), dok se aktivnosti 20 i 21 održavaju u istom terminu, zbog čega nije jasno o čemu se zapravo radi (stranica označena kao 73/242).

Isto je i naslovljavanje aktivnosti Takmičenja (stranica označena kao 61/242) za osnovne i srednje škole, dok se u daljem tekstu navodi predškolski uzrast.

A najbolji (antologijski) primjer nepažnje je cifra 7.7181,67 (68/242), zbog koje ne znamo koliko je Radna grupa koja je bila obavezna do 31.12.2023. godine izvršiti sljedeće aktivnosti: izraditi i pratiti program Školskog sporta, Ministarstvu dostaviti plan aktivnosti koje se planiraju realizirati u toku 2024. godine s finansijskom konstrukcijom iz programa Školski sport, evidentirati broj škola u Kantonu Sarajevo po općinama, kategorizirati škole po broju učenika i broju odjeljenja, identificirati infrastrukturno stanje škola, definirati konačnu listu sportova za realizaciju aktivnosti, definirati propozicije i pravila za aktivnosti, izraditi obrasce za sportove, izraditi plan prezentacije projekta putem društvenih mreža i drugih komunikacijskih kanala i planirati način upoznavanja nastavnika (implementatora) – koju su sačinjavali (radnu grupu) predstavnici Instituta, Ministarstva, Ministarstva kulture i sporta Kantona Sarajevo, kao i predstavnici iz oblasti kulture i sporta – dobila para – sedam ili sedamdeset sedam hiljada maraka!!

 

Saferizacija

Safer vrijednosti su, uprkos žestokim kritikama, u obrazovanje očito ušle na mala i zadnja vrata! Eufemistički nazvana Naša duhovnost (stranica označena kao 51/242) predviđena je za učenike trećih razreda srednje škole i uključuje posjete religijskim zajednicama radi učenja o multikulturalnosti. Međutim, aktivnost je realizovana kroz posjetu galeriji Collegium Artisticum, kojoj su prisustvovali učenici i osnovnih i srednjih škola. Prema važećem Zakonu, član 3, stav k, propisano je da se aktivnosti vezane za očuvanje historijsko-kulturne i duhovne baštine trebaju prilagoditi uzrastu učenika. Ako je aktivnost predviđena za učenike trećih razreda srednje škole, ili nije primjerena za mlađi uzrast, ili sama realizacija nije adekvatno definisana. U oba slučaja, riječ je o ozbiljnom propustu.

Izvještaj iz kojeg se ne može razlučiti šta je neispunjen cilj, šta nepreciznost a šta svjesna manipulacija riječima, pritom sačinjen ignorisanjem propisane metodologije, nije se ni smio naći na dnevnom redu Skupštine. Budući da jeste, za njega se ne treba, ne može i ne smije glasati.

 

Tekst se objavljuje na dan nastavka Skupštine, na kojoj će se raspravljati pod tačkom 20. Informacija o finansijskom poslovanju javnih ustanova iz oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja za 2023. godinu (zbirno). U ovoj informaciji se Škola plivanja realizuje u skladu sa nastavnim planom i programom, a ne kao posebna aktivnost, kako je to navedeno u Izvještaju Instituta.

Najnovije

 
Kao kad mlitav ispuhan balon dotakne dno
Marko Ban
14.01.2025
Udar na tržište nerada
Nenad Veličković
29.11.2024
Zarez, uvod, razrada, zaključak, tačka
Benita Zahirović
28.11.2024
Tri reda političara, 5.000 djece i svjetiljke na mobitelima za bolju sliku
Anisa Mahmutović
27.11.2024
Bosno i Hercegovino, naša domovino
Sandra Zlotrg
23.11.2024
Iz kečerskog cirkusa u kabinet predsjednika
Školegijum redakcija
23.11.2024
Vama koji okrećete glavu
Benita Zahirović
22.11.2024
Ne bi bilo naodmet da postoji naznaka nekog sistema, bilo koje vrste
Anisa Mahmutović
20.11.2024
Demant na tekst o OŠ "Sveti Sava"
Školegijum redakcija
18.10.2024
U OŠ Sveti Sava 12 učenika u dva specijalna odjeljenja
Anisa Mahmutović
09.10.2024
Sigurna kota 224
Enes Kurtović i Nenad Veličković
05.10.2024
Sve što se pričalo na stadionima ušlo je u udžbenik
Anisa Mahmutović
07.09.2024
Sizif, škola, patrijarhat
Školegijum redakcija
31.08.2024
Obrazovanje ne doprinosi rodnoj jednakosti
Aiša Isaković
22.08.2024
Glas razuma iz pornoindustrije
Školegijum redakcija
02.08.2024
Kriza u obrazovanju
Školegijum redakcija
02.08.2024
Polemika sa zvučnim filmom
Školegijum redakcija
02.08.2024
Humor i zločin
Školegijum redakcija
02.08.2024
Vitez od proliva
Školegijum redakcija
02.08.2024
Pahulje zvukova i krpice svjetla
Školegijum redakcija
02.08.2024
Indeksi iz kutije za banane
Anisa Mahmutović
25.07.2024
Živi pisci u školama!
Školegijum redakcija
16.07.2024
Nema stipendije za one čiji su roditelji dužni porez
Anisa Mahmutović
12.07.2024
Da sam ja neko
Josipa Kulenović
01.07.2024
Ekoboks u dvorištu škole
Mirela Buljubašić
01.07.2024
Razgovor o knjizi: Čari prepričavanja (Književnost i kurikulum)
Školegijum redakcija
21.06.2024
Karneval rata
Školegijum redakcija
21.06.2024
Prizemna Amerika u školi
Školegijum redakcija
19.06.2024
Dovitljivi sljepari
Školegijum redakcija
17.06.2024
Dio sam svega što sam pročitao
Josipa Kulenović
01.06.2024
Električar osvojio teniski turnir
Mirela Buljubašić
27.05.2024
Ekonomski fakultet iz Sarajeva: Moguće da se u Hrvatskoj ne snalaze
Rubina Čengić
20.05.2024
Čitanje je sanjanje otvorenih očiju
Josipa Kulenović
06.05.2024
Lažna empatija vlasti za inkluziju; ko zna koji primjer
Školegijum redakcija
01.05.2024
Proljeće među borovima
Mirela Buljubašić
26.04.2024
Pripremaju se izmjene Zakona usvojenog prije manje od dvije godine
Rubina Čengić
23.04.2024
Ne za školu, već za život učimo
Josipa Kulenović
08.04.2024
Pauk nije bauk i druge priče
Mirela Buljubašić
08.04.2024
Save the Children podsjeća na očuvanje dječije dobrobiti i zaštitu njihovih prava
Školegijum redakcija
02.04.2024
Ko i kako u Bosni i Hercegovini zastupa Konvenciju o pravima djeteta?
Nenad Veličković
02.04.2024
Objavljujemo pobjednike konkursa Šta je tebi AI?
Školegijum redakcija
23.02.2024
Nikad kasno za učenje i zabavu
Josipa Kulenović
19.02.2024
Od čilanja do ćutanja
Mirela Buljubašić
19.02.2024
Ministarstvo: Za broj angažovanih prebrojte konkurse
Anisa Mahmutović
08.02.2024
Diskriminatoran pravilnik i dalje na snazi
Anisa Mahmutović
16.01.2024
Postnormalna nauka i halal Harari
Samir Lemeš
15.01.2024
Sretna nam Stara 1878. godina!
Svjetlana Nedimović
27.12.2023
Iz škola povučeni zaštitari
Anisa Mahmutović
19.12.2023
Razglednica iz Jajca
Josipa Kulenović
15.12.2023
Suši, narandže za ptice i Jelka Hemičarka
Mirela Buljubašić
15.12.2023
Ako se o nečemu šuti, to ne znači da problem ne postoji
Anisa Mahmutović
12.12.2023
Inkluzivno obrazovanje u Kantonu Sarajevo: Ministarstvo ima tajni plan
Rubina Čengić
01.12.2023
500.000 KM kao i prošle godine, ali promijenjeni kriteriji
Anisa Mahmutović
01.12.2023